Kent iemand deze demper?

Jochem - SOHC4

MF veteraan
24 apr 2002
4.290
1
Ik ben op zoek naar iemand die iets afweet van de volgende demper: JAMA engineering BSAU 193T2. Kennis van me heeft zo'n geval onder z'n cb550 hangen en vroeg zich af of 'ie iets luider kan. Tis zo'n chromen megafoon achtig geval met aan de achterkant een kapje met 3 popnagels. Wil even zeker weten of het zin heeft, voordat ik die popnageltjes d'r uitboor. Ga nog wel even zoeken naar een piccie
 
Dit is 'm ongeveer:
full
 
Volgens mij kan je alle dempers wel harder laten klinken.

Zelfs mijn bsm race demper moet harder kunnen (96 db), alhoewel je zo vanaf het spruitstuk de buitenlucht ziet als je hem rechtbuigt en erdoorheen kijkt.

Beetje boren hier en daar!! :+
 
popnagels uitboren betekend dat de hele achterkant los komt.
kijk of je dan alleen de geluiddemper eruit kan halen en plaats de flens terug met bv popnagels die je kunt schroeven.
het ding houdt nml ook het absorbtie materiaal vast.
vaak is een paar gaatjes van ca.3mm vlak naast het pijpje boren genoeg voor meer geluid.
 
heb zoiets ook op m'n 750 gehad, wou ook wat meer kabaal, 3 popnagels uitgeboord, komt er alleen een zwart afdekplaatje los, met daarachter 3 grotere gaten, 'k was ineens tevree met het geluid, misschien dat dat hier ook het geval is
 
Ik kreeg dit mailtje van Laser terug:
Geachte heer Luijten,

Het is helaas niet mogelijk om uit deze demper een binnendemper te verwijderen. Het binnenwerk is een geheel en als je dat er uit haalt blijft er een holle pijp over.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Gertjan de Jongh
JAMA Engineering B.V.

hmmmm een holle pijp? :+

Maar goed. een paar gaatjes naast die popnagels waren voeldoende? Ga ik dat eens proberen...
 
Ik kreeg dit mailtje van Laser terug:hmmmm een holle pijp? :+

Maar goed. een paar gaatjes naast die popnagels waren voeldoende? Ga ik dat eens proberen...

jochem, als je de drie popnagels eruit boord, heb je grote kans dat bij deze demper ook alleen een achterplaatje kunt verwijderen, en daar achter zitten dan waarschijnlijk ook 3 gaten, geeft al en mooie soundverbetering ;)
 
oude setje onder de mijne waren ook jama dempers, hier was het achterste plaatje dus met 3 popnagels vast, deze kon ik er zo afhalen, binnendemeper e.d. zaten toen nog gewoon vast
 
Terug
Bovenaan Onderaan