Kent iemand dit Helm merk > IOTA???

kawaknaller

MF'er
12 apr 2005
161
0
Bij een motorzaak in Heteren kwam ik de IOTA Virtual tegen.
Op het eerste gezicht een zeer stoer uitziende systeemhelm en netjes geprijst.

Ik ken dit merk echter niet, nooit van gehoord eigenlijk.
Wat overigens ook opviel is dat waar je oren komen te zitten er geheel geen voering zit, bij de NOLAN die ik altijd draag is dat wel.

Iemand bekend met dit merk? Voor-nadelen?
 
Laatst bewerkt:
Bij een motorzaak in Heteren kwam ik de IOTA Virtual tegen.
Op het eerste gezicht een zeer stoer uitziende systeemhelm en netjes geprijst.

Ik ken dit merk echter niet, nooit van gehoord eigenlijk.
Wat overigens ook opviel is dat waar je oren komen te zitten er geheel geen voering zit, bij de NOLAN die ik altijd draag is dat wel.

Iemand bekend met dit merk? Voor-nadelen?

Die naam is ook de naam van een letter in het Latijse alfabet.
Dat je het maar weet!
 
Hm.... heb net de website bekeken. Als je daar van uit moet gaan is 't meuk..... :X
http://www.iota.eu/index.php?lang=5

Ziet er uit als een vrij nieuw (budget)merk. Dan heb je meestal weinig gebruikers die je iets zinnigs kunnen vertellen en ook weinig tests.
 
Laatst bewerkt:
ik zie dat die virtual een systeemhelm is.

ervanuitgaande dat het comfort van een normale integraalhelm van hun al belabbert is zou ik helemaal geen systeemhelm daarvan op m'n hoofd willen hebben, vaak worden er goedkope kunststof sluitingen gebruikt in van die budget systeemhelmen.

natuurlijk moet je helemaal zelf weten of je zo'n helm aanschaft maar mocht de sluiting openspringen als je een keer het asfalt kust dan is het te laat om je te bedenken ;)
 
Het nadeel van dit merk is dat niemand er iets zinnigs over te zeggen heeft :P

Ik persoonlijk zou het niet uit willen testen :X
 
Hm.... heb net de website bekeken. Als je daar van uit moet gaan is 't meuk..... :X
http://www.iota.eu/index.php?lang=5

Ziet er uit als een vrij nieuw (budget)merk. Dan heb je meestal weinig gebruikers die je iets zinnigs kunnen vertellen en ook weinig tests.

die website is inderdaad goed waardeloos |(

de helmen hebben een E-keurmerk, zijn dus veilig.
draagcomfort, pasvorm en duurzaamheid zal je denk ik zelf moeten ondervinden.
 
die website is inderdaad goed waardeloos |(

de helmen hebben een E-keurmerk, zijn dus veilig.
draagcomfort, pasvorm en duurzaamheid zal je denk ik zelf moeten ondervinden.

hehe net als die lidl helmen :P

maar e-keur zegt ook niet zoveel...

een motorhelm kan gekeurd zijn als brommerhelm, daar wil je dus geen klapper mee maken. Net als een systeemhelm die gekeurd is als jethelm, daarbij hoef je dus niet te verwachten dat het systeemgedeelte een klap kan opvangen :X
 
Op de site staat dat het merk al 25 jaar ervaring heeft en dus is het geen nieuwkomer: "Sinds meer dan 25 jaren is IOTA synoniem voor veiligheid en bescherming voor de best mogelijke prijs. Toen we met IOTA startten, was ons doel een goede kwaliteit voor weinig geld aan te bieden zonder afbreuk te doen aan de veiligheid" en als ze gewoon een E-keur hebben zullen ze vast aan de eisen voldoen qua veiligheid. Ik denk dat het nog best een prima merk is die gewoon iets minder comfortabele helmen aanbiedt voor een lage prijs.
 
hehe net als die lidl helmen :P

maar e-keur zegt ook niet zoveel...

een motorhelm kan gekeurd zijn als brommerhelm, daar wil je dus geen klapper mee maken. Net als een systeemhelm die gekeurd is als jethelm, daarbij hoef je dus niet te verwachten dat het systeemgedeelte een klap kan opvangen :X
Voor de honderste keer, er is géén verschil in de keuringseisen tussen "brommer" en motorhelmen.
 
Op de site staat dat het merk al 25 jaar ervaring heeft en dus is het geen nieuwkomer: "Sinds meer dan 25 jaren is IOTA synoniem voor veiligheid en bescherming voor de best mogelijke prijs. Toen we met IOTA startten, was ons doel een goede kwaliteit voor weinig geld aan te bieden zonder afbreuk te doen aan de veiligheid" en als ze gewoon een E-keur hebben zullen ze vast aan de eisen voldoen qua veiligheid. Ik denk dat het nog best een prima merk is die gewoon iets minder comfortabele helmen aanbiedt voor een lage prijs.

Yep, ik geloof alles wat er op een site staat, dús is een IOTA héél veilig..... :+

Als ze een E-keur hebben voldaan ze aan de minimale veiligheid, dat klopt.
Hoe lang de helm meegaat, of je niet al heel snel afgebroken onderdelen overhoudt en hoe goed bv. de ventilatie, de polstering of het draagcomfort is, tja........
 
Op de site staat dat het merk al 25 jaar ervaring heeft en dus is het geen nieuwkomer: "Sinds meer dan 25 jaren is IOTA synoniem voor veiligheid en bescherming voor de best mogelijke prijs. Toen we met IOTA startten, was ons doel een goede kwaliteit voor weinig geld aan te bieden zonder afbreuk te doen aan de veiligheid" en als ze gewoon een E-keur hebben zullen ze vast aan de eisen voldoen qua veiligheid. Ik denk dat het nog best een prima merk is die gewoon iets minder comfortabele helmen aanbiedt voor een lage prijs.

Synoniemen voor veiligheid:

bescherming
beschutting
beveiliging
beveiligingsinrichting
protectie
securiteit
waarborg
zekerheid
overvloed
het veilig zijn

Staat nergens IOTA dusss...

Heb de vertaling vanuit het engels nog geprobeerd en dan blijkt dat ze er geen JOTA verstand van hebben.

Resumé: veiligheid is niet snel te duur
 
Op de site staat dat het merk al 25 jaar ervaring heeft en dus is het geen nieuwkomer: "Sinds meer dan 25 jaren is IOTA synoniem voor veiligheid en bescherming voor de best mogelijke prijs. Toen we met IOTA startten, was ons doel een goede kwaliteit voor weinig geld aan te bieden zonder afbreuk te doen aan de veiligheid" en als ze gewoon een E-keur hebben zullen ze vast aan de eisen voldoen qua veiligheid. Ik denk dat het nog best een prima merk is die gewoon iets minder comfortabele helmen aanbiedt voor een lage prijs.


Als hun helmen net zo goed zijn als hun kennis van de nederlandse taal en grammatica dan zou ik geen helm van ze kopen :X :X

"de best mogelijke prijs" _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Als hun helmen net zo goed zijn als hun kennis van de nederlandse taal en grammatica dan zou ik geen helm van ze kopen :X :X

"de best mogelijke prijs" _O- _O-

bescherming voor de best mogelijke prijs... ik heb maar 3 euro over voor bescherming, daarom rijd ik met een emmer op m'n hoofd rond meer was er niet mogelijk voor dat geld :P
 
bescherming voor de best mogelijke prijs... ik heb maar 3 euro over voor bescherming, daarom rijd ik met een emmer op m'n hoofd rond meer was er niet mogelijk voor dat geld :P

3 Eurootjes voor een emmer??? Dan heb je inderdaad bescherming voor de best mogelijke prijs...... :+

Al interesseert bescherming je dan écht geen iota........ _O-
 
Iedereen bedankt voor de reacties.
Het blijft altijd moeilijk met helmen denk ik, persoonlijk smaak is 1 factor (buiten veiligheid ed).
Ik wilde eigenlijk een Shubert kopen maar ik krijg dat ding niet op zonder mijn bril af te moeten zetten, kan hem niet, zoals bij mij huidige Nolan, de helm ietsjes uitrekken zodat ik hem op kan zetten.
Mijn brillen pootjes zijn heeeeeel, ja echt heeeeeeeeeeel dun (titanium) en dus is het geen optie om mijn brillie daarna op te zetten.
Stekrer nog, ik rijd al jaren met systeemhelmen juist om die reden, bril kan op blijven.

Die zaak bood dit dus aan als een alternatief.

Zelf vond ik de pasvorm ...mwah...valt ook niet mee om een ronde helm op een vierkante kop te zetten :z maar toch.

Ben bang dat het dan toch weer Nolan word. Alleen nu zit er weer zo'n zonnebril in geintregeerd, drama vind ik dat.
 
Hm.. misschien is die emmer dan tóch een goede oplossing? :+
 
Die naam is ook de naam van een letter in het Latijse alfabet.
Dat je het maar weet!

Een letter in het Griekse alfabet bedoel je. Het Latijnse alfabet is de verzameling letters die ons door Bert, Ernie en dat soort figuren al op vroege leeftijd wordt bijgebracht. ;)

Het feit dat ik de letter voornamelijk ken van de uitdrukking 'ik snap er geen jota (iota) van', doet mijn vertrouwen in de helm niet bepaad toenemen trouwens. :P
 
Iedereen bedankt voor de reacties.
Het blijft altijd moeilijk met helmen denk ik, persoonlijk smaak is 1 factor (buiten veiligheid ed).
Ik wilde eigenlijk een Shubert kopen maar ik krijg dat ding niet op zonder mijn bril af te moeten zetten, kan hem niet, zoals bij mij huidige Nolan, de helm ietsjes uitrekken zodat ik hem op kan zetten.
Mijn brillen pootjes zijn heeeeeel, ja echt heeeeeeeeeeel dun (titanium) en dus is het geen optie om mijn brillie daarna op te zetten.
Stekrer nog, ik rijd al jaren met systeemhelmen juist om die reden, bril kan op blijven.

Die zaak bood dit dus aan als een alternatief.

Zelf vond ik de pasvorm ...mwah...valt ook niet mee om een ronde helm op een vierkante kop te zetten :z maar toch.

Ben bang dat het dan toch weer Nolan word. Alleen nu zit er weer zo'n zonnebril in geintregeerd, drama vind ik dat.

andere bril kopen? je hebt nog 1 dag dat t vergoedtdtdt wordtdt :+
 
Bij een motorzaak in Heteren kwam ik de IOTA Virtual tegen.
Op het eerste gezicht een zeer stoer uitziende systeemhelm en netjes geprijst.

Ik ken dit merk echter niet, nooit van gehoord eigenlijk.
Wat overigens ook opviel is dat waar je oren komen te zitten er geheel geen voering zit, bij de NOLAN die ik altijd draag is dat wel.

Iemand bekend met dit merk? Voor-nadelen?

================================

Ja, voor € 160/175,- heb je voor heel weinig een prima Iota Helm, wat je mag verwachtten voor dat geld. Ik kom veel in Italie en daar is het een populair merk. Maar als je dagelijks rijdt is een HJC een betere keuze voor relatief weinig geld, echter betaal je dan weer gauw € 100,- meer. Een Schubert is natuurlijk een prima keuze , maar 400/500,- zijn normale prijzen voor een Schubert. Kortom , kosten/kwaliteit/veiligheid is Iota een prima helm voor af en toe een rit. Want alles wat gebruikt wordt, slijt !!

Een andere bril zou idd ook een oplossing kunnen wezen als je een vierkante kop hebt.
 
Waar gaat dit allemaal over, xnap er geen kappa van. :? :?
(doe niet zo flauw met ph & wau)
:?

Is het al vrijdag en/of is dit een verkapt zwaaitopic? :?

Laat ik dan maar de eerste zijn: :W :W :W :W :W :W :W :W 8-) :Z
 
Ik heb net zo'n systeemhelm van IOTA gekocht bij een gerenomeerde motordealer. Hij zit lekker, asfalt heb ik er nog niet mee gekust (wil ik ook niet) maar (en uit ervaring weet ik dat ik deze mensen kan vertrouwen) ze verzekerden me dat het een goede helm is!! Maar zoals altijd zijn er betere, maar die kosten ook meer.
 
Ik heb al een hele tijd een IOTA integraalhelm, op mijn vorige motor prima te doen zat prima. Nu op mijn nieuwe motor met wat meer snelweg wat minder tevreden over, heel veel ruis en aerodynamica laat ook te wensen over. Maar dit is dan wel weer een helm van goed 2 jaar oud, misschien dat je niet moet verwachten dat zo'n helm van €150,- veel langer meegaat? Hij heeft dan wel weer een lange tijd op de kast gelegen want heb ruim een jaar geen motor gehad.
Ben nu ook aan het kijken of er andere vizieren te vinden zijn, want wil een donkere voor zonnige dagen, maar daar kan ik weer niks over vinden. Krijg de laatste tijd met rijden met veel zon, waar ik dus een gewone zonnebril op heb, veel hoofdpijn en denk wel dat het aan de bril ligt die te hard klemt maar wil ik nog wel uitsluiten voordat ik een nieuwe helm koop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan