Kawasaki ZZR 600, wel of niet..

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
Ik weet ff niet waar ik deze topic moeten laten. Zal wel weer een toermotor zijn :+ ?

Maar er is mij dus een ZZR 600 aangeboden. Uit \'94 met 12.000 km op de teller. Ik heb hem gezien. Ziet er prima uit (heel erg goed zelfs, absoluut geen aanslag of roest, en geen krassen / schade). Het blok loopt mooi, en alle bedieningsorganen zijn in orde. Ik ga er nog een rondje op rijden, maar ik had nu geen tijd. Oh ja, ik denk dat ik hem rond de F 12.000,- kan krijgen. En hij is zwart met een beetje blauw.

Is dat wat? Voor woon- / werkverkeer dus. Waar ik benieuwd naar ben, wat is z\'n top en z\'n acceleratie? Verder wat vind je van de prijs (geen inruil verder)?
 
Zoals je al noemde, moved >> toermotoren.

Een echte supersport kun je het ook niet noemen. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf pas zo\'n motor gekocht (m\'n eerste). Het is inderdaad geen supersport, maar meer een sportieve all-round. Kan voor woon werk verkeer, voor toeren of voor een snel rondje dijk.

Ik heb hem als eerste fiets gekocht omdat ie wel fel kan zijn, maar ook rustig te rijden is (wel handig als je net begint).

De top is 250 à 260 op de teller (schijnt 230 werkelijk te zijn. Ik heb trouwens geen mijlenteller).
Heeft 100 pk, bij 11.500 toeren.

Ik hoor ook van anderen, dat het een prettige motor is. Niet extreem, wel snel genoeg.

Ik heb zelf een zzr met 20.000 kilometer uit 1998. Ongeveer dezelfde prijs (jonger, maar meer kilometers). Voor een prijsvergelijking kan je ook kijken op www.motoroccasion.nl.

Ik denk niet dat je er snel spijt van krijgt.

Succes.
 
Zoals je al noemde, moved >> toermotoren.

Een echte supersport kun je het ook niet noemen. :)

nee, absoluut mee eens geen supersport, maar past ook zeker niet onder het kopje toer... |( . maar hier wordt aan gewerkt of zo }) ?

een andere keuze zou zijn een FZR 600 of een GSX-R 600 of een verdwaalde ZX6R. Maar vrijwel alle met een hogere kilometerstand, en ouder. dus wat zou een betere keuze zijn, toch voor zo\'n ZZR gaan of liever één van die andere.
 
Laatst bewerkt:
Om me ook even te mengen in de discussie toer- of supersport. Ik vind dat hij eigenlijk in geen van beide categorieen echt past. Het is ZEKER een sportmotor, maar geen Supersport en ook zeker geen toermotor.

Maar kom op, ga je toeren of knallen met een ZZR600? Precies dit topic hoort hier niet. En mensen die nu op een \"echte\" supersport rijden komen vaak van een ZZR600, en zitten nu voornamelijk bij supersports (bv. Maximum).

Toer: Diversion, Pan, ZZR600 ?????? Makes no sense
Supersport: R6, ZX6R, ZZR600 !!!!!! klinkt beter.

Tien jaar geleden was de ZZR600 gewoon een van de beste sportmotoren, dus moet hij nu bij de supersports.
 
  • Leuk
Waarderingen: MG77
Om me ook even te mengen in de discussie toer- of supersport. Ik vind dat hij eigenlijk in geen van beide categorieen echt past. Het is ZEKER een sportmotor, maar geen Supersport en ook zeker geen toermotor.

Maar kom op, ga je toeren of knallen met een ZZR600? Precies dit topic hoort hier niet. En mensen die nu op een \"echte\" supersport rijden komen vaak van een ZZR600, en zitten nu voornamelijk bij supersports (bv. Maximum).

Toer: Diversion, Pan, ZZR600 ?????? Makes no sense
Supersport: R6, ZX6R, ZZR600 !!!!!! klinkt beter.

Tien jaar geleden was de ZZR600 gewoon een van de beste sportmotoren, dus moet hij nu bij de supersports.

Nu we het er toch over hebben... ;) . Precies wat je zegt. Diversion, Pan, BMW, Goldwing, vanaf dat soort motoren gaan er weinig denk ik naar supersport. Dan heb je de echte supersport, en mensen die eerst wat rustigers rijden of geen R6 als woon- / werkverkeer willen hebben...

Ik vind dat er een kopje sport (en dat is dan alles wat zit tussen geen echte supersport, maar ook geen toerfiets) bij zou moeten, of supersport uitbreiden naar sport, want supersport is ook sport alleen extremer, maar verder wel met het zelfde gevoel.

Inmiddels kan ik het een beetje weten. Op een Diversion gereden, dit is absoluut geen sport. Gewicht, remmen, houding ga maar door... Vergeleken hierbij is mijn SV een supersport :P . Die horen niet in het zelfde rijtje thuis!

Maar goed weer ontopic... Wat is nou wijsheid, gaan voor zo\'n ZZR 600 of toch liever voor één van die andere zoals FZR, GSX-R of iets in die richting?
 
Dan zal je wel deze motor bedoelen...ZZR600 zwart/blauw uit \'94 *D
En ik zou zowiezo een ZZR boven een FZR verkiezen...geen seconde twijfel...En tja...meer kilometers betekent meer onderhoud, eerder aan je slijtage onderdelen werken, enz enz enz...en 12k voor die tellerstand is een leuke prijs...ik zou het zo weer doen als mijn budget rond de 10 a 12k lag...
wheely.jpg
 
Dan zal je wel deze motor bedoelen...ZZR600 zwart/blauw uit \'94 *D
En ik zou zowiezo een ZZR boven een FZR verkiezen...geen seconde twijfel...En tja...meer kilometers betekent meer onderhoud, eerder aan je slijtage onderdelen werken, enz enz enz...en 12k voor die tellerstand is een leuke prijs...ik zou het zo weer doen als mijn budget rond de 10 a 12k lag...
wheely.jpg

yep dat is em volgens mij, bedankt voor het advies, maandag eens een rondje rijden, en als dat bevalt wat geld bij elkaar sprokkelen. kan mijn sv het rustiger aan gaan doen.

en mocht de zzr toch niet zo lekker rijden als gedacht kan ik hem altijd weer inruilen voor iets anders leuks.
 
Oh jah...verder wat info...Werkelijke top van de mijne lag op de 240, gemeten naast porsche 944 van vriend van me...de 265 echte kmsph bergje af in duitsland niet meegerekend :+ acceleratie is zelfde als alle andere 600\'s dus cbr gsx enz...hij heeft trouwens 105 pk. Beste banden ervoor zijn Bridgstone BT010, en daar kan je zo een 8 tot 11000 km mee rijden, zeker als ie voornamelijk voor woon werk wordt gebruikt...En hij zal echt niet tegenvallen
Enige wat ik nog kan zeggen is goeie keus jonge :)
 
Hier maak ik dus op uit dat je hem erbij neemt? Kewl... beetje afwisseling

dat is wel mijn bedoeling, mijn sv heeft nu meer dan 60.000 gelopen in ongeveer 2 jaar. als daar nog twee jaar bijkomt dan is hij helemaal afgeragd, dat vind ik zonde. inruilen is niet zo aantrekkelijk door de hoge kilomterstand.

dus mijn sv mag eruit met mooi weer, en de zzr altijd...

lijkt me wel leuk twee best wel verschillende motoren.
 
Vind zo\'n ZZR op zich best wel een leuke motor, maar hij ziet er zo \'groot\' uit. Ik bedoel, die kuip heeft van die grote ingebouwde knipperlichten. Beetje lomp
 
  • Leuk
Waarderingen: MG77
als ik hem meeneem voor een proefritje, wat kan ik dat het beste even testen?

- hard remmen, voor
- hard remmen, achter (wel en niet slip)
- hard remmen, gecomibneerd (achter wel en niet slip)
- door toeren heen halen (volle acceleratie)
- vanuit lage toeren optrekken
- beetje zigzaggen (voelen hoe het frame is)
- bedieningsorganen controleren
- algehele staat goed bekijken op roest, aanslag, schade

Verder rij ik veel snelweg, dus ik ga ook even een stukje rijden zoals ik dan rij. En ik heb een stukje dijk wat ik heel veel rijd, dus even kijken hoe dat gaat. Kan ik mooi vergelijken met m\'n andere motor. Verder nog tips? TNX *D .
 
Stuur los en achteroverhangen....kijke of ie een kant op trekt...kan ook aan banden liggen...

dat is ook een goeie, en kijken of het stuur niet gaat trillen, die Diversion waar ik op reed die deed dat wel, steeds harder (en beladen nog meer). mijn sv doet het alleen als ik hem erg zwaar beladen heb ;( .
 
Stuur trillen tussen de 80 en de 100 is redelijk normaal bij alle fietsen...dat ligt meestal aan de banden...is in ieder geval niet iets superschokkends....
 
Stuur trillen tussen de 80 en de 100 is redelijk normaal bij alle fietsen...dat ligt meestal aan de banden...is in ieder geval niet iets superschokkends....

maar bij die diversion bleef het niet bij trillen zoals op mijn sv, daar ging hij echt slaan als ik hem niet tegen zou houden, dat is minder, komt volgens mij door een slap frame of zo (en in combinatie met belading)
 
Nu we het toch over trillen hebben die kawa zxr 400 van mij trilt ook behoorlijk vooral in lage toeren tallen + - 6000 toeren weet iemand wat dat is ofwaar dat aan ligt????
heb er pirelli dragon evo\'s onder maar had het
ook al met de dunnlops :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan