Kawasaki zzr 250 start problemem

faziel

Rookie
29 mrt 2017
2
0
rhoon
hoi,

Ik heb sinds een paar dagen mijn eerste motor een "Kawasaki zzr 250" uit 1992 hij heeft 8000km gelopen.
nu was mijn vraag of het raar is dat wanneer de motor warm is hij niet meer start zonder gas bij te geven, en soms start hij helemaal niet meer voor 2-5minuten. en als ik hem start en de choke aanzet blijft die rond de 7000 toeren draaien zonder choke 1500 is dit normaal?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het grotere broertje, de ZZR600.

Wat doet ie met starten? Gaat ie wel netjes rond? Het klinkt alsof je hem probeert te starten zonder choke, en daarna de choke erop.

Zelf moet ik bij koude start de choke er helemaal op zetten, starten en dan gaat ie binnen no time naar de 4000 rpm. Dan met de choke terugregelen naar de 2000rpm, wegrijden en dan de choke er helemaal vanaf.

Wat is trouwens je definitie voor warm? Ook als het blok warm aanvoelt kan een beetje choke nodig zijn. Na een uurtje, misschien iets meer moet ik er vaak ook al wat choke op gooien om hem netjes gestart te krijgen.
 
Onderhoudshistory bekend?

Evt kleppen stellen, carbs synchroniseren em schoonmakem, bougies etc.
Als je niet weet wanneer dat onderhoud gedaam is, zou ik dat sws doen. Kan een hoop schelen!
 
Bedankt voor de reacties,

ja, ik heb dus geen idee wat er allemaal wel of niet aan gedaan is. ik zal vandaag even langsrijden bij een motor garage.

als ik hem koud start, start die wel netjes en blijft die rond de 1200-1300 toeren wat ik wel laag vind het lijkt steeds alsof die elk moment kan uitvallen (dit is zonder choke en dit is altijd zo). Als ik even gereden hebt en hij wat warmer is begint die moeilijker te starten en moet ik er gas bij geven.
 
Heeft hij langere tijd stil gestaan voordat jij hem kocht?

Zou kunnen dat de carburateurs schoon gemaakt moeten worden
 
Terug
Bovenaan Onderaan