Kelken honda shadow 600 vlx

5 sep 2019
172
31
Oldemarkt
Goedenavond MF'ers,

Ik wil graag kelken op mijn shadow 600 vlx uit '94 zetten.
Nu kan ik alleen nergens op het internet fatsoenlijk vinden welke maat/diameter van aansluiting ik dan nodig ben? Ik zie dan 50mm, dan weer 54mm, en dat de 1 geoter moet zijn dan de ander.. Word er dus niet echt wijzer van..

Dus mocht iemand dit toevallig weten, dan hoor ik het graag!
 
Laat dat ding gewoon standaard,kelken of losse filters is vragen om afstel problemen,
daarnaast zal je inlaat geluid flink toenemen.En mocht je het toch zo nodig willen de maat opmeten van
de carburateur inlaat.

Klopt, alleen wil ik het toch. Haha.
Open pijpen heb ik er ook al onder die moeten nog afgesteld worden, dus ik moet sowieso alles loshalen, dus ik dacht ik wil kelken. De conische filters komen naar mijn mening te veel naar buiten te staan, waardoor regen finest is. De kelken vallen onder de tank, dus ik wil het toch proberen.
 
Als ik even google vind ik k&n filters/ kelken voor jouw motor ,zijn wel universele dan die je met een slangenklam aandraaien moet.
Erna open je hier volgende topic ,mijn motor loopt slecht op,open kelken hoe stel ik ze af en krijg je tich antwoorden waar je op,den duur niks van snapt.
Je hele afstelling van je carburateurs verandert met die open kelken .
En dan is een run op,een dynojet bank wel enigste wat je moet doen hem enigszins afgesteld te krijgen.
Vraag aan jouw Jimmy- Intruder heb je wel,even gegoogled ,of niet?
Want ik vind het zo die kelken
 
Oke, ik ga het nog eens overzien. Jullie hebben ook wel gelijk, maar heren, dit kunnen we toch ook bespreken met een beetje respect voor smaak? Ik vind vele motoren ook lelijk, maar als dat is wat diegene wilt rijden dan respecteer ik dat en vind ik het leuk dat iemand trots is op zijn, of haar, motor.
 
Het zal hier niemand gaan om het typen motor.. smaken verschillen gelukkig.

Maar dít typen motor ( klein blokje ), mét open pijpen.. kelken ...
Ja..

Dat is net zo iets als op zo'n mp3, met een ( nep ) acra uitlaat ... rondcrossen met een handtasje en een slisje ..
Of een hayabusa met een verlengde achterbrug..
Of een HD , met een gast er op, geheel gestoken in een bijpassend hd-dealer-outfitje ..
Of een bmw rijder, die z'n motor heeft wit gespoten.. en vervolgens bijpassende "net politie" kleding aantrekt ..


Het stereotypen word al snel... ehh.. bevestigd ...


Daarnaast weten veel mensen uit ervaring "gij monteert niet zo maar kelken en rijd er daarna zo op weg"
Zo iets als.. als je moet vragen hoe je aan de goeie kelken komt, gaat hem daarna afstellen en goed lopend
krijgen ook best een uitdaging opleveren.
 
Het zal hier niemand gaan om het typen motor.. smaken verschillen gelukkig.

Maar dít typen motor ( klein blokje ), mét open pijpen.. kelken ...
Ja..

Dat is net zo iets als op zo'n mp3, met een ( nep ) acra uitlaat ... rondcrossen met een handtasje en een slisje ..
Of een hayabusa met een verlengde achterbrug..
Of een HD , met een gast er op, geheel gestoken in een bijpassend hd-dealer-outfitje ..
Of een bmw rijder, die z'n motor heeft wit gespoten.. en vervolgens bijpassende "net politie" kleding aantrekt ..


Het stereotypen word al snel... ehh.. bevestigd ...


Daarnaast weten veel mensen uit ervaring "gij monteert niet zo maar kelken en rijd er daarna zo op weg"
Zo iets als.. als je moet vragen hoe je aan de goeie kelken komt, gaat hem daarna afstellen en goed lopend
krijgen ook best een uitdaging opleveren.

Ik snap precies wat je zegt hoor. Maar afstellen kan ik wel, veel vaker gedaan...dus daar ligt het niet aan. Was gewoon benieuwd of iemand het op voorhand wist welke grootte van kelken ik dan moet hebben..

En je hebt het over stereotypen, maar als ik het nou niet mooi vind dat er zo'n groot koekblik aan de zijkant van de motor zit, dan ja, is het of conische filters of kelken, vandaar mijn keuze voor kelken.
 
Ik hoop dat je nergens heen gaat met die motor, anders worden er weer wegen afgesloten voor motorrijders.
Die kans is overigens klein, want ik denk niet dat je de straat uit komt met kelken op CV carburateurs.:+

Wrm niet?
Mijn fzr1000 en cbr1000f hebben standaard af fabriek rubber kelken in het luchtfilterhuis zitten en hebben alle 2 cv carbs.
 
Mijn honda hawk gt en ntv hebben ook cv carbs en rijden met open k&n filters.
Ze zijn afgesteld op de dyno bank en rijden perfect, zolang je niet hoger dan 1800m komt. Hoog in de bergen vind ie niet prettig maar je komt stelvio nog steeds op.

Ik zou een motorzaak met dyno bank bellen, hier zitten teveel "experts"
 
Mijn honda hawk gt en ntv hebben ook cv carbs en rijden met open k&n filters.
Ze zijn afgesteld op de dyno bank en rijden perfect, zolang je niet hoger dan 1800m komt. Hoog in de bergen vind ie niet prettig maar je komt stelvio nog steeds op.

Ik zou een motorzaak met dyno bank bellen, hier zitten teveel "experts"
Ga ik doen. En dan daarna een beslissing nemen
 
over het wel of niet wil ik het niet eens hebben

Maar wat wil je bereiken. welk toerengebied, want de lengte en de vorm ( ook de in de luchtfilter ingebouwde ) bepalen voor een deel de verbetering of toename...het is niet zomaar een paar ronde aanzuigbuisjes, tenzij alleen voor de herrie en de looks, maar dan accepteer ook de ellende die het met zich mee kan brengen
 
Mijn honda hawk gt en ntv hebben ook cv carbs en rijden met open k&n filters.
Ze zijn afgesteld op de dyno bank en rijden perfect, zolang je niet hoger dan 1800m komt. Hoog in de bergen vind ie niet prettig maar je komt stelvio nog steeds op.

Ik zou een motorzaak met dyno bank bellen, hier zitten teveel "experts"
Dat is er wel: Dynojet stage 3. Maar TS wil geen filters.
 
Zonder luchtfilterhuis met de juiste sproeierbezetting en de juiste gasnaalden loopt het minstens net zo goed of nog harder.

Mijn huidige GS1000G heeft losse K&N’s, en is daar ook op afgesteld door de vorige eigenaar. Dat ding start moeiteloos, en rijdt als een malle in alle toerengebieden, bij koud, nat, warm of ander kloteweer. Dus het kan wel met CV carburateurs. Vraag me alleen niet wat voor sproeiers ed erin zitten. Never change a winning team, don’t fix it when it ain’t broken enzovoorts, dus ik maak ze voorlopig niet open.
 
Terug
Bovenaan Onderaan