&^%$ ken je dat?

ForShizzle

MF veteraan
19 okt 2007
1.741
11
Noord-Holland
Wil ik vandaag lekker eens gaan rijden, krijg ik net voordat ik weg wil gaan een brief van de postbode dat ik niet verzekerd ben! B|

Het zit zo, sinds 28 februari, heb ik me verzekerd bij Delta Loyd via Unive (was goedkoper). Nou netjes papieren ingevuld en terug gestuurd naar Unive, zij kijken het na en sturen het naar Delta Loyd.
6 maart krijg ik mijn polis en mijn groene kaart. Prima allemaal...
7 maart krijg ik nog een polis en nog een groen kaart. Is helemaal precies hetzelfde als die van 6 maart, alleen de datum boven de brief is anders. Nou ik dacht het zal allemaal wel...

Vandaag de 8e krijg ik een brief van Delta Loyd (bovenaan de brief staat een datum van 12 maart?? :? ) en in de brief staat dat mijn verzekering beeindigd is en dat ik vanaf de 28e niet verzekerd ben en dat als ik schade heb, dit niet kan verhalen op hun. Als ik vragen heb, dan moet ik bellen met mijn tussenpersoon Unive.
Het rare is dat in de brief niet staat waarom het contract beeindigd is. Toch een raar verhaal? Dit terwijl je je groene kaart gewoon in huis hebt.

Ik Unive bellen en die wist van niks en kon me ook niet verder helpen want Delta Loyd is in het weekend niet te bereiken...
Geen dagje rijden dus! Wat kan ik hier ontzettend van balen, die tyfes verzekeringsmaatschappijen ook, elke keer hetzelfde gezeik...

Sorry, moest even mijn hart luchten... *O*
 
En wat zou er vandaag gebeurd zijn als je een maandag post had gehad? O-) })
Je wist van niks toch, want je hebt immers alle papieren.

wat staat er bij de RDW?
Als je daar je nummerbord invoerd moet het erbij staan.
 
Ja daar staat dat ie verzekerd is, maarja, wat zegt dat?
Ik wil dolgraag rijden, maar er zal maar wat gebeuren... dan kan ik de pisang zijn en daar heb ik geen zin in.

Ik leg me er maar bij neer...
 
Zou ik inderdaad maar doen.
Groene kaart of aanmelding bij de RDW zijn daar niet maatgevend in.

Zal je gebeuren dat je schade rijdt en de verz. mij. de schade op jou verhaalt.
 
Toch blijft het een vreemd verhaal, wat als er iets gebeurd was tussen 28 feb en 7 maart?
Ik bedoel, polis is in zijn bezit en dient als bewijs dat hij verzekerd is\was
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is toch vreemd? Ben er ook enorm pissig over. Wat als er wat gebeurt was in die tijd. Maarja, krijg daar maandag pas een antwoord op...
 
Je bent niet de enigge.Heb zelf ook deze ongein mogen meemaken .Was toen via de M.A.G. verzekerd.Maatschappij weet ik nie meer.Heeft ^g*%ver$^@%e bijna drie maanden geduurd voordat alles in orde was.De maatshappij had niet bij de RDW gemald dat ik verzekerd was.Heb op een gegeven moment een accept giro van het CJIB in de bus gehad voor niet verzekerd rijden.Of ik even 320 euro wilde overmaken.Ben toen ruim twee weken bezig geweest met bellen naar verz.maatschappij en RDW en CJIB voor het verzekeringstechnisch rond was.Toen moest ik alleen het CJIB nog overtuigen wat nog eens ruim twee maanden geduurd heeft.k@tzooi -O-
 
En als je nou eens naar het politiebureau gaat met alle kenteken papieren van je motor en de situatie voor legt. Ze kunnen/willen/mogen je misschien niets vertellen, maar als je een beetje aardige agent treft kan hij wel nakijken of je verzekerd ben. Vroeger (begin jaren 80) is mij dat ook eens gelukt.

Beter is natuurlijk om het zekere voor het onzekere te nemen en toch maar niet te gaan rijden. Hoe spijtig het ook is voor je.


mooi weer en niet mogen rijden.................. :N
 
Bel ff met Polis direct! die gaan nog weer 10% onder de premie van unive/delta lloyd door... en je bent binnen 5 min verzekerd! :Y
Heb zelf auto, 2 motoren en het huis en alles via hun gedaan! Super service!!
Nu bellen... En over 10 min zit jij op je motor! :]
 
Bel ff met Polis direct! die gaan nog weer 10% onder de premie van unive/delta lloyd door... en je bent binnen 5 min verzekerd! :Y
Heb zelf auto, 2 motoren en het huis en alles via hun gedaan! Super service!!
Nu bellen... En over 10 min zit jij op je motor! :]
En Maandag blijkt alles toch een vergissing te zijn en heb je 2 verzekeringen! :o
 
Laatst bewerkt:
Ah, verzekeren op zaterdag.. Ik had eerst Unigarant in gedachten, maar kwam er te laat achter (lees: niet in de agenda gekeken dat het op een zaterdag zou vallen :+) dat ik mijn motor op zaterdag ophaalde.. Unigarant niet te bereiken.. Gelukkig kan je jouw motor via Univé direct online laten verzekeren, ook op zaterdag.

En als Univé niet de verzekeringsmaatschappij is die je wilt, kan je opzeggen en krijg je al je geld teruggestort. Ik heb het ook gedaan als tijdelijke verzekering. De maandag daarop heb ik het meteen opgezegd en Unigarant gebeld voor een verzekering :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet je zeker dat je aan alle acceptatievoorwaarden hebt voldaan? Een verzekeringsmaatschappij als Delta Lloyd gooit je er over het algemeen niet uit als er niets aan de hand is.

Ik werk bij een verzekeringstussenpersoon. Dit zijn in het kort de acceptatievoorwaarden waaraan je moet voldoen.

Als je afgelopen vijf jaar schade hebt gehad en niet hebt gemeld ookal was het niet jouw schuld kan je op verzwijging komen te staan.

Ook strafrechtelijk verleden in de afgelopen 8 jaar is een reden tot geen acceptatie. Ook rijontzeggingen vallen daaronder.

En de laatste problemen met vorige maatschappijen kunnen een probleem zijn.

En je hebt je motor binnen 24 uur nadat je de motor op naam hebt gezet verzekerd? Als je met alle bovenstaande zaken niets te maken hebt is de kans groot dat de DL een fout heeft gemaakt.

Door mijn werk doe ik veel zaken met de DL en het is juist een van de maatschappijen waar weinig verkeerd gaat. Maarja je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes ermee!

Gr Robbert
 
Centraal Beheer kan je ook nu bellen; ben je meteen verzekerd. Ook via internet.
 
Heb je int verleden misschien eens een rijontzegging gehad??

Zo ja, dan sta je op een zwarte lijst en kun je voorlopig geen nieuwe verzekering afsluiten....
 
Weet je zeker dat je aan alle acceptatievoorwaarden hebt voldaan? Een verzekeringsmaatschappij als Delta Lloyd gooit je er over het algemeen niet uit als er niets aan de hand is.

Ik werk bij een verzekeringstussenpersoon. Dit zijn in het kort de acceptatievoorwaarden waaraan je moet voldoen.

Als je afgelopen vijf jaar schade hebt gehad en niet hebt gemeld ookal was het niet jouw schuld kan je op verzwijging komen te staan.

Ook strafrechtelijk verleden in de afgelopen 8 jaar is een reden tot geen acceptatie. Ook rijontzeggingen vallen daaronder.

En de laatste problemen met vorige maatschappijen kunnen een probleem zijn.

En je hebt je motor binnen 24 uur nadat je de motor op naam hebt gezet verzekerd? Als je met alle bovenstaande zaken niets te maken hebt is de kans groot dat de DL een fout heeft gemaakt.

Door mijn werk doe ik veel zaken met de DL en het is juist een van de maatschappijen waar weinig verkeerd gaat. Maarja je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes ermee!

Gr Robbert

Ik ben in alles eerlijk geweest en heb geen strafrechterlijk verleden en al die zaken. Ik ben beginnend bestuurder (vanaf augustus mijn rijbewijs), maar ben 29 en behoor niet echt tot de risicogroep, toch? Volgens Unive kijken zij ook na of ik geweigerd kan worden door DL, maar zij hadden geen enkele aanleiding. Als DL dat wel heeft, dan geven zij dat door aan hun tussenpersoon Unive, maar dat is niet gebeurt.
Al met al is het gewoon een raar verhaal waar ik nu geen antwoord op kan krijgen.
Tuurlijk kan ik nu bij een andere maatschappij mezelf gaan verzekeren, maar misschien is er wel een fout gemaakt bij DL en ben ik daar dus toch al verzekerd. Ga dus gewoon niet rijden en wacht het af. Blijkt het maandag toch beeindigd te zijn om wat voor reden dan ook, dan ga ik toch lekker een andere verzekeringsmij spekken :9

p.s. nadat ik mijn kentekenplaat had binnen gekregen (motor komt uit Duitsland) heb ik gelijk de motor laten verzekeren, de 28e dus.
 
Laatst bewerkt:
Heb je int verleden misschien eens een rijontzegging gehad??

Zo ja, dan sta je op een zwarte lijst en kun je voorlopig geen nieuwe verzekering afsluiten....

Nee nog nooit. Heb ooit een snelheidsovertreding gehad van 31 km/u te hard (met koekblik), maar dat is dan ook alles...
 
Laatst bewerkt:
je bent toch tot de 28e verzekerd?? dan kan je nu toch rijden?? het is de 8e vandaag... en als die laatste brief gedateerd staat op de 12e... dan heb je die nog helemaal niet gehad...

naar mijn idee heb je dus nog 3 weken om alles na te vragen en te regelen...


ondertussen begrijp ik dat je volgens die brief tot de 28e verzekerd bent... kan het zo zijn dat er een andere verzekering is opgezegd?? van je vorige motor bv?? heb je de gegevens goed nagekeken?? gaat het wel om jouw huidige motor die tot die tijd daar helemaal niet verzekerd was??
 
Laatst bewerkt:
je bent toch tot de 28e verzekerd?? dan kan je nu toch rijden?? het is de 8e vandaag... en als die laatste brief gedateerd staat op de 12e... dan heb je die nog helemaal niet gehad...

naar mijn idee heb je dus nog 3 weken om alles na te vragen en te regelen...

Nee vanaf 28 februari :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan