Kent iemand het merk Midual ?

Mario

Die hard MF'er
22 aug 2001
361
0
Turnhout
2 weken geleden heb ik in een tweedehandszaak een 6-tal nummers van Motoren & Toerisme op de kop kunnen tikken. In dat van oktober \'99 staat een stukje over de Midual Roadster 900.

Die ziet er niet slecht uit en was toen nog maar een prototype. De makers hadden de bedoeling deze motorfiets ten vroegste rond 2003 op de markt te brengen. Origineel aan deze motor is niet alleen z\'n voorkomen, maar ook de motor: een in de lengterichting geplaatste boxermotor.

Weet iemand hier ondertussen meer van ?
 
Blijkbaar doet men nog voort aan dit project: http://www.midual.com/

midualprof.gif


midual34.gif
 
Waarom er bij die twins toch altijd van die \"kruiwagenhandvaten\" aan moeten zitten... |(

( ik bedoel dus de twee \"prachtige\" uitlaten... )
 
Ik snap alleen niet waarom zij er zolang over moeten doen en Voxan nu al motoren produceert en flink aan de weg aan het timmeren is in het buitenland.

Volgens mij zitten ze bij Midual een beetje te :z

En die pijpen zijn inderdaad nogal lelijk
 
Tja, ze waren ook lange tijd maar met 2 (broertjes). Ik weet niet of het nog zo is. Ook doen ze praktisch alles zelf en het model dat ze in \'99 klaar hadden, was niet rijklaar, ver van.

Het was gewoon iets om in een showroom te zetten. Ook hebben ze niet de makkelijkste oplossing gekozen met die in de lengterichting geplaatste boxer. O.a. de vering moet dan compleet anders gemaakt worden als op een conventionelere motor.

Het is eigenlijk een bewuste keuze: ze willen absoluut zeker zijn dat het wel degelijk goed werkt en hem dan pas op de markt brengen. Tja...
 
Gaaf ding! De uitlaten mogen inderdaad wel wat mooien verwerkt worden, maar de rest ziet er wel :9~ uit. En ook nog die aparte techniek, nice!
 
Terug
Bovenaan Onderaan