Kent iemand deze driewieler?

crazynesz

Rookie
3 jul 2009
8
0
Brunssum
Hallo Allemaal,

Ik ben hier nieuw en heb me ook netjes even voorgesteld.

Ik zit met de volgende vraag: Mijn pa en ik waren een tijdje geleden in de buurt van Köln in Duitsland en daar zagen wij het volgende rijden:

Trike_3a.jpg


Eenmaal thuis dus gezocht en op de duitse Ebay deze trike 200 cc scooter tegen gekomen. In Duitsland toegestaan op de openbare weg en berijdbaar met een autorijbewijs. Ook EEC en COC papieren zijn bijgeleverd.

Mijn vraag is?

Kent iemand deze scooter?
Die EEC papieren en COC is dat genoeg om hem ook op de Nederlandse weg te krijgen?
Is hij ook in Nederland verkrijgbaar? (heb me zelf al rotgezocht)

Even in het midden gelaten of je hem mooi vind of niet dat is smaakkwestie. Mijn pa vind het een prachtig ding en overweegd om er één te halen als deze op de nederlandse weg toegestaan is. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen...

Groetjes,
Jeannette

link naar de website:

http://cgi.ebay.de/Trike-Motorrad-M...66:2|39:1|72:1229|240:1309|301:1|293:1|294:50
 
Verwacht niet dat als hij stuk gaat (en dat gaat gebeuren), dat er onderdelen voor te krijgen zijn.
Ik denk dat het een wegwerpartikel is.
 
er staat een keigroot telefoonnummer op je plaatje... ff bellen en je weet het?

Qua smaak, ze zien er futristisch uit en niet eens lelijk, maar dan hadden ze de spiegels ook de 25ste eeuw in moeten helpen...

Succes
 
Ja natuurlijk is het chinees! Die starten toch met alles wat dit soort dingen bestreft. We worden dagelijks door honderden chinese dingen ondersteund dus daar maak ik me niet zo`n zorgen over.

Wat betreft onderdelen: M`n pa zit in de motoren, ik als hobby plaatwerk/lassen/spuiten e.d. Mocht hij echt uit elkaar vallen dan zou het wel lukken denk ik haha....

Dat telefoonnummer dat heb ik NATUURLIJK al geprobeerd zou ik ook erbij hebben moeten zetten. Maar nu komt het volgende, die lui die willen dolgraag verkopen natuurlijk. Als ik eenmaal (600km verder) over de grens ben zou hun het een moer barsten of ik het ding ingevoerd krijg of niet. Heb overigens ook al een brief gestuurd naar RDW maarja die zijn niet zo heel snel met antwoorden.

Ik zou zelf ook zeggen hij heeft de papieren dus ja zou het moeten kunnen. Maar is hij dan in Nederland ook toegstaan met rijbewijs B? Of toch met A?

Thanx voor de link trouwens k-jah

Groetjes
 
Misschien dat je vader ook een stempel bij A heeft staan, misschien niet.

In Duitsland mag je met autorijbewijs een lichte motor rijden, in NL niet. Nu is dat dacht ik max 125 cc, als dit een 200 is en je mag die met B rijden dan staat ie waarschijnlijk als auto te boek, net als de breedspoor Piaggio MP3, die mag je in NL ook met alleen B rijden.

Kwaliteit en onderdelenvoorziening, da's inderdaad wel een puntje om (heel veel) rekening mee te houden.
 
Hallo,

Ja dat is inderdaad iets waar je rekening mee moet houden. Voor nu ben ik alleen even opzoek hoe ik het ding hier zou kunnen krijgen en of het kan. M`n pa wil sowieso dan nog een keer naar de zaak (in duitsland) toe gaan om het even goed te bekijken en een testrit te maken natuurlijk.

Thanx voor de reactie.....
 
Als je in Duitsland goedgekeurd is geld dat in NL ook ( EU regels )

Je moet denk ik wel importheffing betalen etc...

En in NL zal hij een autorijbewijs krijgen, net als een trike en de grote MP3.....
 
Ja natuurlijk is het chinees! Die starten toch met alles wat dit soort dingen bestreft. We worden dagelijks door honderden chinese dingen ondersteund dus daar maak ik me niet zo`n zorgen over.

[....]
D'r zit wel een mega groot kwaliteitsverschil tussen in opdracht geproduceerde chinese onderdelen en dit soort meuk. Als je op een grote internationale beurs rondloopt is daar tegenwoordig ook een steeds grotere hoek met chinese toeleveranciers en de ellende die daar wordt uitgestald doet je de tranen in de ogen springen :/
 
Volgens mij zou dit volgens de wetgeving gewoon een trike zijn, mits de spoorbreedte groot genoeg is...
Mocht je wilen vergelijken met de MP3, dan is de spoorbreedte van dit ding op het oog zéker groter dan van de MP3.
 
Iedereen natuurlijk zijn eigen mening. En ik denk dat je van een plaatje of vanauit stereotype niet kunt oordelen over een voertuig. Je hebt gelijk chinezen zetten dit doort dingen nog in elkaar met een rolletje plakband dat ga ik niet ontkennen. Aan de andere kant kan het ook gewoon een leuk voertuig zijn.

Vriend van mij rijdt een import quad uit china niks mis met het ding. Alleen andere banden op moeten leggen dat was rotzooi. Nouja als dat alles is. (het dingetje rijdt inmiddels dagelijks al bijna 3.5 jaar rond)

Nogmaals het kan zeker allemaal bouwpakket rotzooi zijn. Dat gaan we ook zeker nog ondervinden. M`n pa kennende (en anders mezelf kennende) kopen wij niks zonder uitgebreid te hebben gereden en getest....

Groeten
 
Ja natuurlijk is het chinees! Die starten toch met alles wat dit soort dingen bestreft. We worden dagelijks door honderden chinese dingen ondersteund dus daar maak ik me niet zo`n zorgen over.
Kheb zelf een ontwerp project gedaan bij een chinese motorfabrikant en ben ook ff in de fabriek geweest, en die bouwkwaliteit is zo ernstig onder de maat daar rij je liever niet op...
Als je dan toch een driewieler en wat kwaliteit wil neem dan deze:
Can-Am_Spyder_left_urban.jpg
 
Ik zie een max speed van 80 kph staan.
Naast het feit dat het een chinees is maakt dat hem nu ook niet bepaald aantrekkelijk
 
Ja dan kunnen we ook gewoon op onze quadjes blijven rijden. Mooi ding overigens wel hoor. Nogmaals ik heb gewoon gevraagd of mensen het dingetje kennen weten of het in Nederland te krijgen is en hoe het dan zou gaan met hem op de weg krijgen.

Ik denk overigens dat ik mijn antwoord wel heb hoor. Dus als er nog mensen iets kwijt willen over de chinese kwaliteit laat je gaan ik geef het topic vrij. Koken kunnen ze in ieder geval wél...

Zal volgende week eens een tripje gaan maken met mn pa naar die winkel en eens rijden. Ik houd jullie graag op de hoogte!
 
Misschien dat je vader ook een stempel bij A heeft staan, misschien niet.

In Duitsland mag je met autorijbewijs een lichte motor rijden, in NL niet. Nu is dat dacht ik max 125 cc, als dit een 200 is en je mag die met B rijden dan staat ie waarschijnlijk als auto te boek, net als de breedspoor Piaggio MP3, die mag je in NL ook met alleen B rijden.

Is niet (meer) waar, ik heb B rijbewijs en je krijgt dan alleen ook M op je rijbewijs erbij. Maar dat is maar max 45 km/h en max 50cc. Verder moet je A1 nog apart erbij halen.

Uitzondering is als je voor 01.04.1980 geboren bent dan krijg je A1 er gratis bij :P. A1 is minimaal 50cc en max 125cc. Maximaal 11kw en maximale snelheid voor 16-17 jarige is 80km/h, daarna onbegrensd.

Verder is het wel een mooie machine, lijkt mij meer een soort van trike en die vallen onder de auto's dus B rijbewijs. Maar ik vind dat ding van Snelwagen toch een stuk mooier :9~ ( sneeuwscooter op wielen :P)
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat je vader ook een stempel bij A heeft staan, misschien niet.

In Duitsland mag je met autorijbewijs een lichte motor rijden, in NL niet. Nu is dat dacht ik max 125 cc, als dit een 200 is en je mag die met B rijden dan staat ie waarschijnlijk als auto te boek, net als de breedspoor Piaggio MP3, die mag je in NL ook met alleen B rijden.

Kwaliteit en onderdelenvoorziening, da's inderdaad wel een puntje om (heel veel) rekening mee te houden.

Piaggio heeft twee versies. Eéntje voor A en ééntje voor B. De spoorbreedte scheelt 10 centimeter. De smalste valt in de categorie motorfiets, de breedste in de categorie auto met drie wielen.

Zoek eens op hoe de spoorbreedte moet zijn, om het een auto te maken. Ik dacht zelf iets rond de 90 cm, maar even precies nazoeken kan geen kwaad. Vergelijk dat dan met de specs van die scooter, en je weet het.

En het is al gezegd: goedkeuring in een EU land is goedkeuring in NL (zeker met Duitsland heb je geen problemen).
 
Piaggio heeft twee versies. Eéntje voor A en ééntje voor B. De spoorbreedte scheelt 10 centimeter. De smalste valt in de categorie motorfiets, de breedste in de categorie auto met drie wielen.

Zoek eens op hoe de spoorbreedte moet zijn, om het een auto te maken. Ik dacht zelf iets rond de 90 cm, maar even precies nazoeken kan geen kwaad. Vergelijk dat dan met de specs van die scooter, en je weet het.

En het is al gezegd: goedkeuring in een EU land is goedkeuring in NL (zeker met Duitsland heb je geen problemen).

Spoorbreedte scheelt iets van 5 cm.

90 cm is wel erg breed is eerder iets van 45 cm

Als je niet weet waar je het over hebt zoek het dan eerst op of zeg niks.
 
Ik zag vandaag deze staan op een pleintje in Oss, de Can-Am van Bombardier:

Can-Am%20RV2%20HR%20580.jpg


Volgens een embleem te koop bij Vos te Oss. Ideetje?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan