Kawasuki part II

TTeun

MF veteraan
26 nov 2001
2.167
0
thuis
Ik las vandaag op racesport.nl dat het gerucht gaat dat Kawasaki en Suzuki wellicht niet alleen samenwerken op sommige gebieden, zoals al langer bekend is, maar in 2005 of zo ook één merk gaan voeren, om beter te kunnen concurreren.

Volgens mij best een slecht plan, niet alleen omdat ik natuurlijk gehecht ben aan Suzuki :} , maar ik zou het ook zonde vinden van Kawasaki, die toch ook fietsen bouwen met een eigen karakter :}
 
Gooi ik m\'n stukje ook maar even weer erbij

Eerst zouden ze samen een paar van die customs willen maken. Maar nu willen ze blijkbaar alles bij elkaar gooien. Heb het al op een paar plaatsen gelezen.

Laat ze d\'r eigen motoren blijven maken. Als ik een Kawa wil koop ik een Kawasaki, wil ik een Suzuki dan een Suzuki. Maar Kawasuki zie ik echt niet zitten. Gooi alles maar bij elkaar dan rijden we straks allemaal op dezelfde motor. Zal het motorrijden echt niet leuker van worden. Beetje gezonde strijd hebben we allemaal toch nodig?
 
Beginnen ze bij de motorfietsen ook al zoals bij de auto\'s.
Krijg je van die moto\'s met dezelfde onderbouw en alleen maar een andere kuip of iets dergelijks :r :r
Zie maar naar de Volkswagen groep :r :r
 
ze kijken het toch wel bij elkaar af, maar ik vind het goed zoals het nu gaat. Lekker veel diversiteit tussen de merken en klassen.

Ik kan nu sommige auto\'s niet meer herkennen, omdat het allemaal uit 1 groep komt. Ik vind het mooi dat bij de supersports er zoveel diverse motoren rondrijden die niet veel op elkaar lijken. Qua uiterlijk, maar ook qua gebruik.
 
stupid.gif


Wat een slecht idee, daar
eek2.gif


Elske
 
Samenwerking is vaak goed, op deze manier kan je gewoon bepaalde eigenschappen combineren, hopelijk komt er een mooie 600cc sportmotor uit :)
 
Ach, ze kunnen die 2 ook gewoon opdoeken, niemand die een van die 2 wil kopen, toch?? }) }) })
 
ehhh... ik mis een optie. ik rij kawasaki en suzuki en ik wil dat zou houden!!!

suzuki maakt een eigen soort fiets, kawasaki ook. dat moet niet één merk worden. samenwerken is goed, maar verder ook niet!!!
 
Beter doen ze dat niet...ik vind nu al al die soesjes op elkaar lijke...gsx 600/750/1000 kan je haast niet uit elkaar houden...dadelijk kan je ze ook niet meer onderscheiden van de ZX6R/ZX7R/ZX9R...vind het best zoals het nu is...
 
Ik moest ook gelijk aan het \'is het nou een skoda of is het een Audi\'-systeem denken. :(
 
De motoren worden dan iedentiek je kunt dan alleen nog kiezen uit twee kleurenschema\'s:
Kawasaki groen of Suzuki blauw/wit.
 
Niet bij motorfabrikanten ook al... Altijd dat eeuwige gezeur over besparing op de ontwikkelingskosten en de beloftes dat ieder merk écht z\'n eigen indentiteit wel behoudt... Net zoveel eigen identiteit als de mazda 121 en ford fiesta, of meer zoals de VAG groep? Echt eigen identiteit is dan weg en dat is bij motorrijden nog net iets belangrijker... Er zijn nu eenmaal meer motorrijders die met het hart shoppen dan autorijders en ik denk dat de echte soes fan niet zit te wachten op een Suzuki ZX-6R, net zomin als de echte kawafan zit te wachten op een Kawasaki GSX-R1000....

Het komt de diversiteit op de motormarkt niet ten goede en, zoals duidelijk is geworden door de vele samenwerkingsverbanden bij autofabrikanten, gaat de klant het lager houden van de ontwikkelingskosten echt niet merken in de aanschaf.

Wat mij betreft enkel nadelen, dus echt niet.
 
De 2003 Kawasaki ZX-7R wordt hoogstwaarschijnlijk een groengeschilderde GSX-R750 met andere stickers ;(

Gooi er dan iig nog een andere kuip op zou ik zeggen, wel lelijk hoor als ze gewoon 2 dezelfde motoren op de markt zetten.
Als ze alleen hetzelfde blok gebruiken hoeft het nog niet zo slecht te zijn (lijkt me, wel een goed blokkie toch?), maar frame moet dan wel anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan