kawasaki zzr 600 uit 1992 start niet meer

motor rijder

MF'er
20 aug 2014
56
0
Hallo,

Hopelijk zijn hier mensen die mij kunnen helpen.

Ik heb ongeveer een maand geleden mijn eerste motor gekocht.
Ik ben naar huis gereden, ongeveer 130 km mee gereden. Daarna nog twee keer ongeveer 50 km mee gereden. Drie ritjes met me motor gereden. Daarna wilde ik weer gaan rijden, en toen hoorde ik alleen de startmotor draaien en verder niks. Ik heb er nieuwe bougies in gedaan en kwam er toen achter dat er verkeerde in zaten, nu dus voorzien van goede bougies. bougies vonken ook. accu opgeladen en ook met auto geprobeerd te starten, dat lukte ook niet
Luchtfilter eraf gehaald en carburateur, heb ik niks bijzonders aan gezien, ziet er allemaal schoon uit. ik dacht aan de startkoppeling. Dus wilde daarnaar kijken. Bij het losschroeven van het deksel kwam er al zwarte zooi tussen uit en heb het deksel toen maar weer vastgeschroeft.

Nu vraag ik me het volgende af:
Weet iemand wat die zwarte zooi is, is dat olie?
en hoe kan ik daar dan bij komen?
Nog iemand een idee voor het probleem?

Hoop op een oplossing
Mvg. Pascal
 
Ik ben ook nog een alarm tegen gekomen op me motor. Het is een motorrad. Het is een kastje met 4 aansluitingen.
1=-, 2=+, 3 en 4 is een contactje, die de - naar het toetertje schakelt.
Ik heb een kastje met de aansluitingen, een sleutelschakelaar en een toetertje.
Volgens mij mis ik iets van een bewegings sensor of iets dergelijks.
Er gaat in ieder geval verder geen draad weg. Iemand die weet hoe de werking is?
 
Heb ik me spruitstuk erop zitten, olie erin, benzine erin en starten. Starten ging alleen met choke. Ik moest hem met choke warm laten draaien, als ik gas gaf sloeg ie meteen uit, nadat ie warm was kon de choke uit en kon ik gewoon gas geven.
Ik had h eme effe laten draaien, nog nie gereden, want me kappen waar verlichting in zit zaten er nog niet op.
Nadat ik de kappen erop had checkte ik het oliepeil, ik zag niks, geen lekkage bij oliefilter wat ik vervangen had en ook geen lekkage bij de olie koeler die los is geweest. Dus waarschijnlijk zit er benzine bij de olie. Dus de olie is met benzine bijgevuld tot boven het kijk glas. Dat zou kunnen komen Door een vlotter die niet goed afsluit. Maar nu kan ik dus nieuwe olie en nieuwe benzine halen. Nu zou ik graag is willen weten hoe ik zeker weet dat de vlotters goed werken. Dit gebeurde na een week stil gestaan te hebben, door dat spruitstuk wat tegen zat.
Is er iemand die hier antwoord op kan geven???
 
Net me motor gestart en hij doet het
Alleen zie geen olie door me glaasje.
Ik heb olie gevuld tot aan de maatstreepjes.
Zou het kunnen dat er olie in de olie koeler is gelopen en in het olie filter en dat dan het olie niveau nu te laag is?
 
Net me motor gestart en hij doet het
Alleen zie geen olie door me glaasje.
Ik heb olie gevuld tot aan de maatstreepjes.
Zou het kunnen dat er olie in de olie koeler is gelopen en in het olie filter en dat dan het olie niveau nu te laag is?
De basis is wel dat je weet hoe je olieniveau moet controleren bij je motor.

Als je net de hele boel hebt leeg laten lopen, en een nieuw filter hebt geplaatst, is het wel logisch dar die nu ook weer vol zitten, en dat het niveau dus weer iets lager staat.
 
Ik heb olie bijgevuld , wat ik al dacht er zat dus te weinig in. De accu is aan het laden, vanmiddag/vanavond kijken wat ie doet. De accu liet mij van de week in de steek. Maar zou kunnen dat ie leeg was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan