Kenteken bewijs meegegeven

raapie

Rookie
2 mrt 2020
5
0
Hi,

Omdat ik goed gelovig ben in de mens heb ik mijn kentekenbewijs meegegeven met de koper (ik weet het, super stom). Na drie keer zijn belofte om hem over te schrijven en dat niet nakomen zit ik hier voor advies. Hij reageert nu al een week niet meer op berichten.

Is iemand een keer in een verglijkbare situatie terecht gekomen. En hoe kan ik dit het best oplossen?
 
Heb dit ooit ook een keer gehad toen ik 17 was. Brommers kregen toen net kentekens en wist ik veel, kreeg na een half jaar een brief dat ik verzekeringsplicht had. Kentekenbewijs opnieuw aangevraagd en in eigen beheer laten slopen 😂
 
Nieuw kentekenbewijs aanvragen...? Als die nog niet is overgeschreven sturen ze dat naar jou op, en is de andere waardeloos.
En aangifte doen...
 
Waarvan aangifte doen ?


Op zich is dit een civiele overeenkomst.
Jullie komen overeen wat je verkoopt en tegen welke prijs.
Op zich is dat dus allemaal prima verlopen, jij hebt het overeen gekomen geld en hij heeft de motor.

En dan is er het Kentekenreglement:


Artikel 26. Wijziging van de tenaamstelling: overdracht tussen particulieren

  • 1 Degene op wiens naam een voertuig in het kentekenregister is ingeschreven of degene die na diens overlijden eigenaar of houder van het voertuig is geworden, is, ingeval hij ophoudt eigenaar of houder te zijn van het voertuig waarvoor de inschrijving gold verplicht terstond de kentekencard ter hand te stellen en de tenaamstellingscode terstond mee te delen aan degene die eigenaar of houder van het voertuig is geworden.

  • 2 Degene die eigenaar of houder van het voertuig is geworden is verplicht binnen een week nadat hij eigenaar of houder van het voertuig is geworden bij de Dienst Wegverkeer om tenaamstelling te verzoeken onder overlegging van de kentekencard, de tenaamstellingscode en een bij ministeriële regeling aangewezen legitimatiebewijs.

  • 3 De Dienst Wegverkeer geeft aan degene die aan de verplichtingen van het tweede lid heeft voldaan een vrijwaringsbewijs, een tenaamstellingsverslag en een kentekencard af en verstrekt een nieuwe tenaamstellingscode.

  • 4 Degene die het vrijwaringsbewijs en het tenaamstellingsverslag heeft ontvangen is verplicht dit terstond tezamen met de oude kentekencard te doen toekomen aan degene die is opgehouden eigenaar of houder van het voertuig te zijn.

  • 5 In afwijking van het derde lid houdt de Dienst Wegverkeer de beslissing op het verzoek, bedoeld in het tweede lid, aan indien daartoe naar het oordeel van deze dienst aanleiding bestaat. In dat geval wendt de aanvrager zich tot de Dienst Wegverkeer.

  • 6 De voorgaande leden zijn van overeenkomstige toepassing indien de eigenaar, respectievelijk de houder van een voertuig, aan wie een kentekenbewijs is afgegeven, met de houder, respectievelijk de eigenaar van het voertuig overeenkomt dat het voertuig op naam van deze houder, respectievelijk eigenaar als tenaamgestelde in het kentekenregister wordt ingeschreven.



De nieuwe eigenaar is dus verplicht de tenaamstelling te laten aanpassen.



Over het algemeen wil de politie daar nog wel eens in bemiddelen, anders contact opnemen met het RDW.
 
Aangifte doen.

Je motor is gejat.....


Straks krijg je een zooitje boetes. Politie aan je deur want dat ding is gebruikt bij een overval.....

Zomaar een paar doom scenarios.

Valse aangifte....en dat gaat uitkomen.
Geen goed idee, kost je een ritje rechtbank als verdachte aangezien het OM het niet leuk vind dat je het overbelaste politieapparaat bewust onder valse voorwendselen onnodig werk verschaft.
 
Aangifte doen.:Je motor is gejat.....
Straks krijg je een zooitje boetes. Politie aan je deur want dat ding is gebruikt bij een overval.....
Zomaar een paar doom scenarios.
Je kan bij het binnenkomen van een boete toch terugschrijven wie de vermoedelijke bestuurder is. Lijkt me geen probleem.
 
@MeanBlueMan ; als de motor betaalt is, en diegene reageert niet op wat dan ook, dan kun je toch nadat je een nieuw kentekenbewijs hebt aangevraagd aangifte doen? Second thought... neen, want je hebt een overeenkomst en er is betaald, maar dan nog, diegene rijdt op iets wat van jou is wettelijk gezien en je blijft verantwoordelijk... ik persoonlijk zou toch naar de politie stappen. ( hij houdt zich niet aan de overeenkomst)
 
Ja en dan is met toestemming Maar goed je blijft verantwoordelijk en daar ga je de bietenbrug op Zelfs met kentekenplaat fraude heb je een berg ellende Lees verder mee ben benieuwd hoe het afloopt
 
lolbroek. ik mag toch wel aannemen dat ts wel wat kan aantonen dat er iemand anders op z'n motor rijdt.

Het is Frits Vrolijk, de meest pessimistisch en wantrouwende figuur die je je maar voor kunt stellen. E10, garages, kopers van motoren, niets of niemand is te vertrouwen met/in wat dan ook.

Lekker laten lullen en in zijn vuistje laten lachen terwijl een ander een keer ellende heeft.
 
Als die hem echt zou willen jatten had ie toch ook niet betaald?
 
Het is Frits Vrolijk, de meest pessimistisch en wantrouwende figuur die je je maar voor kunt stellen. E10, garages, kopers van motoren, niets of niemand is te vertrouwen met/in wat dan ook.

Lekker laten lullen en in zijn vuistje laten lachen terwijl een ander een keer ellende heeft.
Jij snapt het Blij dat jij de mensheid nog vertrouwd En als je je stoort aan teksten die je niet aanstaan gewoon niet lezen of gebruiker blokkeren Volgens mij heb ik niks gezegd wat niet klopt maar maak jij je eigen verhaal er maar van prima Wens je mooie dromen voor straks En waarom ik moet lachen om andermans ellende snap ik ook niet helemaal Duidelijk gebrek aan mensenkennis daar
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan