keerring (met lip) uitgaande as lek

fanskar

Die hard MF'er
21 apr 2008
734
0
Friesland
Mijn vfr heeft een lekke uitgaande as keerring :( . Wat gaan we doen . Het blok uit elkaar of heeft iemand wellicht een leuk truckje *O* . Die keering heeft een lip en valt in een uitsparing in het carter. Natuurlijk heeft Honda dat niet voor niets zo gedaan en ga ik ervan uit dat dat ding eruitlazerd als ik de lip eraf haal en hem er van de buitenkant indruk . Misschien heeft iemand dit al eens met succes gedaan :Y . Ik hoor het graag .

:W Fanskar
 
Heb een keer bij een Magna hetzelfde gehad, ook de lip weg
gehaald met de dremel een daarna de keerring er vanaf de
buitenkant ingezet met een beetje secondelijm.
Was bij mekaar nog geen half uur werk.
Heeft bij mij 3 jaar volgehouden en daarna heb ik de motor
vorkocht.
 
Kijk hier heb ik wat aan *D . Ervaringsdeskundigen . Denk dat ik het ding er maar inlijm met wat locktite . Misschien nog wat "ratters" die tips hebben . Deze jongens gaan natuurlijk niet eerst een blok demonteren om een keerring te vervangen ;)

bedankt voor de reakties iig :Y
 
Laatst bewerkt:
geen loctite nodig, oude keerring eruit halen (ik deed het met een geboven fijne bektang in 1 ruk eruit) en dan met dop ter grootte van het messing gedeelte de nieuwe erin kloppen, wel even olie op het rubberen gedeelte smeren. dan die metalen bus die over je as gaat er zonder grote druk er voorzichtig indraaien. vervang ook de O ring die achter die metalen bus zit.
 
Keering 1,5 week geleden besteld . Vandaag was ie eindelijk binnen en meteen maar opgehaald . Oude keerring eruit gerost (gaatje boren en lange schroef erin ) ;)
full
 
Van de nieuwe keerring de lip voorzichtig weggesneden zodat ie weer mooi vlak was en daarna met een beetje vet op de rand hem voorzichtig met een pijp er weer ingetikt . Totaal nog geen 10 minuten werk ;) . Had het voorwerk uiteraard al wel eerder gedaan . Heb er alle vertrouwen in dat dit blijft zitten . :Y
full


Merci voor de tips , gr. Fanskar *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan