Kawazaki ZL-1000 stuurt waardeloos?

Demolition D

MF'er
4 mei 2004
39
0
Ede
Naast mijn Duc heb ook ook nog steeds mijn eerste motor; een ZL-1000. Nu zou ik graag willen weten of er hier op het forum nog meer mensen zijn die vinden dat hij niet goed stuurt. Het lijkt wel of er een doo punt in zit. Ik heb natuurlijk eerst een aantal dingen nagekeken (slag in de banden, oneffenheden, speling op de wiellagers, aanlopende remmen, slecht lopend balhoofd), maar na één en ander vervangen en/of schoongemaakt te hebben, stuurt ie' nog steeds niet lekker.

Waar kan dit nog aan liggen?, of is dit met alle Zl-1000's zo? Graag jullie reactie.
 
Is het rijgedrag de laatste tijd veranderd, of was het altijd al zo ? Een Duc is natuurlijk een hele lichtvoetige stuurfiets. Daarmee vergeleken sturen een hoop andere fietsen lomp. Ik heb zelf ook naast mijn Duc een aantal andere motoren en vind het verschil tussen de ene of de andere motor altijd weer opvallend.
 
Waar vergelijk je'm mee? appels en peren
als je alles heb nagekeken en alles is spelings vrij dan moet het toch goed zijn?
O-)
laat iemand anders erop rijden ........
 
De Zl1000 is gevoelig voor verschillende type banden. Vooral als ze op hun einde lopen. Ze rijden dan echt als een dweil. Het dunne voorwieltje zwiept alle kanten op en o we als er een streep op de weg licht. Wil je hier van af dan is er 1 oplossing......Metzeler ME880

Succes
 
Nee, hij heeft altijd al zo gestuurd.

Wat die banden betreft, de voorband is nagenoeg op zijn einde en de achterband heeft zijn beste tijd ook wel gehad. Echter, toen de banden nog redelijk waren reedt hij ook al zo.

Welke bande suggeren jullie (voor 120/60 R17 nu Dunlop XX, achter 160/80 R15 Bridgestone Exhedra)?
 
DE MEEST GEBRUIKTE BAND ONDER EEN ZL1000 IS EEN METZLER me880 100-90-V18 VOOR EN EEN ME880 170-80-V15 achter. oeps sorry voor het schreeuwen. De maat die ik opgegeven heb voor het achter wiel is 1 maat groter dan de standaard maat.

Hoeveel druk heb je in de schokdempers????? Kijk dit na want de voordempers moeten op 0 bar staan. Ja je leest het goed 0. en de achterdempers 2.0kg/cm2 of 28psi.

Misschien helpt dit.
 
DE MEEST GEBRUIKTE BAND ONDER EEN ZL1000 IS EEN METZLER me880 100-90-V18 VOOR EN EEN ME880 170-80-V15 achter. oeps sorry voor het schreeuwen. De maat die ik opgegeven heb voor het achter wiel is 1 maat groter dan de standaard maat.

Hoeveel druk heb je in de schokdempers????? Kijk dit na want de voordempers moeten op 0 bar staan. Ja je leest het goed 0. en de achterdempers 2.0kg/cm2 of 28psi.

Misschien helpt dit.

Dus je meot de voordemper vacuüm zuigen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan