SanderRS
MF veteraan
De vakantie periode is weer ver voorbij, en het begint weer te kriebelen om alles uit 2015 weer eens op papier te zetten, en ook met jullie te delen op deze manier. Hopelijk vermaken jullie je weer met mijn reisverslag en wie weet kunnen jullie er nog wat tips voor jezelf uit halen.
Na de twee avonturen in Noorwegen, en de Balkan landen is het tijd voor de volgende vakantie op de tweewieler, hieronder twee links naar de vorige reisverslagen.
Noorwegen 2013
Balkan 2014
Goed, een jaar is weer voorbij gevlogen na onze vorige vakantie in de Balkan landen. Toen is al ter sprake gekomen, wat gaat de rit in 2015 worden?? Persoonlijk heb ik Schotland al heel lang op mijn lijstje staan, al voordat ik er een paar jaar geleden in de zomer met de motor opuit trok was het de bedoeling hier met een stel vrienden eens heen te gaan. Maar ok, dat is verleden tijd, we bevinden ons nu nog in de Balkan, er worden diverse dingen door ons drieën geroepen, Alpen, Polen, Baltische staten, terug naar het Noorden wordt nog eens geroepen, uiteraard wordt de UK genoemd en zo nog diverse locaties in Europa. Ergens rond november 2014 valt het besluit op de UK en wordt er langzaam aan wat informatie gezocht en plannen bedacht om er weer een mooie vakantie van te maken.
We zijn er al snel uit dat het totaal plaatje aan gereden kilometer in 2015 weer lager zal zijn dan de vorige twee vakanties. Punt één in Schotland Ierland Wales liggen nu niet echt bizar veel snelwegen (waar we uiteraard graag ver bij vandaan blijven), punt 2 we willen wel wat meer dingen bezichtigen dan afgelopen jaar, en het derde puntje iets relaxter reizen/rijden is ook wel lekker. Dus wat minder jagen per dag om je x-aantal kilometers per dag te moeten halen om rond te komen. We gaan dus gemiddeld zitten op 250-350 km per dag te gaan rijden, dat houd dus kort gezegd in tussen de vijf en acht uur op de motor zitten over binnendoor wegen.
Eerste plan is volledig Schotland rond te rijden beide kusten en binnenland van boven tot onder enz, afzakken door Engeland via het Lake District en diverse andere locaties. Dan wordt plan 2 geopperd, is het niet mooi om Schotland en Ierland te doen, de Wild Atlantic Way, maar na wat puzzelen in Basecamp komen hier eigenlijk teveel km’s uit. John o' Groats, het uiterste puntje van Schotland en Lands End in Engeland stonden namelijk ook op de planning wat dus extra veel km’s zou kosten. Zo zijn er nog diverse routewijzigingen geweest, en wat het uiteindelijk precies geworden is zal uit de rest van dit reisverslag blijken…
Waar we in 2014 met drie man zijn vertrokken Jaap, Maurice en ik (Sander) pakt het begin 2015 onder de voorbereidingen wat anders uit. Maurice doet een wat groter dan normale financiële uitgave (koopt een huis) en de planning is dat de sleutel precies in onze vastgezette vakantie weken komt. Voor hem een voordeel om het huis in orde te krijgen, maar een ritje aan de andere kant van de Noordzee zit er dus helaas niet in voor Maurice. Jammer dat we niet met drieën op pad kunnen, maar begrijpelijk dat zulke zaken voor gaan.
Het gaat dus aankomen op de twee 600cc sterke Transalpjes om weer een leuk aantal kilometers op de klok te gaan zetten. Na het “afhaken” van onze reisgenoot worden de routeplan avondjes nog steeds voortgezet met z’n drieën met over het algemeen kijken naar YouTube video’s die niks met de UK te maken hebben vergezeld van de nodige pilsjes. En er wordt gezocht naar offroad wegen die niet gevonden worden...
Zo komt het er dus uiteindelijk op neer dat ik een kleine drie weken voor de vakantie iedere avond dat ik tijd heb mijn eigen stort op Google en Basecamp om toch een route voor een dag of twintig in elkaar te zetten… De instelling is deze vakantie zoveel mogelijk te wildkamperen, dus met campings hoef ik al geen rekening te houden met de route uit te zetten.
Dus na toch weer redelijk wat last minute werk worden de twee Alpjes op 10 juli weer volgepakt. Na ondertussen enkele jaren ervaring gaat dit steeds makkelijker, en is er ondertussen ook wat compacter materiaal aangeschaft. Maar plek te kort blijft er altijd… of blijven we nog steeds teveel meenemen…
En dan voor de foto liefhebbers, van dit voortraject zijn er geen foto’s… Dus zal er op het volgende deeltje moeten worden gewacht!
Een plaatje van de ongeveer totaal gereden route zal ik jullie dan weer niet weerhouden. Kortom zelfs dat ziet er niet spannend uit.
Na de twee avonturen in Noorwegen, en de Balkan landen is het tijd voor de volgende vakantie op de tweewieler, hieronder twee links naar de vorige reisverslagen.
Noorwegen 2013
Balkan 2014
Goed, een jaar is weer voorbij gevlogen na onze vorige vakantie in de Balkan landen. Toen is al ter sprake gekomen, wat gaat de rit in 2015 worden?? Persoonlijk heb ik Schotland al heel lang op mijn lijstje staan, al voordat ik er een paar jaar geleden in de zomer met de motor opuit trok was het de bedoeling hier met een stel vrienden eens heen te gaan. Maar ok, dat is verleden tijd, we bevinden ons nu nog in de Balkan, er worden diverse dingen door ons drieën geroepen, Alpen, Polen, Baltische staten, terug naar het Noorden wordt nog eens geroepen, uiteraard wordt de UK genoemd en zo nog diverse locaties in Europa. Ergens rond november 2014 valt het besluit op de UK en wordt er langzaam aan wat informatie gezocht en plannen bedacht om er weer een mooie vakantie van te maken.
We zijn er al snel uit dat het totaal plaatje aan gereden kilometer in 2015 weer lager zal zijn dan de vorige twee vakanties. Punt één in Schotland Ierland Wales liggen nu niet echt bizar veel snelwegen (waar we uiteraard graag ver bij vandaan blijven), punt 2 we willen wel wat meer dingen bezichtigen dan afgelopen jaar, en het derde puntje iets relaxter reizen/rijden is ook wel lekker. Dus wat minder jagen per dag om je x-aantal kilometers per dag te moeten halen om rond te komen. We gaan dus gemiddeld zitten op 250-350 km per dag te gaan rijden, dat houd dus kort gezegd in tussen de vijf en acht uur op de motor zitten over binnendoor wegen.
Eerste plan is volledig Schotland rond te rijden beide kusten en binnenland van boven tot onder enz, afzakken door Engeland via het Lake District en diverse andere locaties. Dan wordt plan 2 geopperd, is het niet mooi om Schotland en Ierland te doen, de Wild Atlantic Way, maar na wat puzzelen in Basecamp komen hier eigenlijk teveel km’s uit. John o' Groats, het uiterste puntje van Schotland en Lands End in Engeland stonden namelijk ook op de planning wat dus extra veel km’s zou kosten. Zo zijn er nog diverse routewijzigingen geweest, en wat het uiteindelijk precies geworden is zal uit de rest van dit reisverslag blijken…
Waar we in 2014 met drie man zijn vertrokken Jaap, Maurice en ik (Sander) pakt het begin 2015 onder de voorbereidingen wat anders uit. Maurice doet een wat groter dan normale financiële uitgave (koopt een huis) en de planning is dat de sleutel precies in onze vastgezette vakantie weken komt. Voor hem een voordeel om het huis in orde te krijgen, maar een ritje aan de andere kant van de Noordzee zit er dus helaas niet in voor Maurice. Jammer dat we niet met drieën op pad kunnen, maar begrijpelijk dat zulke zaken voor gaan.
Het gaat dus aankomen op de twee 600cc sterke Transalpjes om weer een leuk aantal kilometers op de klok te gaan zetten. Na het “afhaken” van onze reisgenoot worden de routeplan avondjes nog steeds voortgezet met z’n drieën met over het algemeen kijken naar YouTube video’s die niks met de UK te maken hebben vergezeld van de nodige pilsjes. En er wordt gezocht naar offroad wegen die niet gevonden worden...
Zo komt het er dus uiteindelijk op neer dat ik een kleine drie weken voor de vakantie iedere avond dat ik tijd heb mijn eigen stort op Google en Basecamp om toch een route voor een dag of twintig in elkaar te zetten… De instelling is deze vakantie zoveel mogelijk te wildkamperen, dus met campings hoef ik al geen rekening te houden met de route uit te zetten.
Dus na toch weer redelijk wat last minute werk worden de twee Alpjes op 10 juli weer volgepakt. Na ondertussen enkele jaren ervaring gaat dit steeds makkelijker, en is er ondertussen ook wat compacter materiaal aangeschaft. Maar plek te kort blijft er altijd… of blijven we nog steeds teveel meenemen…
En dan voor de foto liefhebbers, van dit voortraject zijn er geen foto’s… Dus zal er op het volgende deeltje moeten worden gewacht!
Een plaatje van de ongeveer totaal gereden route zal ik jullie dan weer niet weerhouden. Kortom zelfs dat ziet er niet spannend uit.
Laatst bewerkt: