Kawasaki ZZR600 '93 start probleem

Steilz

Rookie
1 nov 2015
3
0
Goedemiddag allemaal,

ik zal me eerst even voorstellen ik ben Darel Pajalic ben 30 jaar en sinds een maand of 3 een trotse bezitter van een zzr600 uit 93.

heb de motor gekocht via marktplaats van een man die em al 3 jaar had stil staan.
nu hebk eerst eigenlijk nix eraan gedaan omdat ik nog op me loon was aan wachten dus hij heeft stil gestaan op de rit na huis toe na ( vanaf helmond na maastricht , starte perfect gelijk eerste keer na die lange stilstaan periode )

toen ik thuis was merkte ik dat de koppeling al beetje begon te slippen dus die was aan vervanging toe, heb em weg gebracht naar een prive monteur ( nu al spijt van ) om de koppeling te vervangen en paar dagen later kreeg ik een telefoontje dat hij niet meer wil starten, dus ik erheen gegaan gekeken en idd deed gwn nix. ik zelf weer naar huis gegaan en die man is toen verder ermee gegaan. dag erna belde die me dat bougies waren vervangen luchtfilter helemaal dicht zat etc...dus ik erheen hij had alles gemaakt behalve luchtfilter die had die besteld kreeg die binne week binnen maar hij zegt eigenlijk als je die paar dagen zonder rijd...kan t niet erg veel kwaad...je moet natuurlijk geen duizende kilometers gaan rijden ( vond dat al vaag klinken maar ok )
dus ik ben tevreden naar huis gegaan denkend dat alles ok was
nu heb ik een paar dagen later gemerkt dat die al paar keer bij stoplicht etc afsloeg maarja denk misschien nog afstellen of iets zal wel niks ergs zijn...dus gister ( 5 dagen nadat ik em terug had ) stukje gaan rijden ( 40 km ff snel op en neer na heerlen ) en toen ik em in garage wou rijden sloeg die weer af ( had die wel eens alsk bv gas helemaal los liet liep die nie lekker stationair en sloeg die dus wel es af ) ... nou anyways motor in garage gezet...nog keer geprobeerd te starten lukte gwn....dus naar binnen en gaan slapen.

Vanmorgen toen ik de motor weer uit de garage haalde merkte ik dat die niet wou starten maar gaf een redelijk zachte plof bij de eerste poging ( uit de uitlaat )
maar toen was me accu al ver leeg ( gemerkt accu zuigt ergens leeg maar moet nog naar gekeken worden ) ... dus ik een vriend gebeld die is met auto gekomen met startkabels....wij eraan gezet en gaan proberen...en direct een KEIHARDE knal uit me uitlaat....en echt een rookwolk eruit geknald daar word je niet goed van....straat waar ik stond zag je ook echt iedereeeen omdraaien enz en je zag echt dikke rook wolk hangen...nou wij nog beetje blijven proberen maar nee hoor gaat niet aan en blijft een harde plof geven om de zoveel tijd bij t proberen ( als choke aan is ) nu heb ik een filmpje kunnen maken van 7 seconden ( batterij v gsm leeg , alles zat tegen vandaag )

ik hoop dat jullie me misschien hier verder kunnen helpen aangezien ik me loon pas over 2 weken heb dus m niet voor die tijd weg kan brengen en hem wel echt nodig heb ( is me enige werk vervoer op t moment en moet woensdag weer beginnen met werken )

hier is het betreffende filmpje

VID_20151101_135220.3gp

PS. LINK KLIKKEN WERKT NIET GEEN ID HOEZO DUS EVEN ADRES KOPIEREN NAAR U INTERNET BROWSER DAN MOET DIE HET GWN DOEN

ik heb verder nog niks geprobeerd omdat ik niet wilde dat nog iets kapot gaat dus vandaar dat ik eerst hierheen ben gekomen in de hoop hier hulp te kunnen vinden of misschien iemand met verstand met dezelfde motor ?
 
Laatst bewerkt:
Bump.

Moet tog wel iemand hier zijn die me beetje op weg kan helpen ? Enige monteur in me buurt is die vent watk hierboven zei en daar wil ik m t liefst niet meer naar hoeven brengen want die besodemietert de hele boel volgens mij nog meer ...
 
Er is teveel mis met je motor om je op afstand te kunnen.
Ook gaat het best wat tijd kisten om zelf te doen, als dat al lukt.
Lis daarvan is er aan geprutst, waardoor niet zeker te zeggen is wat er mis is en waarom.

Regel ander vervoer en breng de motor naar een goede monteur. Reken ook op een flinke rekening, zeker in verhouding tot de waarde van de motor.
 
Ruik totaal geen benzine geur en de knal die die eerst maakte bij starten gebeurd ook niet meer, vriend van me was er vandaag even naar kijken met wat start spray geprobeerd maar hij zegt volgens mij krijgt ie geen benzine want nu ruik je dus ook totaal geen benzine als je probeert te starten of wat dan ook ( tank is meer als half vol )

Heb tog weer die monteur gebeld wat eraan heeft gewerkt en gezegd dat hij het maar in orde maakt want ik heb er meer als zat voor betaald en nu paar dagen later werkt die weer niet dus hij heeft beloofd em morgen te komen halen, dus even afwachten en duimen dan maar...

Was ik nu tog maar direct voor een duurdere gegaan naja eerste motor dacht spaar me dat geld eerst en was van plan van de zomer zelf wat anders erbij te halen...

Tog bedankt allemaal voor de hulp, we zullen zien wat ervan uitkomt


ps. of olie na benzine ruikt niet meer na gekeken zal ik morgen ochtend gelijk even doen als ik weer in de garage ben
 
Terug
Bovenaan Onderaan