Kenteken deel 1, 2 en ???

Gekbert

Die hard MF'er
18 feb 2002
724
1
Barneveld
Was net mijn bende aan het opruimen en kwam m'n motor papieren tegen :}

Mischien een hele domme vraag :+ , maar:

Ik heb deel 1 en 2 en een soort overschrijvingsbewijs
Met op dat overschrijvingsbewijs een controleletter een duplicaatcode enz.

Is het nu zo, omdat de motor geimporteerd (CB-1) is dat men geen standaard kentekenbewijs deel 3 heeft...


Hulp gevraagd hierbij, want k snap er niets van..
 
Laatst bewerkt:
Voorzover ik weet wordt kentekenbewijs deel 3 al jaren niet meer gebruikt... ik heb hem ook niet.
 
(schop ik m ff weer naar boven, gna gna)

Ik wil m'n motor voor een paar maand uit de verzekering halen, dus schorsen.
Via het postkantoor dus.
(Wie heeft hier nog meer ervaring mee?)

Moet ik m'n kentekenbewijs I, II èn III meenemen. De eerste 2 zijn voor mij volstrekt begrijpelijk, maar deel III !?
Volgens mij heb ik dat ding nie, althans, ik kan m niet vinden. Heb m'n motor gewoon via een dealer gekocht. (Dus _als_ ik m zou moeten hebben, zou ik m via de dealer gekregen moeten hebben....)

Maar dan....als ik deel III nu 'kwijt' ben, of ik heb m nie, wat dan? (en ja, hij moet een paar maand uit de verzekering, want ik gebruik m dan toch nie (de motor))
 
Je motorverzekering schorsen gaat niet via het postkantoor maar via je verzekeringsmaatschappij. Die moet je dus bellen.
Overigens hebben veel maatschappijen een winterstop in hun pakket. Hiermee vervalt niet je diefstal, maar alleen je WA-verzekering in de winter. Dat is een betere oplossing voor je.
 
Je motorverzekering schorsen gaat niet via het postkantoor maar via je verzekeringsmaatschappij. Die moet je dus bellen.
Overigens hebben veel maatschappijen een winterstop in hun pakket. Hiermee vervalt niet je diefstal, maar alleen je WA-verzekering in de winter. Dat is een betere oplossing voor je.

Het gaat niet om een winterstop (die overigens er binnenkort ook bij vele maatschappijen eruit gaat), maar om een stop van minimaal 6 maand. En zoiets schijnt men via het postkantoor te moeten schorsen...

wil je dan perse de reden weten :X })
Paar maand naar het buitenland en mijn welgeliefde motor weegt meer als 20 kg :X
Kank m dus nie meenemen!
 
Laatst bewerkt:
euhm... seizoensgebruik is dat een ander woord voor winterstop...?

anders weet ik plots waarom mijn premie zo laag is. ;(
 
Het gaat niet om een winterstop (die overigens er binnenkort ook bij vele maatschappijen eruit gaat), maar om een stop van minimaal 6 maand. En zoiets schijnt men via het postkantoor te moeten schorsen...

Dat gaat inderdaad wél via het postkantoor. Maar of dat makkelijk gaat is mij de vraag. "Vroeger" betaalde ik gewoon mijn wegenbelasting niet. Tegen de tijd dat ik weer ging rijden, ging ik naar het postkantoor, vulde een formuliertje in en we konden weer rijden. Nu de wegenbelasting is veranderd in houderschapsbelasting en gekoppeld is aan je kentekenbewijs is het volgens mij wat moeilijker. Er zit geloof ik ook een minimum-periode aan het schorsen. Bel even met het postkantoor, dan weet je het zo.
Succes
 
Hebt ik al gedaan! ;)

Minimaal 1 of 3 maand ofzo, dat is het probleem ook nie, maar ik zit met deel III in m'n maag......
(En belasting ook minimaal 1 of 3 maand)
 
Ik heb deel III dus wel van me cb1 maar goed :)

Ergens in '98 of '99 is de RDW overgestapt van kopie deel III (het gewone deel III moest bij auto's achter de voorruit en bij motorrijders op de man) naar het zgn. overschrijvingsbewijs. De houder van dit bewijs is net als eerder met kopie deel III in staat om de motor te verkopen.

Voertuigen van voor die tijd hebben dus nog kopie deel III. Voertuigen van na die tijd dus .... het overschrijvingsbewijs.
 
euhm... seizoensgebruik is dat een ander woord voor winterstop...?

anders weet ik plots waarom mijn premie zo laag is. ;(

:X Ja, anders zal het woordje 'seizoen' wel niet gebruikt worden. Dus van december tot maart niet rijden kereltje! :)
Of even de verzekering bellen. Mijn verzekering gaat het hele jaar door.

Ben je overigens verzekerd voor schade door brand bij een winterstop ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan