Kennis: het nationale verkeersexamen

dat soort vragen zitten er altijd tussen

dan gaat het er niet om of iets MAG, maar of iets wel veilig is...

inhalen mag, maar op dit punt is het, gezien de onoverzichtelijkheid, niet verstandig.

maar dan MAG het nog wel... :P

ik vind de vraagstelling ook fout



[edit]um je hebt je post zo gewijzigd dat ik niets meer toevoeg :P [/edit]
 
Martin jonge, ik sluit me hier voleeeedig bij aan, (ik had hem ook "fout") misschien was dit wel een eenrichtingsweg, dan mag het wel...toch??, maarrreee......met de motor mag het stiekum toch altijd, gewoon in de 1 klikken en met een wheelie eromheen???....zou wel leuk zijn voor op zo'n kolerefoto, mag U hier een wheelie trekken?....mag in de binnenbocht de knie de grond raken??....hehehehe
 
Op maandag 21 oktober 2002 00:07 schreef Martin-S het volgende:
Pft. Weer diezelfde naai vragen d'r in.

* Heel verhaal over stomgestelde vraag *
Mag NIET:
Kun je namelijk altijd onder artikel 5 schoppen nl. algemene verkeersveiligheid.
Op zo'n manier kun je elk examen verkloten.

Dit soort vragen (ook over plaats op de weg voor een bocht) had ik altijd fout, ook op me examen.
Meer overzicht geeft minder uitwijkruimte...
 
neenee.. want er is ook een duidelijke regel bij cbr:

als iets niet veilig is, dan mag het niet

dus niet veilig -> niet mag

veilig
+ja -> mag
+nee -> mag niet

snapje
 
mag wel, er stond nergens dat het GEEN eenrichtingsweg was (geen middenstreep??)was wel een heeeele smalle weg.....zeg maar....lol
 
mag wel, er stond nergens dat het GEEN eenrichtingsweg was (geen middenstreep??)was wel een heeeele smalle weg.....zeg maar....lol


Hmz heb ik dan die middenstreep er bij verzonnen :? Nou ja, geen streep is nog beter. Volgens mij heb je zelfs nog gelijk ook Gizz. :P

Ze hadden trouwens beter kunnen vragen:

Mag u hier die brommer van de weg af rijden om zo een beter overzicht te krijgen??

A) Ja.
B) Nee, want dan kan uw eigen voertuig schade oplopen
 
Laatst bewerkt:
daar zijn we het dus wel over eens, was vast een pizza koerier, en hadden we daar niet al een draadje over??
 
Jongens hou er over op, heb paar dagen terug mn theorie A gehaald *D
Viel me wel tegen. Van die naaivragen net zoals boven is beschreven. Mag dat? JA eigenlijk wel maar het is "niet verstandig" --> mag dus niet :?

Soms is de vraag dus niet helemaal duidelijk. Maar ja wel gehaald...
Nu wil ik er ook niks meer over horen ;)
 
Ik heb het niet gezien :z .

Maar hadden ze ook van die ABC vragen? Ik heb een maand geleden m'n theorie gehaald en heb toen wat van die ABC vragen geoefend. Die vallen echt tegen.

Ja/Nee ging wel want ik ben geslaagd toen *D , maar met die ABC weet ik het niet.
 
Vorige week heb ik m'n theorie (in één keer) gehaald (2 foutjes), dus ik had niet echt behoefte om dat op televee nog eens dunnetjes over te doen...
ABC en open vragen geneuzel valt echt mee. Het gaat maar om 3 afwijkende vragen, de overige 47 zijn gewoon JA/NEE. En dan nóg. Je weet het of je weet het niet; open vragen veranderen daar niets aan.
 
Vorige week heb ik m'n theorie (in één keer) gehaald (2 foutjes), dus ik had niet echt behoefte om dat op televee nog eens dunnetjes over te doen...
ABC en open vragen geneuzel valt echt mee. Het gaat maar om 3 afwijkende vragen, de overige 47 zijn gewoon JA/NEE. En dan nóg. Je weet het of je weet het niet; open vragen veranderen daar niets aan.

3 Valt inderdaad wel mee.

Ik vond die vragen over volgorde van rijden op kruisingen errug lastig. Heb daar ook niets over kunnen vinden in mijn theorie boek.
 
Goh, deze theorievragen waren wel een heeel stuk gemakkelijker dan die ik voor m'n motortheorie-examen kreeg. Het was toch juist moeilijker geworden |(
Wel 2 fout trouwens. Ja weet ik veel dat je niet mag stoppen naast een fietspad om passagiers uit te laten stappen en APK-keuringstermijnen zijn voor een motor al helemaal niet relevant.
 
Valt wel op dat Henk, Robine en Bart ALLEDRIE geslaagd waren voor de praktijk, terwijl Henk al toegaf dat zijn auto een keer afsloeg en verder niet zo netjes gereden had. M.a.w. ZWAAR nep natuurlijk dat praktijkexamen.... Bij voorbaad stond natuurlijk al vast dat het praktijk ook gehaald ging worden. Nog leuker voor Kelly dus.
 
de eerste was goed , het perd heb voorrang , maar de voetganger met de fiets aan de hand zéker niet.

Is het niet zo dat alles en iedereen op de verharde weg voorrang heeft op de onverharde weg?

ff opgezocht: Bij een kruispunt van een onverharde met een verharde weg moet je als je op de onverharde weg rijdt voorrang verlenen aan bestuurders op de verharde weg.
 
Laatst bewerkt:
dus er is nauwelijks naar Top Gear gekeken?
tja.... als je graag wat mist....

vogende week een leuke test... over hoevel motoren springt een bus.... hehehe

"why do birds.... suddenly appear...."
 
Goh, deze theorievragen waren wel een heeel stuk gemakkelijker dan die ik voor m'n motortheorie-examen kreeg. Het was toch juist moeilijker geworden |(
Wel 2 fout trouwens. Ja weet ik veel dat je niet mag stoppen naast een fietspad om passagiers uit te laten stappen en APK-keuringstermijnen zijn voor een motor al helemaal niet relevant.
Toeval???? iig had ik dezelfde 2 fout.
 
dus er is nauwelijks naar Top Gear gekeken?
tja.... als je graag wat mist....

vogende week een leuke test... over hoevel motoren springt een bus.... hehehe

"why do birds.... suddenly appear...."

Staat op de viedeejoo. Dus dat wordt vanavond weer genieten.
 
Niet gezien. SBS 6 heeft maar 1 programma wat soms de moeite is: Peter R. 8-)

De rest is debielentelevisie, net als RTL4 en Yorin. :r
 
Is het niet zo dat alles en iedereen op de verharde weg voorrang heeft op de onverharde weg?

ff opgezocht: Bij een kruispunt van een onverharde met een verharde weg moet je als je op de onverharde weg rijdt voorrang verlenen aan bestuurders op de verharde weg.

Inderdaad ze moeten voorrang verlenen aan BESTUURDERS op de verharde weg, een voetganger met een paard aan de hand is een geleider van een rij/trekdier of vee,
daarbij is de definitie van bestuurders; álle weggebruikers behalve voetgangers.
Een persoon met een paard aan de hand is een geleider van een rij/trekdier (weggebruiker) en een persoon met de fiets aan de hand is een voetganger(alle weggebruikers behalve voetgangers). Je zou dus kunnen zien dat de persoon met het perd een bestuurder is en de persoon met de fiets dus niet , is het nog te volgen? Vandaar dat ik de vraag voor de gein stelde , het is een gruwelijke instinker...
 
Terug
Bovenaan Onderaan