Keihin mx fcr 39 kapot of nog werkbaar?

gezond verstand zegt dat dat nul invloed zou mogen hebben.
maar dan vraag ik me ineens ook af waarom ze die sproeiers "diep" in een buisje steken en niet gewoon "open" zoals de hoofdsproeier.
 
Is dat een los onderdeeltje?
1592094831967.png

vraag anders of Frankmx onderdelen heeft
 
Laatst bewerkt:
Is dat een los onderdeeltje?

Onderdeel 1. Maar dat is het gegoten hoofddeel van de carburateur. Zoekmachine op het www gebruiken, en misschien ergens voor een schappelijke prijs te vinden, maar dat geef ik weinig kans.
Correctie: lijkt dat het onderdeel 209 is. Zag op de foto een naadje lopen, zit het dus los. Maar dat kan ts beter beoordelen met da carb in de hand
Een goeie gebruikte is makkelijker, en hoef je niet alles over te bouwen.
FrankMX heeft er 1 zag ik. KLIK
 
Wat je kunt doen is om een dunwandige messing busje te kopen met een binnen dia meter gelijk aan de buiten dia meter van de sproeier
Buis je op lengte maken en vast solderen op sproeier
Mis buis zijn te koop bij modelbouw winkels
 
Ik heb een husaberg fe450e gekocht die 'alleen maar even afgesteld moest worden'. Nu had ik zelf wel rekening gehouden met meer problemen, want anders was hij te goedkoop, maar kom nu toch wel iets heel naars tegen ben ik bang. Maar ik weet niet zeker hoe erg het is, dus vandaar mijn vraag:

Is onderstaand afgebroken stukje dusdanig dat het ervoor kan zorgen dat de motor steeds afslaat? Of wat zou de invloed hiervan moeten zijn?

Bekijk bijlage 1512197



Ik heb net de vorige eigenaar toch maar een boos bericht gestuurd. Ook niet erg net bericht als ik heel eerlijk ben, want particulier dus toch garantie tot aan de deur en wilde hem vooral even laten weten hoe ik erover dacht. Maar tot mijn grote verbazing vind ie het erg vervelend en wil hij hem wel terug nemen. Erg netjes.

Alles zit er weer op, euvel van het afslaan was een benzine leiding die waarschijnlijk met vervoer of door de spanbanden net zo was geschoten dat hij dubbel zat. Motor rijdt dus gewoon weer, maar ik heb er geen vertrouwen in dat de rest van de motor dan in betere staat is van binnen en dat ik hem zo afgesteld ga krijgen dat hij gewoon elektrisch start etc. Het gevoel is gewoon helemaal weg, want ik wil nu een keer geen opknapper, maar gewoon een goed apparaat, dus ga toch op zijn aanbod in. Nu nog kijken of hij het ook echt meent, maar heb dan iig dat stukje vertrouwen in de mensheid weer terug :)

Je spreekt jezelf wel een beetje tegen...
 
Vind je? Ik vond afstellen nadat iemand zuiger heeft vervangen en blok heeft gesplitst om eea te vervangen niet heel raar klinken. Misschien is dat mijn onervarenheid of ervaring met brommertjes. Dan verwacht ik overigens dus geen terug gemonteerde beschadigde onderdelen. Uiteraard had ik wel rekening gehouden met wat werk, maar geen opknapper of kapot spul. Ik zie niet hoe dat tegenstrijdig is...

Enfin, ik baalde gewoon heel erg en als je dan meteen op de dag zelf als reactie krijgt dat de koop ongedaan gemaakt kan worden, dan is dat aantrekkelijk. Want waarom dat geld dan niet steken in een ander exemplaar? Maar de verkoper bleek geen man van zijn woord en heeft nadat ik erop in wilde gaan zijn aanbod ingetrokken, dus nu heb ik hem toch zelf verder nagekeken en erachter gekomen dat het afslaan kwam door verkeerd gemonteerde benzine leidingen. Waardoor hij na flink opwarmen steeds afsloeg. Dat hebben we nu anders geleid en nu doet hij het gewoon en rijdt ie als een beest. Dus blijkbaar was de vorige eigenaar nog onervarener dan ik en heeft ie het verkeerd gemonteerd. Onderaan de streep heb ik een tof apparaat en ben ik er blij mee.

Nogmaals dank voor de suggesties!

Als je iets koopt waarvan jezelf al vindt dat het te goedkoop is, om in orde te zijn...
Daarbij, iedere crosser of enduro op marktplaats is "net gereviseerd" en het zijn motoren die zwaar behandeld en vaak particulier onderhouden worden.

Dus ja, met 5 minuten Google had je redelijk op de hoogte kunnen zijn, van wat je in huis haalt.

Maar mooi dat hij het weer doet :t
 
Vind je? Ik vond afstellen nadat iemand zuiger heeft vervangen en blok heeft gesplitst om eea te vervangen niet heel raar klinken. Misschien is dat mijn onervarenheid of ervaring met brommertjes. Dan verwacht ik overigens dus geen terug gemonteerde beschadigde onderdelen. Uiteraard had ik wel rekening gehouden met wat werk, maar geen opknapper of kapot spul. Ik zie niet hoe dat tegenstrijdig is...

Waarom zou een blok opnieuw afgesteld moeten worden na het vervangen van een zuiger?
 
Terug
Bovenaan Onderaan