kawasaki ZZR600 -> lekke pakking?

JB-kawaZZR600

Rookie
5 feb 2002
7
0
hallo, :)

Ik heb een kawasaki ZZR600 met het volgende
probleem: hij loopt echt prima, alleen als
ik een tijdje behoorlijk het gas erop zet
dan springt het rode lampje van de koeling
aan. Als ik de motor dan uitzet en na een
tijdje weer aan, dan blijft het lampje eerst
weer uit om na een tijdje gassen weer aan te
gaan. Bij snelheden varierend van 50 tot 90
km/uur springt het lampje niet aan.
Het oliepeil is goed (kort geleden verversd door
dealer) en er zit ook genoeg koelvloeistof in.

Een kennis van me denkt dat het ligt aan een
lekke pakking...

Heeft iemand een idee wat er mis is met mijn motor?
please, help... \ '(

Bijlage: rood lampje.jpg
 
Hoe staat het met de stand van de koelvloeistof? :) Als je weinig koelvloeistof hebt dan wordt de boel natuurlijk ook warm. En dan is het of een lekkende koppakking (maar dat zou je merken met rijden) of misschien een van je slangen waar een scheurtje in zit ? Of iets anders... ik zou in elk geval even rustig aan doen, mocht je een flink eind willen rijden of met hoge snelheid willen scheuren. En zelf nakijken of na laten kijken voor het te laat is.
 
dit lampje is idd oliedruk-niveaulampje

misc.php


denk dat het bij een kawa een oliedruklampje is.

Het gebeurd dus als je motor warmer wordt, denk als eerste aan slechte sensor, of slecht contact stekker of zoiets.
 
dat lampje van jou is van je olie-niveau in het carter en het kan zijn dat je geen oliedruk schakelaar hebt maar een niveau schakelaar dus als lekker aan het gassen bent en de olie wordt lekker heet en dun, dan ligt je olie achter in het carter waardoor je sensor denkt dat er te weinig inzit en gaat dus branden. ik heb deze ervaring met mijn fzr. een paar minuten stationair
laten draaien en het lampje gaat vanzelf uit.
 
Sinds wanneer staat die attachment erbij?! ;) Die had ik niet eens gezien. Heeft idd nix te maken met koelvloeistof. Ligt idd aan de oliesensor dan. Of hoe het niveau ook wordt gemeten.
 
hardstikke bedankt voor de tips...
nu kan ik er wat aan (laten) doen
en binnenkort weer echt rijden zoals
het hoort en niet met 1 scheef oog op
het oliedruk-lampje...

:]

thanx!
 
Het oliepeil is goed (kort geleden verversd door
dealer) en er zit ook genoeg koelvloeistof in.

Hoezo oliepeil goed? Alleen omdat de dealer dat kortgeleden ververst heeft? Heb je dat gecheckt? Je zal niet de eerste zijn die zonder olie wegrijdt bij de de dealer dus misschien heeft hij er te weinig in gedaan. Je kan het meten bij de kawa door hem op de bok te zeggen (van mijn part een hele nacht) en dan even op het peilglaasje kijken. Dan weet je het zeker.

En dit is dus niet je koelvloestoflampje maar dit is dus inderdaad het metertje van je olie. Waarschijnlijk gaat het om het niveau en niet de oliedruk, maar dat kun je in je boekje terugvinden.

Mocht het lampje inhouden dat het niveau te laag is terwijl dit niet het geval is dan zal waarschijnlijk de meetsensor van slag zijn. Als het om de oliedruk gaat dan heel snel naar laten kijken.

Suc6
 
nou ik weet het al zeker...
voordat ik de vraag in dit forum heb gezet
heb ik zelf ook 1 en ander bedacht en
het oliepeil is 1 van de eerste dingen die je
in zo\'n situatie controleert, denk ik :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan