KDX250 versus CR250

BMWtoerer

Kloon
10 sep 2008
210
0
Ben op zoek naar een leuke tweetakt enduro, voor niet meer dan 1000 euro. Om gewoon 's op m'n gemak zandpaden te rijden en een enkele keer op de crossbaan verzeild te geraken.

Kom je uit bij ouwe CR- en KDX-tjes.

CR250 is meer dan genoeg over te vinden. Een KDX daarentegen... Is weinig over geschreven. Zijn er hier mensen met ervaringen met deze motor? Aanrader, afrader?

En... waarom is er zo'n eeenorm aanbod aan CR'en, maar zie je de KDX zo weinig :? Kan ik heel simpel voor de Honda gaan, maar ik wil toch graag m'n groene bloed groen houden... Dus vandaar.
 
Markpllats link is een KX , geen KDX.
KDX is nog steeds zeldzaam , zeker tov de CR hier in NL. Zijn ook wat tammer dan een CR.
Alle CR250 zijn omgebouwde crossers ;de KDX is een "volbloed" Enduro (speelfiets).

Als je alleen een speeltje wil ,waarmee je jaren mee vooruit wil, pak dan de CR . Meer dan voldoende onderdelen te koop, en dealers hebben meestal nog "alles" van de 90er modellen CR250 op voorraad of kunnen er nog gemakkelijk aan komen. De KDX is wat exclusiever.
 
Thanks, heb ik wat aan.
Zit nu, struinend op Marktplaats, ook wel naar de KX'en te kijken. Meer voor verkrijgbaar dan de toch wel zeldzame KDX. Misschien verstandiger als ik toch voor Kawasaki ga (en dat ga ik denk ik toch).
 
Als je een crosser koopt van onder de €1000, houd er dan rekening mee dat de kans groot is dat je hem moet reviseren. Als je daar rekening mee houd, zit je goed. Als je van je laatste centen voor €1000 een crosser koopt heb je weleens kans dat het uitloopt in een grote teleurstelling. Motoren uit die prijsklasse zijn meestal in mindere staat van onderhoud. Bedenk ook dat het niet bij alleen je blok blijft, ook je rijwielgedeelte (wielen, brug, link en balhoofd) kunnen weleens aan revisie toe zijn. 9 Van de 10 keer zitten er ook overal verschillende bouten in gedraaid en ben je aan het eind van het ritje, als je motor helemaal goed is nog €2500 kwijt in totaal.
Bedenk je ook dat een motor van €3000 ook afgetrapt kan zijn.....
Ik zou zeker voor de cr gaan!!
Als je toch voor een kawa wilt gaan, Munsters motoren in Erp heeft nog een kdx of kx staan, een 250. Is een nette en hoeft niet zoveel te kosten.
 
Hier wil ik dan ook wel wat over zeggen.
De cr is de bekendste, maar ík heb al vanaf 1996 een KDX-250 en je gelooft het of niet
sinds die tijd nog altijd dezelfde zuiger.
Eerst als woonwerk motor gebruikt en af en toe een zandpad (zelfs een keer een échte enduro meegereden ja ja) en nu als supermoto een jaar in gebruik.
Ik kom op het rechte stuk wel wat te kort op de 450 viertakten mja wat wil je...
In de bochten echter gaat het prima!

Nu na al die trouwe dienstjaren denk ik dat ik hem van de winter eens van binnen ga bekijken (onder proffesionele begeleiding..) ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet.

KDX wordt ook wel de koppel tweetakt genoemd, en ik weet dat een zwak punt van de KDX het koppelingshuis is, dat wil nog wel eens ingeslagen zijn, zo ook die van mij.
Echter is dit al vanaf dat ik hem heb, en er is prima mee te rijden...dus als dat alles is!

Een foto van mijn wonder op wielen om dit stoffige relaas wat op te leuken.

Cheers,
full
 
Laatst bewerkt:
bmwtoerer, hier heb je de link van MP voor de kdx van Munsters. Het is een nette motor (hem hem vaak genoeg live gezien en weet van wie hij is geweest) en Leon is een geschikte peer. Wellicht is de prijs nog onderhandelbaar?
Het is iig een nette fiets die goed is onderhouden en de moeite waard!

MP trefwoord: 279824047
 
Laatst bewerkt:
bmwtoerer, hier heb je de link van MP voor de kdx van Munsters. Het is een nette motor (hem hem vaak genoeg live gezien en weet van wie hij is geweest) en Leon is een geschikte peer. Wellicht is de prijs nog onderhandelbaar?
Het is iig een nette fiets die goed is onderhouden en de moeite waard!

MP trefwoord: 279824047

Die ziet er idd netjes uit , heel netjes.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou 'm gewoon lekker zelf mengen. Bepaal je zelf je verhouding en taait je blokje niet in de soep als dat pompje een de geest geeft, er een leidinkje scheurt of iets dergelijks.
 
De mijne heeft geen pompje, maar zelf smeren is net zo makkelijk en dan weet je ook zeker dat de olie komt waar ie moet zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan