Kent iemand het merk "Schnappon" ??

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
3
Kent iemand het merk "Schnappon" :?

Ik zag dit namelijk op een R1 gister in Oss.... Een geluidje :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ om te kwijlen... Het was een dubbele chrome uitlaat iig.
 
bedoel je deze
Bruggeman in nieuw-vennep verkoopt deze ik weet niet wat voor een merk het is.

rsvtroycorser2.jpg

 
Uhm nee, volgens mij waren de pijpjes iets dunner en ze waren echt chroom ( blinkend.)
 
Die Devils van jou zijn ook erg stoer.... Klinken die een beetje :? Ennuh heb je nog wat aan je carburatie moeten doen :?
 
Ik wilde ze ( die dubbele devil.) namelijk kopen op de motorbeurs ( khad mijn R1 nog niet eens, maar okay. |( )
Maar dat werd me door een verkoper ( die mij een R1 wilde verkopen.) afgeraden, omdat de R1 dan een heel stuk slechter zou gaan lopen....
 
Ik zou ook geen Devils kopen...maar dat is persoonlijk!

Koop Bos voor relaxt geluid, of Arrow voor knalgeluid! }) })
 

Ik heb op m'n cbr 600 f4 framesliders gemonteerd van het merk SCHNAPPON, en de motorzaak waar ik ze kocht had inderdaad ook uitlaten van dat merk.
In Nederland zou ik niet weten waar ze ze verkopen. :loveit:
 
Ik heb op m'n cbr 600 f4 framesliders gemonteerd van het merk SCHNAPPON, en de motorzaak waar ik ze kocht had inderdaad ook uitlaten van dat merk.
In Nederland zou ik niet weten waar ze ze verkopen. :loveit:

Kijk dat vermoedden had ik dus al... ( dat het een spaans merk was bedoel ik :P ) Tis denk ik de MDI van spanje of zo.... Nou ja we zullen wel zien wat het wordt... Het probleem is altijd dat je vooraf niet weet hoe iets klinkt.. De Laser Oval ( racepijp.) klinkt geweldig op mijn FZR ( mooi diep bij lage toerentallen en een mooie jank bij hoge :9~ ) Maar kheb nu de "streetlegal" op mijn R1 gezet ;( tis dus helemaal niks...

Die "schnappon" zag ik dus afgelopen maandag en een geluidje :9~ .. Maar okay... we zoeken verder...
 
Op 2001-06-06 10:22, schreef www.raul.nl:
Ik kreeg door mijn site een Mailtje van nog een R1 rijder die nu ook de Devil heeft gekocht was er zeer tevreden mee.

*D

Ik vind ze ook erg mooi, maar ik weet dus niet precies hoe ze klinken ( ondanks je mpg.) Ik ga toch maar eens informeren wat ze kosten... Normaal gesproken klinken Devils niet op een Yamaha... Het enige wat goed klinkt is Laser... ( vreemd maar wel waar.) Devil is voor Kawa's net zoals Sebring voor Honda's is.... Trouwens het blikkerige van Yoshimura vind ik ook niet geweldig klinken... Pfffff moeilijk moeilijk...

Trouwens dit alles is mijn mening ( dus geen feiten.) of eigelijk mijn smaak...
 
Moet je een carbon demper nemen die klinken wat dieper dan tianium of alu. wat vind je van leo vince en akraprovic.
Leo Vince heeft ook verhoogde dempers met behoud van stepje.

Ik heb +/- 1800 piek betaalt.

 
De bijrijdersteuntjes zijn er al af... Kheb ook zo'n seatcover achter op zitten... Kwil graag een hoge uitlaat... Die Akrapovic vind ik niet mooi ( om te zien.) en het geluid vind ik ook niet echt spectaculair... ( tenminste de R1 waar ie op zat maakte niet echt een spectaculair geluidje... Viel me totaal NIET op.) Die andere ken ik niet... Carbonpijpen vind ik eigelijk niet mooi.
Kheb nu een mooie hoge ovale titanium uitlaat, maar het geluid is gewoon te zacht.... ( zou het door die exupklep komen ??? ) Misschien dat ik maar weer iemand zelf een stuk uitlaat laat lassen net zoals op de FZR... en dan de racedemper van de FZR erop zet... Dat klinkt tenminste...
 

ff terugkomen op het merk SCHNAPPON, ik heb geinformeerd, het is inderdaad een spaans merk, de fabrikant zit in Madrid.
Tel.00 34 91 5014269
Waarschijnlijk spreken ze geen engels; als je hulp nodig hebt zeg je het maar, bel ik ze wel even.
 
ff terugkomen op het merk SCHNAPPON, ik heb geinformeerd, het is inderdaad een spaans merk, de fabrikant zit in Madrid.
Tel.00 34 91 5014269
Waarschijnlijk spreken ze geen engels; als je hulp nodig hebt zeg je het maar, bel ik ze wel even.

Als je weet welke dealer de uitlaten van hen verkoopt in Nederland, dan ben ik al een heel stuk op weg :)
 

Ik heb ze net even gebeld; ze hebben geen distributeurs.
Het schijnt een heel klein bedrijfje te zijn die alles binnen spanje verkoopt, dus waarschijnlijk komt die uitlaat via iemand die 'm hier heeft gekocht.
De fabrikant gaf me een prijs op (af fabriek)voor de uitlaat waar jij het over hebt van 58.000 pts (ong. 775 piek)+ BTW.
In geval van export laat hij die BTW weg, zei hij.
Ik weet niet wat het verschepen zou kosten.

*D
 
Zouden ze die mooie dubbele chrome uitlaat voor een R1 ook eventueel met rembours naar Nederland versturen :? :P
 

K heb ze weer gebeld; de eigenaar stelt dat hij een uitlaat niet tegen rembours kan sturen; mocht de uitlaat retour naar hem komen heeft hij een probleem (kosten).
Hij wil de waarde van de uitlaat vooraf betaalt hebben; verschepingskosten kunnen wel rembours.
Verder stelde hij dat de uitlaat waar jij het over hebt van wit of zwart aluminium wordt gemaakt en verchroomd.
:? :? :? :?
 
En dat wil zeggen ????

Trouwens als hij eerst geld wil zien, dan loop ik toch een risico :?

Maar kvind het uitlaatje wel erg geil :9~ ... Uhm hoe kunnen we dit regelen... Kan hij jou iets van plaatjes sturen :? Zodat ik kan kijken of het de uitlaat is die ik bedoel :?

_________________
Mijn Yamaha YZF-R1 uit 1999. Een motor is zo goed als zijn berijder.

[ Dit Bericht is bewerkt door: HELLdesker op 2001-06-06 20:06 ]
 
Wat dat van wit en zwart aluminium wil zeggen weet ik ook niet.
Verder hebben ze geen pagina op internet, alleen een soort folder of zoiets.
Ik heb zelf wel een foto gevonden op internet, Nml:
http://members.moto.ru/dimas/Piesas.htm
in het roemeens.
Hoe je dit verder kunt regelen, ik weet het ook niet.
Als ik je verder nog kan helpen hoor ik het wel.


'(

[ Dit Bericht is bewerkt door: RAYF4 op 2001-06-06 20:31 ]

[ Dit Bericht is bewerkt door: RAYF4 op 2001-06-06 20:35 ]
 
Dit is inderdaad de uitlaat die ik bedoel....

Schn.JPG


Een beetje slechte foto, maar okay....

Sjeez hoe krijg ik het geregelt dat ie hier komt...
 
Okay, wat is de levertijd van die uitlaat :?
En waar moet ik het geld op overmaken :?
En hoe weet ik zeker dat ie hier komt :?
En hoelang duurt het voordat ie hier is :? ( met de post.)

En kan jij eventueel bemiddelen in dit verhaal :?
En ben jij te vertrouwen met 750 piek :? ( het is anders makkelijk verdient }) )

 

Helldesker;
Ik wil best bemiddelen in dit verhaal, maar begrijp dat ik alleen als tolk meedoe hier.
Ik ken dat bedrijf verder niet, weet niet of ze goede of slechte kwaliteit afleveren, ik weet verder niets van ze.
Als je het het risico waard vindt moet je dat zelf weten.

En nee, ik ben absoluut niet te vertrouwen met 750 piek !!!
Ik hoef en wil dat geld trouwens helemaal niet te zien, ik bemiddel alleen om je een handje te helpen. 8-)
Ik bel ze straks op om de rest van je vragen te beantwoorden.
 
Kvind het geweldig :P

Ook al mocht het allemaal niet lukken, alvast enorm bedankt voor je hulp.
 

Helldesker,
morgen hoor je van mij.
Dan geeft de fabrikant op wat die uitlaat incl. verzendingskosten kost, hoe lang het duurt van de fabriek tot jouw huis en hoe je kunt betalen.
Het fabriceren van de uitlaat duurt één dag in ieder geval.
De uitlaat heeft 1 jaar garantie.
Wat betreft de zekerheid dat ze hem ook echt opsturen nadat je hem betaald hebt...ik ben bang dat je het risico maar moet nemen.
Het is in Spanje (en ook in Baskenland) een bekend merk die z'n producten bij de meeste grote shops in de schappen heeft liggen dus ik ga er van uit dat dat geen probleem mag zijn.
Ik heb Schnappon frame-sliders gekocht via een shop in Bilbao ; www.euskalmoto.com , zij konden ook aan die uitlaat komen alleen wat duurder (natuurlijk).
Je hoort van mij.


|( |( |( |( |( |( |( |( :loveit: :loveit:
 
Terug
Bovenaan Onderaan