Keihin flatslides voor een 3 cylinder, maar van welke motor?

mathh

MF veteraan
12 jul 2005
4.848
221
Beek (Lb)
Ik heb een setje Keihin flatslides liggen voor een driecylinder, maar weet niet voor welke.
Wie kan helpen?

IMG_0766.jpg


IMG_0767.jpg


IMG_0768.jpg


IMG_0769.jpg


Hier wat maten: inlaatkant binnen 31mm, buiten 38mm, tussen de carbs 30mm
luchtfilterkant: binnen 29mm, buiten 54mm, tussen de carbs 14mm.

dit staat erop: 19AAYEL

(de 2e A staat in een vierkant blokje, de L heeft halverwege nog een schuin streepje naar boven)
 
Laatst bewerkt:
Flats carb's. Van Keihin.

Hm.... Dat is vast niet voor een standaard 3 pitter.
Die gebruiken standaard al jaren vacuum carb's.

Blijft over een ouder type japanner.

Een 3 cyl Yamaha bv een oude XJ.
Een 3 cyl Kawa.
Een 3 Cyl Honda ??? (Schiet me niet zo snel een model te binnen)
Bijde uit de jaren 70 - 80.

Waarschijnlijk voor een 3 pitter die op het cirquit heeft gereden.
Sproeier en naalden zullen wel zijn aangepast.?

He type 19 AAYEL ken ik niet wel de 19AAYE

Toepassing nu ???? Geen idee.
Standaard 3 cyl Triumpf ?? Mogelijk maar niet passend. :N

Op een oude XJ ?? Die liggen bijna allemaal op de sloop.

Blijft over ?? Op poetsen en in de vitrine kast als quriositeit.
 
Lijkt mij dat het valstroom carbs zijn of worden die ook zo gebruikt?
Was zelf aan een nieuwere benelli aan het denken, is volgens mij ook valstroom. maar dan is 31mm weer te klein , denk ik.
 
zijn geen valstroomcarburateurs, maar wel schuin gemonteerd.
En voor de liefhebbers een 2 takt carburateur is anders dan een 4 takt uitvoering.
Denk ook aan een carburateur triumph.
Al die andere opties kunnen niet gezien het type carburateurs.
 
Dat zijn de carbs van een Honda NS400R 2takt 3cyl.
[http://www.ns400r.de/pictures/bernard1.jpg (afbeelding)]
[http://ilovemotor.jp/img/goods/C/KC0078.jpg (afbeelding)]


Hier kon je eigenlijk weleens gelijk in hebben, heb ze vergeleken op de microfiche en komt aardig overeen.
Jammer dat ze niet voor een 4 takt zijn te gebruiken
 
Blijft smullen zo'n hok :}
Ooit eens getwijfeld tussen de NSR400 en de RD350 tis de RD geworden . Maar als ik dit weer zie dan vraag ik me af................. :?
 
Een RD350 is ook geen slechte keus,de NS400 is alleen een
stuk mooier afgewerkt en heeft net wat meer vermogen,
maar was ook een heeeeeeeeel stuk duurder dan een RD
in die tijd,wat de Honda koste kocht je bijna 2 RD,s voor.
engine.gif
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan