Calimoto, navigatie app voor motor

Brinta

Honda VFR750FR 94 Groen
8 jun 2020
36
32
Landsmeer
Hallo,

Zag veel reviews op YouTube dat in de hele wereld calimoto een prachtige android GPS app is.. Speciaal voor motoren.

In het kort... Deze kan rond rij routes genereren vanaf je plek of een bepaald punt die je aangeeft.. En vermijd daarbij automatisch snelwegen
Met bergen algoritmes etc. Prachtig super mooie overzichtelijke app.
Je ziet zelfs aanbevolen route van mensen met evt foto's erbij.


Nu vraag ik me alleen af of iemand dit hier gebruikt.
Ik heb het namelijk op m'n telefoon.. Maar GPS klopt glvan geen kant.. Als ik al 3 straten verder ben dan staat hij nog op de 1e straat.
Misschien ligt het aan me telefoon.

Heeft iemand hier tips of ervaringen over.

Of evt een andere mooie app speciaal voor motors.

Alvast bedankt
Mvg sander
 
Ik heb een tijdje de gratis versie gebruikt rondom Utrecht.

Toen voor een langere tocht over gestapt naar Kurviger, deze was 10 euro voor een licentie ipv een maandelijks bedrag. Het geeft geen extra informatie na je rit zoals bij Calimoto maar het is alleen voor routes te rijden.

Er is ook een webversie waarmee je kan plannen Kurviger - Your Motorcycle Route Planner 🗺+〰+🏍=😍

Het enige wat ik echt mis is dat je bij Calimoto de rijstijlen(snel, bochting) tussen 2 punten kon aanpassen ipv voor de hele route. Om dit op te lossen rijd ik naar mijn volgende punt op de manier die ik wil en stel daarna de app opnieuw in.
 
Calimoto gebruik ik nu al een paar jaar. Dankzij deze app ben ik op nog geen 15 kilometer van huis op plekken terecht gekomen die ik niet kende. Bevalt goed.
Veel ervaring met andere apps en systemen heb ik niet maar kan wel een paar plus en minpunten opsommen.
Plus:
- Via browser op je PC routes inladen (ook gpx en dergelijke)
- Meerdere rijstijl opties (snel, bochtig enz.)
- Routes beoordelen, opslaan en delen

Min:
- Redelijk zware app. Je hebt een behoorlijke snelle telefoon nodig
- Houd geen rekening met reeds gereden routes dus als je variatie op dezelfde route wilt moet je tussenpunten ingeven
- Niet heel goedkoop
- Een aantal opties kunnen gebruiksvriendelijker, maar dit went wel
 
Zal Kurviger eens proberen. klinkt ook goed.

maar westerveld. dus geen gps problemen bij jou ? misschien moet ik de pro versie hebben
 
Zal Kurviger eens proberen. klinkt ook goed.

maar westerveld. dus geen gps problemen bij jou ? misschien moet ik de pro versie hebben

Je telefoon levert via Google of Apple API de locatiegegevens aan. Dus ofwel is je GPS-ontvangst onnauwkeurig, of je telefoon te traag om dat realtime te verwerken.
 
Zal Kurviger eens proberen. klinkt ook goed.

maar westerveld. dus geen gps problemen bij jou ? misschien moet ik de pro versie hebben

Nee geen GPS problemen. De kans is groot dat wat Michielo hierboven ook al zegt de oorzaak is van je onnauwkeurigheid. De PRO versie gaat je hierbij niet helpen wat die zal tegen dezelfde problemen aanlopen. Wat voor 'n telefoon heb je?
 
dat lijkt me stug want elk andere programma waar gps voor nodig is doet het perfect. het is puur calimoto. maar zag dat er wel een update voor calimoto was. eens kijken of dat helpt
 
Hier ook al ruim een jaar Calimoto in gebruik.
Heb de pro versie en ook de pro versie van kurviger. Maar gebruik vrijwel alleen maar calimoto.
Kurviger maakt uit zichzelf 'betere' routes, maar ik vind de interface van calimoto vele malen gebruiksvriendelijker. Vooral het omzeilen van bebouwde kom doet kurviger beter. Ik laat calimoto meestal gewoon een rondje verzinnen en loop dat even na, verzet wat punten, omzeil wat bebouwde kom, en ga hem dan pas rijden.
Nog nooit problemen gehad met GPS. Had voorheen een Garmin zumo en daarbij had ik regelmatig dat hij meerdere afslagen achterliep, calimoto heeft dat bij mij nog nooit gedaan.
 
dat lijkt me stug want elk andere programma waar gps voor nodig is doet het perfect. het is puur calimoto. maar zag dat er wel een update voor calimoto was. eens kijken of dat helpt

Ik heb zojuist even Calimoto geïnstalleerd en een stukje mee laten lopen, volgde gewoon mijn positie, Oneplus 6T.
 
okee ik ga van het weekend toch nog eens proberen.. vond idd dat calimoto er erg top uitzag qua app . en ben altijd zo een type die op de bonnevooi ergens heen rijd..maar meestal dan toch de bekende weg opga. dan is dit programma een uitkomst.


bedankt iedereen voor de reacties
 
Toch net weer even geprobeerd met m'n Samsung a50.. Gps loopt niet goed... Google maps uitstekend
Morgen maar eens proberen op m'n oude Samsung s7.. Een kijken of dat werkt.
Of zal ik de premium moeten hebben om een goeie gps te verkrijgen haha
 
Toch net weer even geprobeerd met m'n Samsung a50.. Gps loopt niet goed... Google maps uitstekend
Morgen maar eens proberen op m'n oude Samsung s7.. Een kijken of dat werkt.
Of zal ik de premium moeten hebben om een goeie gps te verkrijgen haha
Heeft niks met premium te maken.
Ik heb voor ik premium ging een paar maanden de gratis versie gehad en die deed het ook gewoon prima.
 
Goedemiddag,

Ik heb verschillende tests gedaan met verschillend Apps uit de play store.
Zoals TomTom, Calimoto, OSMAND+, Mapfaktor, Sygic en nog wat andere.

Zelf rijd ik altijd met noorden boven.
Wat ik specifiek wilde is een zoomfuctie die in detail laat zien welke afslag je moet nemen.
Daarna moet de App weer uitzoomen voor overzicht in welk gebied je rijdt. En weer inzoomen bij een volgende afslag.

Mijn voorkeur is met stip Kurviger PRO. Het is gewoon de beste App
Daarnaast gebruik ik een waterdichte telefoon met IP69 kwaliteit.


Waarom:...
[*] Calimoto kost €70,-- en daarna betaal je nog per week of maand extra bedrag.
[*] Kurviger PRO kost eenmalig €10,--
[*] Kaart weergave is duidelijker dan Calimoto, TomTom, en de andere
[*] Routeplanner op de PC is beter. Ook verschillende kaart weergaves mogelijk.
---> export van GPX naar veel routepunten is door kurviger beter. ook het inladen in andere systemen is beter.
[*] Plannen van routes: deze gaan NIET door plaatsen (centrum) heen maar nemen de rondweg oid.
[*] Zoom functie veel beter en duidelijker. Inzoomen per afslag en uitzoomen tot de volgende afslag

TIP:
[*] Als je Kurviger wilt gaan gebruiken moet je goed het forum lezen om de kaarten te downloaden zoals Graphhopper of BRouter voor offline navigeren. (Ikzelf gebruik BRouter)
[*] Genereren van routes op de PC: Met extensie *.Kurviger worden bij openen van de route in de App direct de instellingen zoals de route is gegenereerd op de PC in de App juist ingesteld.
[*] Genereren van routes op de PC: Met extensie *.GPX - gebruik dan meerdere routepunten (maximaal is 200). Routes worden dan beter herberekend.

Mijn 2de Keus:
Dit is OSMAND+, dit heeft zeer veel mogelijkheden. Je moet jezelf erg goed verdiepen in de werking ervan.

Succes met alles, ik zie jullie bevindingen, met jullie systemen, graag tegemoet.
 
@Wiml
Waarom:...
[*] Calimoto kost €70,-- en daarna betaal je nog per week of maand extra bedrag.

Wat hierboven staat klopt niet helemaal.
Calimoto kost €40 per jaar voor de premium versie.
Je kan ook voor eenmalig €70 alle kaarten kopen zonder verdere premium functies.
Je betaalt of €40 per jaar, of eenmalig €70, niet €70 en dan nog een extra maandelijks bedrag.
 
dat lijkt me stug want elk andere programma waar gps voor nodig is doet het perfect. het is puur calimoto. maar zag dat er wel een update voor calimoto was. eens kijken of dat helpt
Ik herken het probleem. Mijn vorige telefoon exact hetzelfde. Met de huidige nog niet geprobeerd en heb er overigens ook niet veel zin in om het nog te proberen.
 
Hallo,

Zag veel reviews op YouTube dat in de hele wereld calimoto een prachtige android GPS app is.. Speciaal voor motoren.

In het kort... Deze kan rond rij routes genereren vanaf je plek of een bepaald punt die je aangeeft.. En vermijd daarbij automatisch snelwegen
Met bergen algoritmes etc. Prachtig super mooie overzichtelijke app.
Je ziet zelfs aanbevolen route van mensen met evt foto's erbij.


Nu vraag ik me alleen af of iemand dit hier gebruikt.
Ik heb het namelijk op m'n telefoon.. Maar GPS klopt glvan geen kant.. Als ik al 3 straten verder ben dan staat hij nog op de 1e straat.
Misschien ligt het aan me telefoon.

Heeft iemand hier tips of ervaringen over.

Of evt een andere mooie app speciaal voor motors.

Alvast bedankt
Mvg sander
Calimoto is ook voor IOS beschikbaar
 
@Wiml
Waarom:...
[*] Calimoto kost €70,-- en daarna betaal je nog per week of maand extra bedrag.

Wat hierboven staat klopt niet helemaal.
Calimoto kost €40 per jaar voor de premium versie.
Je kan ook voor eenmalig €70 alle kaarten kopen zonder verdere premium functies.
Je betaalt of €40 per jaar, of eenmalig €70, niet €70 en dan nog een extra maandelijks bedrag.

Klopt inderdaad wat je zegt. Naar mijn mening een flink bedrag voor een app. Alhoewel Calimoto wel fijn werkt.
Ik ga toch Kurviger eens proberen
 
Is er bij Calimoto ook ‘gesproken rijbaan begeleiding’. Ik rijd met telefoon in m’n binnenzak omdat ik (nog) geen houder heb voor op het stuur.
 
Nee. De stem zegt alleen maar links of rechts aanhouden (in het Engels) en noemt namen en nummers van wegen. Dit is vaak niet te verstaan omdat deze ook naar het Engels vertaald zijn. Mijn ervaring is dat zonder beeld Calimoto niet heel handig is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lut
Nee. De stem zegt alleen maar links of rechts aanhouden (in het Engels) en noemt namen en nummers van wegen. Dit is vaak niet te verstaan omdat deze ook naar het Engels vertaald zijn. Mijn ervaring is dat zonder beeld Calimoto niet heel handig is.
Mee eens, zonder beeld ga je teveel verkeerd rijden.
Heb een tijdje met geluid gereden maar vond het veel makkelijker om alleen met beeld te rijden.
Calimoto geeft vaak aan turn slight right of turn slight left, terwijl je gewoon de doorgaande weg moet volgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lut
Ik heb al even de gratis versie en ervaar het probleem als je iets verder dan buiten jouw 'gratis' omgeving wil navigeren. Toch bevalt mij de app wel en overweeg ik de Pro versie van € 40,00 per jaar aan te schaffen. Is deze jaarlijks opzegbaar trouwens, voor het geval ik toch besluit om een Garmin XT aan te schaffen?
 
Ik heb al even de gratis versie en ervaar het probleem als je iets verder dan buiten jouw 'gratis' omgeving wil navigeren. Toch bevalt mij de app wel en overweeg ik de Pro versie van € 40,00 per jaar aan te schaffen. Is deze jaarlijks opzegbaar trouwens, voor het geval ik toch besluit om een Garmin XT aan te schaffen?
Ja, ik kreeg na een jaar vanzelf de melding met de vraag of ik wilde verlengen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan