Kawaski klr 600 b 1986 vonkt niet meer en maakt een raar geluid

Cr701

Rookie
12 apr 2020
23
1
Hallo! Na fantastisch te zijn geholpen bij mijn carb. Probleem met de klr (waarvoor mijn dank) stuit ik op een nieuw probleem..

Tijdens het rijden viel de motor uit, ratelend en wel kwam deze tot stilstand.
Op de kar naar huis en nu...

Inmiddels de bougie los gegooid en hij heeft geen vonk meer, bij het rond gaan komt er een tikkend geluid vrij. Compressie voelde nog goed met de kickstarter.

Iemand enig idee? Bedankt alvast voor het mee denken!
 
Ratelend stilvallen, is eigenlijk nooit goed :X

Je heb twee dingen; het ratelen en gebrek aan vonk.

Ik zou beginnen om uit te zoeken waar die ratel vandaan komt.

En gebruik van netsnoer als bekabeling op een motor kan, maar kan ook netter ;)
 
Ratelend stilvallen, is eigenlijk nooit goed :X

Je heb twee dingen; het ratelen en gebrek aan vonk.

Ik zou beginnen om uit te zoeken waar die ratel vandaan komt.

En gebruik van netsnoer als bekabeling op een motor kan, maar kan ook netter ;)
Oeps, verkeerde foto, dat is de melk opschuimer:p.
Zou het wel met elkaar in relatie kunnen staan?
Ik ga wellicht iets geks zeggen, een slappe ketting of kapotte spanner.
 
Ik heb exact hetzelfde gehad met een evenoude klr. Dat decompressie mechanisme bleek stuk. Onderweg bleef er een klep openstaan en viel hij uit. Ik heb hem niet meer open geschroefd. Verkocht als sloper.
 
Een niet of niet goedwerkend decompressie systeem zorgt er niet voor dat er geen vonk meer is 8-)

Wel dat je met de kickstart nauwelijks compressie voelt.
Zou mijn aandacht hier dus eerst niet op richten
Compressie is goed, zeker met kickstart goed merkbaar. Elektrisch rond laten gaan zonder bougie, raar bijgeluid (tikkend om de slag) ook geen vonk. Heb op een ander forum het volgende stukje tekst gevonden:
"mankerend decompressie geval. Een extra klep in de kop die bij het starten via een centrifugaalding open gaat en het op gang helpen van die groter stamper vergemakkelijkt. Als dat ding lam of slecht is, kan je onder het rijden ineens die die klep open gaan staan. Prrrrrrrrt, uit met de pret" .

Dat is wat er ongeveer gebeurde maar dat kan dus niets met de vonk te maken hebben?
 
Compressie is goed, zeker met kickstart goed merkbaar. Elektrisch rond laten gaan zonder bougie, raar bijgeluid (tikkend om de slag) ook geen vonk. Heb op een ander forum het volgende stukje tekst gevonden:
"mankerend decompressie geval. Een extra klep in de kop die bij het starten via een centrifugaalding open gaat en het op gang helpen van die groter stamper vergemakkelijkt. Als dat ding lam of slecht is, kan je onder het rijden ineens die die klep open gaan staan. Prrrrrrrrt, uit met de pret" .

Dat is wat er ongeveer gebeurde maar dat kan dus niets met de vonk te maken hebben?
Dat tikken is normaal, maar waarschijnlijk valt het je nu pas op omdat hij niet meteen start.
Het niet vonken heeft hier niks mee te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan