Kennis over / ervaring met helm opschilderen?

roestendoenze

MF veteraan
28 feb 2002
21.850
5.746
omg.Helmond
Wie weet er meer over het opschilderen van een motorhelm?

Ik ben zoiets van plan, maar ik heb gehoord dat bij bepaalde helmen en bepaalde verfsoorten, dit nadelig is voor de werking van de helm. (ook bij stickers geloof ik)

Bijdankt! :)
 
oppassen met dit,
probleem zijn de oplosmiddelen die in
verf gebruikt worden en de helm fameus kunne
aantasten (verkleuren of erger, broos maken !!!! niet meer veilig :] ).
Ik heb het braaf aan mijn verkoper gevraagd
en die heeft me een verfken aangesmeert ;) ,
geen idee of ge dit ook kunt doen met "grafitti buskes" of zo... normaal is verf voor modelbouw
goed maar da kan dan weer minder slijtvast zijn...
zelfde met stikkers, ook oplosmiddelen in de lijm. :(
zulle wel een paar guru's meer te vertellen hebben zeker? :}
 
Ik heb mijn helm ook mat-zwart gespoten. Gewoon met praxisspuitbusverf.

Ik loop mij altijd af te vragen of het nou echt slecht is voor de helm of dat het gewoon indekken van de fabriek is. Voordat ze allemaal schadeclaims krijgen.
 
Goedkopere helmen zijn gemaakt van polycarbonaat, dit is (grofweg) een hard soort plastic. Deze helmen kunnen niet tegen verf en stickers. Als je hier een sticker opplakt, kan je na een tijdje zelfs de sticker in de bovenlaag zien zinken...

Duurdere helmen zijn gemaakt van glasfiber, en of jou helm glasfiber is, dat zou je na moeten vragen. De glasfiber helmen zijn wel voor te behandelen en te spuiten, zonder dat het de helmschaal aantast.

Dan zijn er ook nog carbon-helmschalen (nog duurder)die ook te spuiten zijn.

Ik heb een Arai van 750gulden en deze is van glasfiber. Er zijn goedkopere helmen die ook glasfiber zijn. Informeer dus bij de fabrikant, of je motorzaak, als je er zelf niet uitkomt waar de helm van gemaakt is.

Groet Peter.
 
Goedkopere helmen zijn gemaakt van polycarbonaat, dit is (grofweg) een hard soort plastic. Deze helmen kunnen niet tegen verf en stickers. Als je hier een sticker opplakt, kan je na een tijdje zelfs de sticker in de bovenlaag zien zinken...

...als je er zelf niet uitkomt waar de helm van gemaakt is...
't is idd. gewoon 'n 'hard plastic'-botspet.

Maar 't is dus vanwege 't oplosmiddel in de lak.

Hmmm...

...waterverf gaat ook niet werken, dus 't wordt bij deze een 'no no'.


Allemaal bedankt weer. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan