Kenteken bewijs meegegeven

Frits, lees dit eens goed. (niet zoals je schrijft :+ )


Lastig Pietje als je niet weet wie de bestuurder is


Dan komen ze toch echt bij de kentekenhouder bedelen .


Zet anders je bril even op samen met je om alles lachende lachen bekje *O*
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor Prima misschien dat oom agent nog wil inhaken .Maar ik blijf erbij dat als je geen naam adres en niks weet van de bestuurder en dat weet deze beste niet

je gewoon de schaak bent

Anders kan iedereen wel zeggen ik was het niet

Maar ik weet niet wie wel achter het stuur zat tuurlijk dat gaat lukken |(dat ga je nooit verkopen
 
Nee jij Pietje prima zal het als ik er aan denk het op me werk navragen aan oom Agent

En mocht je gelijk hebben wat ik hoop dan betaal ik geen bekeuring meer en zeg dan ook gewoon ik was het niet maar weet niet wie er in mijn auto rond crost :)
 
Laatst bewerkt:
Maar om het bij deze post te houden; @raapie weet gelukkig wel wie de motor onder z'n gat heeft, maar hij reageert niet op z'n verzoekjes om de overschrijving te regelen.
Ja nu wordt het weer een ander verhaal .Lees nergens dat hij weet wie er op rijd maar prima hoop dat het goed komt


En als je weet wie er op rond rijd snap ik niet dat je niet even langs gaat en je motor inc papieren terug haalt maar goed
 
Laatst bewerkt:
en voor zijn eigen verzekering zal hij toch ook de vrijwaring nodig hebben anders kan hij niet bewijzen dat hij de motor niet meer heeft.
 
Frits, TS kan aantonen dat hij de motor heeft verkocht. Leer nu toch eens lezen!

Piet en dan stop ik er echt mee .

Dat hij weet wie de motor heeft lees ik nergens terug wordt nu net gemeld door iemand

Maar als dat wel zo is dan is het inderdaad een ander verhaal .

Dan nogmaals snap ik deze hele discussie niet en moet de beste man gewoon even langs gaan bij de onrechtmatige eigenaar

Even goede Vrienden en wens de in stilte hullende topic starter succes verder
 
Wat is er vals aan?

De motor is meegenomen en niet overgeschreven. Dat lijkt mij voldoende reden om aangifte doen en anders zal men op het bureau aangeven dat dit niet mogelijk is en wat wel te doen. Vals is dus niet mogelijk tenzij die agent niet hetzelfde wordt verteld als hier.

Aangifte mbt diefstal van een voertuig moet op het bureau dus tenzij de TS daar een leugen ophangt is er weinig vals aan.

Wat er vals aan is ?

Er is geen sprake van diefstal.

Er is een civiele overeenkomst en die is nagekomen. Het goed is geleverd en de betaling is voldaan. De koper heeft alleen niet voldaan aan wat eisen die de overheid stelt, nl de tenaamstelling regelen.

Aangifte van diefstal is dan dus een valse aangifte.
 
Maar wat kan @raapie (als hij nog eens terug komt) dan wel doen?

Valsheid in geschrifte lijkt me lastig.
De RDW zal waarschijnlijk zeggen; ons pakkie an niet.
De politie zal hier ook geen prioriteit aan stellen.

Naast dit alles laat de TS het zelf ook maar afweten. Als hij voor 00.00 uur niet gereageerd heeft, gaat dit topic bij mij op negeren, en heb ik hier niets meer te zoeken.
 
Laatst bewerkt:
@MeanBlueMan ; als de motor betaalt is, en diegene reageert niet op wat dan ook, dan kun je toch nadat je een nieuw kentekenbewijs hebt aangevraagd aangifte doen? Second thought... neen, want je hebt een overeenkomst en er is betaald, maar dan nog, diegene rijdt op iets wat van jou is wettelijk gezien en je blijft verantwoordelijk... ik persoonlijk zou toch naar de politie stappen. ( hij houdt zich niet aan de overeenkomst)

Je zou het kunnen vertalen als dat hij zich niet aan de overeenkomst met de overheid houdt, nl binnen een week de tenaamstelling omzetten.
 
En dat zal je toch ook moeten doen om ook geen risico op bekeuringen te lopen denk ik zomaar

Misschien een goede casus voor de rijdende rechter :)
 
Laatst bewerkt:
Ja nu wordt het weer een ander verhaal .Lees nergens dat hij weet wie er op rijd maar prima hoop dat het goed komt


En als je weet wie er op rond rijd snap ik niet dat je niet even langs gaat en je motor inc papieren terug haalt maar goed


Neehoor, dat was altijd al het verhaal, maar jij typt liever als dat je leest waar je op reageert.



Piet en dan stop ik er echt mee .

Dat hij weet wie de motor heeft lees ik nergens terug wordt nu net gemeld door iemand

Maar als dat wel zo is dan is het inderdaad een ander verhaal .


Dan nogmaals snap ik deze hele discussie niet en moet de beste man gewoon even langs gaan bij de onrechtmatige eigenaar

Even goede Vrienden en wens de in stilte hullende topic starter succes verder


Reply 1 en 4 van dit topic. Daar staat dat allemaal.


Dit is een beetje jouw probleem op dit forum, iedere keer weer.
Niet lezen en wel reageren alsof je de waarheid in pacht hebt.
En een bult off-topic, helaas dat ook nog.
 
En dat zal je toch ook moeten doen om ook geen risico op bekeuringen te lopen denk ik zomaar

Misschien een goede casus voor de rijdende rechter :)

Voor de rijdende rechter moeten beide partijen willen meewerken.

Het lijkt mij nu niet het geval dat de tegenpartij wil meewerken, dat is nou juist het probleem hier...
 
Neehoor, dat was altijd al het verhaal, maar jij typt liever als dat je leest waar je op reageert.




Reply 1 en 4 van dit topic. Daar staat dat allemaal.

Dit is een beetje jouw probleem op dit forum, iedere keer weer.
Niet lezen en wel reageren alsof je de waarheid in pacht hebt.
En een bult off-topic, helaas dat ook nog.


Nou heb het nog even door gelezen maar ik zie nergens staan dat topic starter adres gegevens heeft bij het openen van dit topic .Allen later meld iemand dat

Maar goed de een typt graag de ander haalt alles bij Google weg en knipt en plakt graag
 
Laatst bewerkt:
Nee jij bent de slimste hier daarom ben je ook agent geworden er vanuit gaande dat je dat bent wat ik me niet voor kan stellen

Nou heb het nog even door gelezen maar ik zie nergens staan dat topic starter adres gegevens heeft bij het openen van dit topic .Allen later meld iemand dat

Maar goed de een typt graag de ander haalt alles bij Google weg en knipt en plakt graag

En komt zo aan 524 berichten in 1 maand tijd. :t
 
Nee jij bent de slimste hier daarom ben je ook agent geworden er vanuit gaande dat je dat bent wat ik me niet voor kan stellen

Nou heb het nog even door gelezen maar ik zie nergens staan dat topic starter adres gegevens heeft bij het openen van dit topic .Allen later meld iemand dat

Maar goed de een typt graag de ander haalt alles bij Google weg en knipt en plakt graag

Zou je dan iig willen ophouden met je best grote hoeveelheid off-topic reply's in dit soort topic's ?


Dat zijn er nl teveel, in off-topic is dat allemaal geen probleem, maar niet in andere topic's aub.
Daarnaast ben je regelmatig erg onvriendelijk in je benadering naar anderen, zeker als die een andere mening hebben dan jij.
Als je daar niet even over nadenkt en het aanpast dan gaat je gebruikersaccount hier toch echt gevaar lopen.

Hier hoef je niet op te reageren, wil je dat wel dan stuur een PM of mail. Niet hier verder, hier gaan we on-topic.
 
En dat zal je toch ook moeten doen om ook geen risico op bekeuringen te lopen denk ik zomaar

Misschien een goede casus voor de rijdende rechter :)
Nee, die boetes, dat zijn juist de kosten die je als verkoper zult moeten proberen te verhalen, zijn gewoon voor jou. Daar ga je mee naar de rechter.
De in gebreke stelling is voor het niet overschrijven van het kentekenbewijs.
Het domme van de verkoper is het vertrouwen in de koper, dat vertrouwen mag je niet hebben en daarom houd je een deel van het kenteken, doe je dat niet dan krijg de verkoper nog een boete erbij.

leuk is het niet, domheid word bestraft, rechtsbijstand is geen overbodige luxe dan.
 
Ook een keer gehad.
Kenteken aan iemand meegegeven die ik al jaren kende.

Ineens niet meer bereikbaar.
Nieuwe papieren gevraagd bij de rdw en meteen weer ter sloop aangeboden.
Daar is de kentekenplaat niet voor nodig.

Probleem was meteen opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan