Beste leden,
Mijn ZZR1400 bj. 2012 maakt een ratelend geluid in de dashboard omgeving dat hoorbaar is vanaf 60km/u. Enkel hoorbaar met open helm.
Doordat het ook hoorbaar is wanneer ik met ingetrokken koppeling aan stationair toerental rijd en dus gewoon uitbol is er geen sprake van zelfs de minste motortrilling waardoor het geen losse bouten of onderdelen kunnen zijn.
Ik moet er wel voor zorgen dat ik minstens 60 per uur rijd, daaronder valt het rateltje uit.
Zit er een dynamisch onderdeel in het tellerwerk van deze toch wel moderne motor. Ik denk aan een roterend staalkabeltje in een gaine bvb.
Of zijn het kunststoffen tandwieldjes, het zou me verbazen, daar in deze omgeving toch alles electronisch wordt opgenomen?
Het zou ook een sensor tegen een dynamisch onderdeel kunnen zijn, ik gis maar.
Verder heb ik het in alle versnellingen en komt het ook niet uit mijn helm.
Alleszins is dus toerental gerelateerde trilling of resonantie uitgesloten als u bovenstaande ondervinding begrijpt.
Het lijkt echt uit de snelheidsmeter unit te komen, nogmaals ik verwacht daar enkel elektronica dat enkel kan knetteren, niet ratelen...?
Een andere denkpiste is een slechte lager ergens voorin de motorfiets, hoewel hij goed onderhouden is met slechts 22000 km.
Alvast bedankt.
Gr. Kurt.
Mijn ZZR1400 bj. 2012 maakt een ratelend geluid in de dashboard omgeving dat hoorbaar is vanaf 60km/u. Enkel hoorbaar met open helm.
Doordat het ook hoorbaar is wanneer ik met ingetrokken koppeling aan stationair toerental rijd en dus gewoon uitbol is er geen sprake van zelfs de minste motortrilling waardoor het geen losse bouten of onderdelen kunnen zijn.
Ik moet er wel voor zorgen dat ik minstens 60 per uur rijd, daaronder valt het rateltje uit.
Zit er een dynamisch onderdeel in het tellerwerk van deze toch wel moderne motor. Ik denk aan een roterend staalkabeltje in een gaine bvb.
Of zijn het kunststoffen tandwieldjes, het zou me verbazen, daar in deze omgeving toch alles electronisch wordt opgenomen?
Het zou ook een sensor tegen een dynamisch onderdeel kunnen zijn, ik gis maar.
Verder heb ik het in alle versnellingen en komt het ook niet uit mijn helm.
Alleszins is dus toerental gerelateerde trilling of resonantie uitgesloten als u bovenstaande ondervinding begrijpt.
Het lijkt echt uit de snelheidsmeter unit te komen, nogmaals ik verwacht daar enkel elektronica dat enkel kan knetteren, niet ratelen...?
Een andere denkpiste is een slechte lager ergens voorin de motorfiets, hoewel hij goed onderhouden is met slechts 22000 km.
Alvast bedankt.
Gr. Kurt.