Keihin 41MM flatslides met tps op r1 1999

mellos-r1

Die hard MF'er
26 mrt 2009
624
0
Nijmegen
Hoi.

Ik heb net al een topic gemaakt onder te koop gevraagd willen jullie die even lezen?

Gevraagd 41mm keihin flatslide R1 1999 met TPS.

Ik had nog een vraag vandaar hier nog een topic.

Op de R1 uit 1999 zitten standaard al 40mm cabarateurs maar geen flatslides.

Zou het veel verschil maken de keihin 41mm flatslides tegenover de originele cabarateurs?

Groeten Mellos-R1
 
Tering wat zijn die diengen duur zeg, das een behoorlijke diepte investering.
Mag ik als leek vragen wat de voordelen zijn van flatslides, betere gasrespons??

RFast


Yep, mede door de acceleratiepomp die er inzit ;) Ook het "tamme" van de vacuum carbs is er dan niet meer bij.

Ohw meer airmiles per gereden kilometer is ook een voordeel 8-)
 
Als het bij alleen de flatslides blijft dan valt het nog wel mee, maar beetje afstellen is ook een kunst , en als het afgesteld is dan afgesteld houden.
Let wel de synchronisatie verloopt nog wel een beetje en deze gaat met het hele toerental mee.
Maar het is wel bijzonder leuk spul.
 
Tja het is wel veel geld, maar als jij naar de dealer gaat en je wil je orginele vacuum carburateurs bestellen dan betaal je bijna 3 keer zoveel,dat is pas duur :P


Hoooo maar dan valt het reuze mee, bestellen die handel. :+
Maar als orginele idd 3x zo duur zijn valt het allemaal nog alles mee.
Een hoop geld maar niet duur dan, en zeker je geld waard als je je motor langer wilt rijden en betere gasrespons wilt.

Waarom monteren ze standaard geen flatslides??

RFast
 
denk het niet hoor... neem bijv. een race motor (anders heb je geen flatslides nodig). een gsxr600, bouwjaar 2000 (die heeft nog carburatie). de hele set carburateurs staat te koop tussen 350 en 400 DOLLAR, splinter nieuw. reken maar hetzelfde maar dan in euro's, voeg btw toe en 100 euro mf toeslag en nog steeds zijn oem carburateurs goedkoper dan flatslides.

bovendien, ook al zijn ze duurder, ze kunnen niet 3x duurder zijn dan oem. en ook geen 2x. en ook geen 1.5x!
 
Laatst bewerkt:
ALs ik morgen bij de Honda dealer naar binnen loop dan moet ik voor een complete set voor mijn fireblade 2714 eurootjes neertikken, een complete set flatsides ook van Keihin moet ik 1000 euro neerleggen. Is toch bijna 3 keer zo duur...

DIt is natuurlijk de OEM prijs zoals ik ook zei. HEt kan altijd goedkoper,maar daar had ik nog niks over gezegd.....
 
denk het niet hoor... neem bijv. een race motor (anders heb je geen flatslides nodig). een gsxr600, bouwjaar 2000 (die heeft nog carburatie). de hele set carburateurs staat te koop tussen 350 en 400 DOLLAR, splinter nieuw. reken maar hetzelfde maar dan in euro's, voeg btw toe en 100 euro mf toeslag en nog steeds zijn oem carburateurs goedkoper dan flatslides.

bovendien, ook al zijn ze duurder, ze kunnen niet 3x duurder zijn dan oem. en ook geen 2x. en ook geen 1.5x!
Psss. Meneer Ritzen heeft zijn eigen bedrijfje in motorgerelateerde dingen. Dus ik denk dat hij wel uit ervaring spreekt.

Denk dat het ongeveer hetzelfde is als dat ik nieuwe stuurgewichtjes nodig was. € 25,- voor een setje, origineel Suzuki... Als ik dat had geweten had ik wel imitatie gewichtjes genomen voor ongeveer de helft van het geld met een mooi GSX-R logo erin...

Een origineel luchtfilter is ook veel duurder dan een K&N of BMC luchtfilter...
 
@jama, ik heb geen motorzaak maar heb de afgelopen maanden meer oem onderdelen (suzuki) gekocht dan je ooit nodig zult hebben. ik ken de prijzen ook. en geloof me maar, carburateurs kosten geen 3000 euro. dat is niet mogelijk! heb je daar ooit 3000 euro voor betaald, ga terug en vraag de dealer zo'n 33% winst, kunnen jullie allebei op vakantie van dat geld :).

http://www.partforyamaha.com/pages/parts/viewbybrand/parts.aspx
Suzuki OEM Parts, Babbitts Online

hier heb je 2 willekeurige sites met onderdelen voor yamaha en suzuki, ik heb het al gecheckt, het kost misschien zo'n 370 dollar. weet niet of dat per stuk of per 4 is maar ook al is het per stuk, dan kom je uit op 1480 dollar. dat is geen 3000 euro dacht ik.

of ben ik nou te eigenwijs? :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan