Keerringen spindel/demperstang achterschokbreker

Bernez

Die hard MF'er
26 jul 2007
453
0
Kampen
Hoi,

Op mijn motor zitten schockbrekers met spindels van 12,5mm diameter.
Nu ben ik op zoek gegaan naar keerringen voor een kleine prijs. Ik heb een bedrijf gevonden die ze evt. zou kunnen leveren. Maar, wat is een goeie binnendiameter.
Moet dit 12mm zijn voor een spindel van 12,5. Dus, bv. 12 X 24 X 5mm.
Of een andere maat ?

Alvast bedankt,

Bernez
 
spindels????

dit is een spindel:
0603080-Spindel-Spannvorr..jpg


als je de binnenpoot bedoelde, kijk gewoon op motozoom oid naar de keerringen die je nodig hebt en spiek daar de maten van af :)

overigens, de keeringen worden gemaakt om bijvoorbeeld een binnenpoot/as van 37mm te dichten, dan bestel je ook een keerring met die binnenmaat, ze hebben zelf bij de fabriek heus wel bedacht dat die in werkelijkheid een fractie kleiner uitvalt zodat de boel afsluit heur :P


met 12,5 mm neem ik aan dat je de achterdempers aan het reviseren bent...
dan zou ik gewoon de 12,5 binnendiameter versie nemen...

ps. dan hebben we het dus over de demperstangen ;)
 
Laatst bewerkt:
Achterschokbrekers hebben over het algemeen een ander type keerring dan het "normale" type, zeker als je een gasgeviuld exemplaar hebt. Ik heb pas een paar kayaba's gereviseerd/gemodernificeerd uit 1980. Waren oorspronkelijk niet te reviseren en was ook niet meer aan te komen ivm de lengte, 460mm en slag 150mm.
Hierbij heb ik de keerringen en spindel uit een renault Scenic schokbreker gehaald (12.45mm spindel).
full
 
@ Quark
Ja, ik bedoel de demperstang voor een achterschokbreker. Bij HK Suspensions praten ze over een spindel, daarom.

@ gassen
Wat is nu de binnen diameter van jou keerringen. Ook 12,45mm, zoals de spindel/demperstang ???
 
Hoi,

Op mijn motor zitten schockbrekers met spindels van 12,5mm diameter.
Nu ben ik op zoek gegaan naar keerringen voor een kleine prijs. Ik heb een bedrijf gevonden die ze evt. zou kunnen leveren. Maar, wat is een goeie binnendiameter.
Moet dit 12mm zijn voor een spindel van 12,5. Dus, bv. 12 X 24 X 5mm.
Of een andere maat ?

Alvast bedankt,

Bernez

als de as 12,5 (of ,45) is zoals je schrijft... moet de binnendiameter van de keerring dat ook zijn!

als de keerring niet gemonteert zit is de diameter wel iets kleiner, dus meten kan je het niet. wel staat de maat (normaal gesproken) wel op de keerring...

maar misschien moet je er dus voor naar de renault garage?
 
@ Quark
Ja, ik bedoel de demperstang voor een achterschokbreker. Bij HK Suspensions praten ze over een spindel, daarom.

@ gassen
Wat is nu de binnen diameter van jou keerringen. Ook 12,45mm, zoals de spindel/demperstang ???

op het plaatje van gassen staat ook demperstang... spindel is in ieder geval echt wat anders... per definitie draaien die namelijk, hence: "spin" :+

maar gassen heeft schijnbaar ervaring ermee :P ik weet slechts dat wanneer je een as hebt van 12,5 dat je ook een keering kiest met de opgegeven maat... dat sluit prima...
 
Laatst bewerkt:
Net even gemeten, WP gebuikt ook 12.5mm demperstangen, dus daar zou je ook dat spul kunnen halen. Dempers zijn van begin 1980, maar dat spul is nog steeds te reviseren.

Binnendiameter is ruim kleiner dan 12.5, vervormd iets als deze om de demperstang zit.
Keerring van 12.5 is ook geen 12.5 binnen maar kleiner en geschikt voor een 12.5mm as.
Toch maar een keerring van 16 gemeten, = +/- 15.2 binnen. Spanning is afhankelijk van de grootte, toepassing en materiaalkeuze.

Renault verkoopt geen losse schokdemperdelen. Ik heb eruit gehaald wat ik nodig had. Gaatje van 3mm geboord in de gaskamer, weg gas (stikstof). Demperstang ingedrukt de las aan de bovenzijde doorgezaagd. En dat wat nieuwe afdichtingsbussen draaien en 2 groeven in het demperhuis gedraaid om om de 2 nieuwe borgringen in te klemmen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan