Kenteken aanpassen, wie?

Jeroenv

MF'er
11 nov 2001
58
0
Amsterdam
Hey!

Laatst met een collega motorrijder aan het praten en die vertelde dat hij een lange tijd met een aangepaste kentekenplaat rondreed. Hij had met zwarte plakband zijn letters aangepast.
\'t Leek me wel een leuk plan, zeker nu de snelheidscontroles verdriedubbeld zijn. Het nadeel is wel dat dan waarschijnlijk een andere motorrijder de boete thuiskrijgt. Beetje lullig.

Ik vroeg me af of (één van) jullie dit ook doet/deed?

Weet ook één van jullie wat de boete is voor het rondrijden met een aangepast kenteken? Als die nu maar €50 is (moet je wel aangehouden worden, en die kans is erg klein), scheelt dat toch een hoop op alle snelheidovertredingen ;)


mzzl,
Jeroen
 
Ik denk dat de boete voor vals kenteken (zo zul je wel beboet worden denk ik) wel aardig wat hoger zal liggen!
Maar als je 2x per week geflitst wordt kan het er wel uit denk ik.

En of een andere motorrijder een boete zal krijgen? Geen idee, zal wel lullig zijn!
 
Als je gewoon een ander bestaand kenteken
maakt vind ik je gewoon een hufter...

Maar als je wilt dat ze je kenteken niet
flitsen tape je toch een gedeelte van je
plaat af?

of de hogedrukspuit of volle kracht en dan
de zwarte verf er af spuiten...

o ja, ongeldig kenteken is over de 500 euro
dacht ik, onleesbaar kenteken 50 of zo...
iig veeeeel minder..
 
Laatst bewerkt:
Als je gewoon een ander bestaand kenteken
maakt vind ik je gewoon een hufter...

Nou, ik was van plan om het niet te doen. Ik was alleen benieuwd of anderen dit al eens gedaan hebben. Heb tot nu toe geen boetes en wil dat graag zo houden, dus het aanpassen is niet nodig.

Maar als je wilt dat ze je kenteken niet
flitsen tape je toch een gedeelte van je
plaat af?

Als je dit doet en dat wordt gezien, is de kans dat je aangehouden wordt groter dan alleen een letter/cijfer aanpassen. Nogmaals, ik praat het aanpassen van een kenteken absoluut niet goed.
 
kun je kentekenplaat beter wat bewerken met een pannesponje en wat jif.
worden de letters vaal en slecht leesbaar van.
alleen de cijfers en letters pakken voor het mooiste resultaat.
dan krijgt NIEMAND die prent binnen
 
Ja, maar slecht leesbaar schijnt al een hoop
minder te kosten dan bewust onleesbaar maken
en zo...
Misschien kan je daar wat mee...

Er zitten hier vast professionele
kentekenverbuigers en zo, met betere tips })
 
goh, een nieuwe kentekenplaat, hoe komt die zo snel zo vaag???

De politie agenten van tegenwoordig zijn toch niet ZOOO dom :?
 
Ik heb ooit eens een boete gehad omdat ik zonder geldig kenteken reed en dat kostte me F400,-
Een valse plaat komt volgens mij op hetzelfde neer en zal dus ook wel zoiets kosten.
 
anders doe je het zelfde als ik
een dagje op zolder knallen thuis komen motor poetsen de volgende dag gaan rijden en 3 uur later er achter komen dat mijn nummerplaat nog in mijn bus ligt })
 
Ik denk dat de laatste oplossing het meest realistisch is. Straal vergeten te monteren agent als ik thuis kom schroef ik um er gelijk op 8-)
 
Je kentekenplaat aanpassen zodat een ander je boete krijgt is erg collegiaal voor je mede-motorrijders.. als je zo\'n grote jongen bent om zo hard te rijden, wees dan geen mietje en laat je kentekenplaat zoals ie is, wie te hard rijd kan boetes verwachten. En gooi er anders een kwak modder op. Afplakken van je kenteken is een beetje het zelfde als cheaten in een computerspelletje ;)

Of leer eens je voet over je kentekenplaat te doen als je een controle ziet. Dat zijn wel goede acties. BTW: als je geflitst bent, heb je een mooie foto en kan je nog een bezwaarschrift insturen ook.
 
Agent: \"Mooie motorfiets heb je daar:
Ik : \"Dank u wel, net gepoetst\"
Agent: \"Had je je kentekenplaat dan ook niet meteen schoon kunnen maken?\"

:+



Gedeelteijk een beetje offtopic, maar nu we het toch over kentekenplaten hebben.....
Ik zag gisteren een Nederlandse motor staan hier in Zaanstad met het zogenaamde \"Franse\" kentekenplaatje
fakenteken.jpg
, ik dacht dat de nieuwe platen er als
kenteken.jpg
uitzagen???

 
Laatst bewerkt:
Tja, toch blij dat ik geen kentekenplaat voorop m\'n fiets heb, dan was die FLITS van vandaag een duur grapje geworden. :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan