Kennis: het nationale verkeersexamen

gisteren ff de test alsnog via internet gedaan en vandaag de uitslag via e-mail:

Ook ik zou zijn geslaagd. Ik had 2 vragen fout. Alleen nou weet ik niet welke vragen ik fout had.
 
Een persoon met een paard aan de hand is een geleider van een rij/trekdier (weggebruiker) en een persoon met de fiets aan de hand is een voetganger(alle weggebruikers behalve voetgangers). Je zou dus kunnen zien dat de persoon met het perd een bestuurder is en de persoon met de fiets dus niet , is het nog te volgen? Vandaar dat ik de vraag voor de gein stelde , het is een gruwelijke instinker...
Is dat wel zo? Als je bij een zebra iemand tegen komt met een fiets aan de hand die wil oversteken hoef je die toch ook niet voor te laten gaan omdat in dit geval het geen voetganger is?
 
Is dat wel zo? Als je bij een zebra iemand tegen komt met een fiets aan de hand die wil oversteken hoef je die toch ook niet voor te laten gaan omdat in dit geval het geen voetganger is?

Jawel, dan is het een voetganger. Als de persoon nog op de fiets zit, mot'ie wachten :)
 
Is dat wel zo? Als je bij een zebra iemand tegen komt met een fiets aan de hand die wil oversteken hoef je die toch ook niet voor te laten gaan omdat in dit geval het geen voetganger is?

Dat is dus inderdaad wél een voetganger, als je met de motor aan de hand loopt ben je óók een voetganger. Alles volgens artikel 2 RVV 1990.
 
Je mag trouwens niet met een motor aan de hand lopen zonder rijbewijs hahahahah!!!

Wat ik ook nog op wil merken over mogen en wel of niet veilig zijn: Toen ik een voortgezette rijvaardigheids opleiding gedaan heb (niet een echte VRO) deden we ook theorie (waar ik toen overigens GRU-WE-LIJK gezakt ben) Daar kregen we de volgende vraag:

U nadert een spoorwegovergang. (met een auto voor je) Mag je hier inhalen?

A Ja
B Nee

Nog zo een vraag:

U nadert een kruispunt. (op een weg zonder doorgetrokken streep) Mag u hier inhalen?

A Ja
B Nee

Wat is het volgens jullie??
 
Je mag trouwens niet met een motor aan de hand lopen zonder rijbewijs hahahahah!!!

Wat ik ook nog op wil merken over mogen en wel of niet veilig zijn: Toen ik een voortgezette rijvaardigheids opleiding gedaan heb (niet een echte VRO) deden we ook theorie (waar ik toen overigens GRU-WE-LIJK gezakt ben) Daar kregen we de volgende vraag:

U nadert een spoorwegovergang. (met een auto voor je) Mag je hier inhalen?

A Ja
B Nee

Nog zo een vraag:

U nadert een kruispunt. (op een weg zonder doorgetrokken streep) Mag u hier inhalen?

A Ja
B Nee

Wat is het volgens jullie??

Dat je een rijbewijs moet hebben als je met en motor aan de hand loopt is inderdaad wel grappig, verder de antwoorden op je vragen , beide :NEE?
(je denkt dat het wel mag , maar omdat het op een gevaarlijke plaats is zal het wel weer niet mogen)
 
Fout, het mocht wel. Die man wist te vertellen dat er wel degelijk een verschil is tussen niet verstandig/gevaarlijk en wettelijk verboden danwel toegestaan!!!

Nog een leuke vraag: Weet iemand hoe snel stapvoets is??
 
Dat komt omdat het ergens anders op gebaseerd is!! Nml... (drumgeroffel) Paard met wagen JAWEL!!!!
 
Ik hoorde trouwens diezelfde avond op de radio (nieuws van 02:00 op 538) nog dat die truus van BB het rijbewijs wel gehaald had.....??? Plz explain...
 
Terug
Bovenaan Onderaan