Kawasaki ZZR 250 valt uit bij gas geven

Tint93

MF'er
29 nov 2012
166
0
Kapelle (Zeeland)
Beste MFer's,

We hebben een probleem met een Kawasaki ZZR 250 1999. Deze heeft 1,5 jaar in de opslag gestaan en is pas weer tevoorschijn getoverd.

Na een nieuwe accu was het starten en lopen maar valt wel weer uit. Met de choke blijft hij (soms) net lopen. Zodra je gas geeft valt hij uit. Met veel moeite kan je er een rondje op doen maar komt niet verder dan 5000 toeren. Voor hij in naar de opslag ging liep hij ook niet heel super, maar we hebben er toen gewoon lekker mee gereden. Nu dus echt niks mee te doen momenteel.

Hier een klein filmpje:

Herkent iemand dit probleem? Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen, of hoe ik achter het probleem kan komen?

Ik hoor het graag!
 
Valse lucht. Ff de inlaatrubbers nakijken en remmenreiniger oid erop spuiten als hij loopt. Gaat hij dan anders lopen weet je wat je moet vervangen. Dan kun je ook gelijk de carbs goed schoonmaken. Denk dat dat laatste sowieso wel een goed idee is
 
Dank allen voor de suggesties. Hierbij mijn bevindingen tot nu toe:

Tijdens het demonteren van de carbs kwam ik er achter dat het luchtfilterhuis los naade de carbs hangt. Zou dit (een deel van) het probleem kunnen zijn?:

Direct de vlotterbakjes maar los gehaald en schoongemaakt. Een van de sproeiers zag er nogal vies uit en er is groene aanslag te zien in de bakjes. Wat kan dit betekenen?

1401949

1401950
 
Dag allen, zojuist de carbs een goede schoonmaak beurt gegeven, niet te geloven hoe goor die waren, ook in de sproeiers, sommige volledig dicht. Nu ziet alles er weer netjes uit :)

@Janbros, met "Wat kan dit betekenen?" bedoelde ik, hoe komt dit en hoe kan ik het voorkomen? :)

Verder, hij loopt nu lekker, maarrrr.....
1. Als ik een beetje gas geef, of choke open en weer dicht zet, dan lopen de toeren op tot ongeveer 3k, maar gaan niet meer terug. Ik heb met de stationair schroef (of hoe heet dat ding?) gespeeld, maar dit lijkt het niet te zijn. Gas kabel zit volgens mij ook niet te strak... Iemand een idee?
2. Hoor ik een vreemde tik in het begin van de video? of ben ik nu paranoia?

 
Hoofdsproeiers, stationairsproeiers en mengselschroeven er wel allemaal uit geweest tijdens schoon maken?
Mengselschroeven wel weer op de zelfde instelling terug gezet?
 
Hoofd en stationairsproeiers zijn schoon, 3 van de 4 kon ik niet door heen kijken, zo vies. Ja helemaal er uit geweest.

Mengselschroeven heb ik niet aan gezeten, ik weet niet eens waar ze zitten :$ Kun je ze aanwijzen?*D Hier nog wat foto's van de buitenkant.

1402536

1402537
 
Op de 2e foto zitten recht naar beneden wijzende aluminium buisjes. Denk dat daar messing kleurige stelschroefjes in zitten.
Eerst voorzichtig dicht draaien en de slagen tellen en noteren en dan er helemaal uit draaien.
Pas op er zitten ook kleine veertjes in en. metalen en rubberen ringetjes. Niet kwijt raken dus.
 
Super! De ene was 2,25 en de andere 2,5 slagen tot dicht. Is dat gebruikelijk dat deze verschillen? Later deze week weer eens testen.

Edit, gevonden na het zoeken naar het "nieuwe" probleem.
- valse lucht checken
- zorgen dat de mengschroef correct staat
In de handleiding staat 1,75, zie her onder. 2,25 en 2,5 lijkt mij dus wat aan de hoge kant? Zal ik ze op 1,75 terug zetten?
1402597


Ik ben benieuwd
 
Laatst bewerkt:
Ze ze eerst gewoon zo laten staan. Zo groot id dat verschil nu ook weer niet.
Zou ze alle 2 op 2,5 zetten
Heb je ze er wel uit gehad en de kanaaltjes schoon gemaakt/ door geblazen?
 
Mengschroeven er uit gehaald en alles lekker schoongemaakt en met compressor doorgeblazen. beide op 2,5 gezet en zojuist weer een testje gedaan.

Nu loopt hij weer nog beter dan de vorige keer, eigenlijk ben ik erg tevreden voor de ervaring die ik met motoren heb. Ik heb nog met wat deo gespoten rondom de inlaatrubbers. Als hij stationair rond de 1000 draait en ik spuit deo gaat hij naar de 2/2,5 duizend toeren, het duurt wel een aantal seconden voor de toeren oplopen. In tegenstelling tot de laatste keer gaan de toeren nu weer rustig naar het stationaire niveau. Na deo, na chocke en na gas geven gaan de toeren ook weer terug. De rubbers zien er nog goed uit en zitten goed vast.

Zou het kunnen dat de deo via het gat aan de bovenkant van de luchtfilterhuis naar binnen komt? Zie foto. Of staat die niet in verbinding?

1403126
 
Carbs synchroniseren is niet gedaan. Dit heb ik nog nooit gedaan en heb de spullen er niet voor. Ik ben mij daar nog in aan het verdiepen, ben zeker van plan om het te gaan doen in de toekomst.

Binnen kort de motor weer op kenteken zetten, verzekeren en wat langer uitproberen. In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp tot nu toe!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan