kdx 125 naar 250 cc

Nikstar

Rookie
5 feb 2006
13
0
Dongencity
Ik vroeg me af als bij mijn kawasaki kx125 ik mijn 125 cc cilinder eraf knikker en er 250 cc op leg of mijn krukas en mijn onsteking enzovoort dit allemaal kan houden? opzich is dit niet echt een heel groot verschil en het blok is in goede staat. uiteraard zal ik wel de uitlaat en carbureteur moeten vervangen maar dat lijkt me logisch 8-)
 
Tja, uitlaat, krukas, cylinder, zuiger en bij nader inzien ook maar het carter, de bak en ach, doe ook maar de koppeling....

Weet je wat? Beetje lassen en er een 250 c.c. blok onderzetten....

Is zeker ook nog een hele kostbare 125 van 1986??
 
jah wat schijt jou dat nou tis maar een vraag forum is toch opgericht op te vragen niet om mensen af te zeiken anders ga je die een oprichten :+
 
Nou, wil ook wel een serieus antwoord geven:

KIPS-systeem is niet uitwisselbaar en de afstand van de tapeinden van een 125 cylinder en 250 zijn niet overeenkomstig, omdat het karter van een 250 groter is.
Krukas past ook niet.

Versnellingsbakverhouding van een 125 is volledig ongeschikt voor een 250.

Koppeling van een 125 is zwakker en zal om de haverklap versleten zijn.

Kortom: Koop een 250 c.c.

Zo beter?

En anders richt ik inderdaad een afzeikforum op *O*
 
kijk dank je daar heb ik wat aan als degene met verstand nou meer spreken en die zonder hun kop houden en blijven vragen is er toch nix aan de hand?
 
Je kan natuurlijk alles bouwen wat je wil
full
, maar echt handig is het niet,net wat mario zegt die cylinder raak je wel kwijt. Maar volgens mij is zo'n 125 blokje heel ander opgebouwd daan een 250 qua lagers, tandwielen etc. etc. Zit ook een 6 bak in en 250 meestal 5 bak. Beter andere brommert kopen of gewoon lkker blij op je 125 knallen *O*
 
Volgens mij valt het behoorlijk mee qua grote mond. Ik krijg niet het idee dat ik aan het afzeiken ben, maar wil gewoon zeggen dat je niet zomaar een 250cc cylinder op een 125cc blok kan monteren. En wat betreft de leestekens, zal er voortaan op letten :?
 
kijk dank je daar heb ik wat aan als degene met verstand nou meer spreken en die zonder hun kop houden en blijven vragen is er toch nix aan de hand?

Ik geloof dat ik er wel wat verstand van heb, dus dat zou betekenen dat ik mag blijven "spreken".......wat fijn! :}
Over grammatica zal ik maar geen discussie met je beginnen, is misschien niet zo'n goed idee. _O-
 
Ik geloof dat ik er wel wat verstand van heb, dus dat zou betekenen dat ik mag blijven "spreken".......wat fijn! :}
Over grammatica zal ik maar geen discussie met je beginnen, is misschien niet zo'n goed idee. _O-

:+
 
Ik vroeg me af als bij mijn kawasaki kx125 ik mijn 125 cc cilinder eraf knikker en er 250 cc op leg of mijn krukas en mijn onsteking enzovoort dit allemaal kan houden? opzich is dit niet echt een heel groot verschil en het blok is in goede staat. uiteraard zal ik wel de uitlaat en carbureteur moeten vervangen maar dat lijkt me logisch 8-)

verkoop gewoon je 125 en koop een 250 tis is nog het simpelste van allemaal
 
Tja, dan boor je de huidige Nicasil er even uit...
Laat je er een nieuwe inzetten...

Dat is dan al 200 euro.

Dan ,,even " zoeken naar een zuiger met de juiste diameter.....en geschikt voor dezelfde slag.....

Tja, moet kunnen, als je zinloos geld wilt uitgeven!
 
Terug
Bovenaan Onderaan