kawasaki zzr 600 uit 1992 start niet meer

motor rijder

MF'er
20 aug 2014
56
0
Hallo,

Hopelijk zijn hier mensen die mij kunnen helpen.

Ik heb ongeveer een maand geleden mijn eerste motor gekocht.
Ik ben naar huis gereden, ongeveer 130 km mee gereden. Daarna nog twee keer ongeveer 50 km mee gereden. Drie ritjes met me motor gereden. Daarna wilde ik weer gaan rijden, en toen hoorde ik alleen de startmotor draaien en verder niks. Ik heb er nieuwe bougies in gedaan en kwam er toen achter dat er verkeerde in zaten, nu dus voorzien van goede bougies. bougies vonken ook. accu opgeladen en ook met auto geprobeerd te starten, dat lukte ook niet
Luchtfilter eraf gehaald en carburateur, heb ik niks bijzonders aan gezien, ziet er allemaal schoon uit. ik dacht aan de startkoppeling. Dus wilde daarnaar kijken. Bij het losschroeven van het deksel kwam er al zwarte zooi tussen uit en heb het deksel toen maar weer vastgeschroeft.

Nu vraag ik me het volgende af:
Weet iemand wat die zwarte zooi is, is dat olie?
en hoe kan ik daar dan bij komen?
Nog iemand een idee voor het probleem?

Hoop op een oplossing
Mvg. Pascal
 
Oke dan maar weer olie verversen... jammer van de nieuwe olie.
En kun je dan ook die tik verklaren?
Accu te leeg.
Slijtage is je starter.
Slijtrage in je startkoppeling.
Of iets anders.

Maak nou eerst je kraan en carburateurs eens.

Starter heb ik ev voor je liggen, maar ik denk dat je nog wel weg komt met je eigen starter.
 
Tik? ow, ik heb dat wel eens gehoord, dat slijtage kan veroorzaken dat de startmotor dit kan doen.
Voordat je olie vervangt..fix dan eerst je benzinekraan.
Bij een vorige Kawa had ik dat ook. Die rubberen ringetjes erin zijn gewoon naar god, na al die jaren. Het reviseren is makkelijk. Als je dat doet en je kraan is eraf, kijk dan ook eens goed in je tank of niet alles verroest is.
Had m'n vorige kawa ook. Toen heb ik er knikkers in gedaan en schuddend (niet al te hard :-) ) het meeste losgemaakt..goed daarna naspoelen. Zo'n coating laag heb ik niet gebruikt. Motor heeft 3 jaar lang prima gereden, daarna kocht ik eenzelfde soort ZZR600 als jij nu hebt.
Ik denk dat je ook een D2 model hebt.
1992 = D3, toch?
 
Tja, het is al lang geleden gezegd, een vacuumkraan mag NIET druppelen/lekken als hij niet op PRI staat.
Die lekkende kraan gaat alleen maar harder lekken als je nog langer wacht.
Als er een cylinder vol loopt met benzine slaat de motor ook vast als dat gecomprimeerd wordt.
Wij racen met tweetakten en als we een motor met een volgelopen cylinder op een startrol zetten kan dat zelfs drijfstangen krom slaan '( .
 
Ik ga vanavond effe kijken voor zo'n revisie setje voor de brandstofkraan. Olie weer verversen en me tank heb ik al schoongemaakt.
Uit de werkplaatshandboek, kwam ik erachter dat ik het D-model heb, welk nummertje erachter hoort weet ik niet
Heeft iemand nog een leuk adresje voor olie te halen, ergens in omgeving rotterdam-hellevoetsluis?
 
T'is niet ver maar of je er binnen geraakt is een tweede :+
full
 
Pak anders gewoon een online shop, met ff een goedkope half syntheet motorolie (wel voor motoren natuurlijk)
Kijk of je alles aan het rijden krijgt en dan kijk je na een tijdje wel of je je motor wilt houden.
Dan heb je alle tijd om echt ff alles na te lopen. Misschien kom je ook wel andere zaken tegen.
Voorvorkkeerringen, remschijven remblokken, kettingset, banden, vering...etc.
 
Jaaa, daar zwengel je wat aan.. :-) kort gezegd, motorolie voor een auto niet gebruiken in je motor.
Ja het smeert, maar kan problemen met je koppeling geven. (en misschien andere zaken, maar dat wordt een te lang verhaal)
ff geduld en bestellen bij een online shop, of bij motoport bij schiedam. Misschien dat er dichter bij een halfords zit, maar da's misschien weer niet el-cheapo.
 
Dus als ik het goed begrijp sluiten bij niet draaiende motor, de benzinekraan en de carburateurs de benzine toevoer af.
Dan zou het dus eigenlijk verder niet uit moeten maken of die benzinekraan blijft druppelen, dan houden de carburateurs de benzine nog tegen?
 
Vandaag weer aan het klussen geweest.
Een vlotternaald en dat hulsje waar die in zit vervangen. Die waren vervuild. De vor ige keer lekte die na het uit elkaar halen. Er zat een soort van kalk in en de punt van de vlotternaald zag er ook niet heel lekker meer uit. Ja hoor aan de gang gekregen. Lekker een stuk gereden, een km of 40.
En nu kijken hoe hij het blijft doen.
Ik blijf wel kijken naar een benzinekraan, want die is nog niet goed, die blijft lekken en er moet een ander spruitstuk nog onder.
Wel lekker gereden maar ik juig niet te vroeg net als de vorige keer....
 
Ja dank je!!!

Gisteren en vandaag lekker kunnen rijden, nou ja afgezien van een lekke uitlaat dan...

Alleen koud starten wil nog niet zo lekker gaan.
Ik moet bij het starten me choke gebruiken, zodra ik aan de gashendel kom slaat ie af, totdat ik de choke uit kan zetten (choke hendel naar voren) , daarna gaat het goed.
opnieuw starten ( warme start) geen probleem...
Dus met andere woorden, ik moet dus de motor warm laten draaien, voordat ik kan gaan rijden. Vandaag in de auto 27 graden buitentemperatuur gemeten, dus erg koud is het hier dus niet echt...
 
Benzine revisie setjes van aftermarket merkennals tourmax, vesrah oid zijn k*t.
Koop indien mogelijk de oem onderdelen los of een nieuwe benzine kraan.

Met de vlotternaalden en zittingen idem dito, te vaak namaak gezien met rubber gietrandjes etc.

Probeer eerst uit of alles goed afdicht terwijl het niet gemonteerd zit, anders blijf je olie verversen.
Dus carbs eruit en horizontaal vastzetten, bankschroef workmate oid en er benzine in laten stromen via flesje of trechter. En daarna wachten, tank ookzo op de werkbank leggen en kijken of hij druppeld.

Theoretisch zouden de vlotternaalden alles af moeten dichten maar mijn mening zegt dat alles gewoon goed moet werken en niet half half...
 
Ik heb nu een ander spruitstuk.
Deze avond bezig geweest met uitlaat verwijderen. Morgen juiste dop regelen voor aan de onderkant 2 bouten te verwijderen.
Tussen het spruitstuk door gaan leidingen naar iets wat onder de radiateur hangt.
Wat is dat?
Kan ik dat zomaar loshalen? Of is er een mogelijkheid dat dat ding door het spruitstuk heen kan?
 
Heeft iemand ervaring met het vervangen van het spruitstuk?
Ik heb een spruitstuk van marktplaats en die verschilt met degene die eronder zit.Bij de oude zit er alleen een versteviging tussen de middelste pijpen. Bij die nieuwe zeg maar, zit een versteviging tussen de middelste pijpen maar ook tussen de buitenste pijpen. En die laatste geeft problemen met de slangen van me olie koeler. die moeten tussen de pijpen door. als ik die tussen de pijpen door steek dan zitten de slangen tussen die versteviging en het olie filter klem en krijg ik de uitlaat niet op zijn plek. Als ik de slangen onder de versteviging laat lopen zitten ze tegen de uitlaat aan en kan ik de olie koeler niet meer aansluiten doordat ze dan te kort zijn.

Dus ik dacht verkeerd spruitsuk. Maar... In het werkplaatshandboek staat precies dat nieuwe spruitstuk getekend, maar kan ik niet vinden hoe de slangen van de olie koeler zouden lopen.

Iemand met de zelfde motor of ervaring, oplossing???
 
Ja ik dacht al dat ik een e model spruitstuk zou hebben. Op me werk heb ik iemand gevonden die hem eraan bezig is om hem passend te maken voor het d model. Hij verplaatst de versteviging
 
Terug
Bovenaan Onderaan