kenners van ducati\'s monster serie

DUC-zilla

Die hard MF'er
25 okt 2001
424
0
onbekend
hoe zit dat met die monsters dit wordt hopelijk mijn 2e motor na 2 jaar op een 25 kw tje gereden te hebben
rijd het goed, zijn ze betrouwbaar, vertel mij eens wat voor motor ik dan koop
 
Ik heb er een gehad, een M900 en die was erg fel, hij ging in de eerst en tweede versnelling goed op het achterwiel... dat is met de 750 en 600 stukken minder.

verder is hij erg leuk voor de 80 km wegen en stadsritten, maar neigt wel tot een rijstijl die niet als defensief 8-) omschreven kan worden :+

op de snelweg is het een gevecht met de luchtweerstand en de ideale kruissnelheid lag bij mij op 140 km. hoger houdt je niet lang vol

laatste punt is van het monster is dat ie met stevig bochtenwerk erg snel met de voetsteunen aan de grond gaat en soms mijn voet er ook nog tussen zat (links) race versnelling is dus aan te bevelen, ik reed op dat moment ook nog de 907 en dat werkte veel beter in de bochten :9

advies uit persoonlijke ervaring.. koop een superbike of supersport als je lange ritten wil maken en sportief wilt rijden maar het is een ideale terrasbike :9

oh jah, zet een,
Monster S4 van 37000,-- op het teras
en een,
907 IE van 15000,--
daarlangs en iedereen loopt te geilen op de 907 en het monster wordt als \"wel leuk\" omschreven echt iedereen (leken) verwacht van een DUC een dikke racer (stereotiep beeld van DUCATI :} ) dit is meerdere malen voorgevallen bij mij met die M900 en m\'n 907
 
Laatst bewerkt:
wat betreft betrouwbaarheid en duurzaamheid, is prima en zoek daarbij een dealer die achter hetgeen staat wat ie aan je verkoopt.


ik denk hierbij wel degelijk aan toine v/d biggelaar, ik heb geen ervaring met andere dealers maar dat hoeft wat mij betreft ook niet...
 
advies uit persoonlijke ervaring.. koop een superbike of supersport als je lange ritten wil maken en sportief wilt rijden maar het is een ideale terrasbike :9
ow....
als je naar de gemiddelde jaar-kilometrages hier kijkt moet iedereen hier dus een naakte fiets kopen?

Laat je niet wijs maken dat je met een naakte fiets niet flink kan kachelen. Allemaal gemiep van beschermde kuipwezens. Als je het kan waarderen heb je dubbel lol, zo vol in de wind. En wat is de lol van hard rechtdoor over de snelweg achter je ruitje? Met een naakte fiets besef je de snelheid des te meer, zonder nodeloos hard te gaan. Ik heb met en zonder kuip gereden, en als ik een kuip had schroefde ik die het liefst zo snel mogelijk af...
Als je bang voor de wind bent moet je gaan oto-rijden :P

Monster is een topmotor, maar rij zelf liever iets lichters.
 
ow....
als je naar de gemiddelde jaar-kilometrages hier kijkt moet iedereen hier dus een naakte fiets kopen?

Laat je niet wijs maken dat je met een naakte fiets niet flink kan kachelen. Allemaal gemiep van beschermde kuipwezens. Als je het kan waarderen heb je dubbel lol, zo vol in de wind. En wat is de lol van hard rechtdoor over de snelweg achter je ruitje? Met een naakte fiets besef je de snelheid des te meer, zonder nodeloos hard te gaan. Ik heb met en zonder kuip gereden, en als ik een kuip had schroefde ik die het liefst zo snel mogelijk af...
Als je bang voor de wind bent moet je gaan oto-rijden :P

Monster is een topmotor, maar rij zelf liever iets lichters.

de persoonlijke mening & ervaring van het individu regeert uiteraart, maar ik zie weinig nakedbikes in de racerij dat zal wel zo zijn practische redenen hebben ;)

ps ik gaf mijn mening, zonder die van een ander te willen overstemmen, misschien kun jij hetzelfde doen :?
 
ow....
als je naar de gemiddelde jaar-kilometrages hier kijkt moet iedereen hier dus een naakte fiets kopen?


meestal komt het gemiddelde jaarkilometrage samen in 2 a 3 maanden van het jaar en beslaat het dus ook langere ritten die erg onangenaam kunnen zijn op een Naked one wat ik vergelijk met \"the chopper experience\" liefst met een raampje uiteraard :r
 
Ik heb sinds 4 maanden een M900S en hij bevalt mij prima
Dat je niet veel harder dan 140 op een snelweg kunt rijden kan mij niet zoveel schelen,de tijd winst zit hem toch vooral in het in kunnen halen van elkaar paserende vracht en andere auto´s (vluchtstrookje meepakken)
De betrouwbaarheid is tot nu toe (3500 km) prima
dus geen problemen
Dat hij nu opgelapt wordt bij den biggelaar ligt mee aan mij dan aan de duc
en wat denk je van het benzine verbruik 1 : 18
 
de persoonlijke mening & ervaring van het individu regeert uiteraart, maar ik zie weinig nakedbikes in de racerij dat zal wel zo zijn practische redenen hebben ;)
ging ie racen dan?
heb ik zeker gemist.
ps ik gaf mijn mening, zonder die van een ander te willen overstemmen, misschien kun jij hetzelfde doen :?
jij ontraadde hem bij veel gebruik een naakte fiets af... hoe noem je dat?

er wordt tegenwoordig te weinig in de wind gereden... die verwende jeugd ook... :P
 
mja, \'k heb zelf een paar kilometer met een monster S4 gereden (slechts een paar km :( thx rico! }) ) en vond het echt leuk toestelletje.
Enkel bij iets hogere snelheden 180+ had dat ding wel last van trillingen: in je spiegels zag je niks meer en de footpegs waren me voetjes lekker aan\'t masseren.
Wind had\'k op die korte ritjes absoluut geen hinder van.
Met z\'n power in de lage toertjes nodigde ie mij in elk geval inderdaad uit tot wat vlotter doortrekken.

1 ding vind ik wel erg jammer:

Op Woensdag 17 oktober 2001 23:05 schreef redbull man het volgende:
speciaal voor pooh ,de monster S4 kost in nederland (dus incl bpm belasting)
30.000 gulden ,maar ik denk in belgie een stuk goedkoper ,alhoewel dat de btw bij jullie hoger is denk dat het je voor rond de 26.000 gulden koopt
 
Laatst bewerkt:
Heb net een Monster S4 (type \'loose the bitch\') gekocht en ben er niet meer vanaf te slaan. Het rijd geweldig en klinkt nog beter :9

Enige min puntje is dat ik hem nog even niet over de 5000 toeren mag halen... \ '( nog 400km en dan mag ie los van de lijn })

Geloof me, het echte motorrijden begint bij een Duc!
 
Laat je niet wijs maken dat je met een naakte fiets niet flink kan kachelen. Allemaal gemiep van beschermde kuipwezens. Als je het kan waarderen heb je dubbel lol, zo vol in de wind. En wat is de lol van hard rechtdoor over de snelweg achter je ruitje? Met een naakte fiets besef je de snelheid des te meer, zonder nodeloos hard te gaan. Ik heb met en zonder kuip gereden, en als ik een kuip had schroefde ik die het liefst zo snel mogelijk af...
Als je bang voor de wind bent moet je gaan oto-rijden :P

Heb ook een kuipje en vind dit wel errug prettig. En het is niet zo dat ik helemaal geen wind voel, het scherm is niet zo groot. Maar zonder scherm zou ik binnen een half jaar erbij lopen als een halve bodybuilder met m\'n dan sterk ontwikkelde nek-, schouder- en bovenarmspieren |( :) . Vind ik toch niet zo charmant.

Maar naked bikes vind ik er vaker wel mooier uitzien, in het geval van de monsters in ieder geval.
 
Bestijg sedert juni 2001 een S4 en ben er voor het eerst in geslaagd mijn voor en achterband tot aan het randje te gebruiken. Is me met mijn 900superlight waarmee ik toch een aantal jaren voor mijn gevoel fors door de bocht ging, nooit gelukt. Monster stuurt heerlijk direkt en tolereert overmoedig stuurgedrag tot op een behoorlijke hellingshoek. Dat Zondagmiddagje op de Baars met Toine en zijn makkers heeft me daarvan nog maar weer eens overtuigd.
Beedzjee :)
 
check deze bike is

duc04.jpg


ziet er echt lekker uit.

gr.

niek

ik rij zelf een cb 600f ben ik zeer goed over te spreken
 
Terug
Bovenaan Onderaan