Kenteken Enfield Bullet 350

Dick1950

Rookie
31 okt 2020
1
0
Ik ben in het bezit van een Royal enfield Bullet, die ik een aantal jaren gelden van mijn zoon gekregen heb. Hij is in Nederland ingevoerd en ik heb hem opgeknapt. Het probleem is nu, dat er geen kentekenbewijs bij zat. Het bouwjaar is naar schatting tussen 1970 en 1980. Ik ben nu bang, dat als ik hem aanbied aan de RDW voor een kentekenkeuring ik geen kenteken krijg. Voor een typegoedkeuring moet ik te veel geld betalen. Heeft iemand hier ervaring mee, hoe moeilijk of makkelijk de RDW is. Ik hem als bijlage hierbij gevoegd.
DSC_3716.JPG
 
Ik ben in het bezit van een Royal enfield Bullet, die ik een aantal jaren gelden van mijn zoon gekregen heb. Hij is in Nederland ingevoerd en ik heb hem opgeknapt. Het probleem is nu, dat er geen kentekenbewijs bij zat. Het bouwjaar is naar schatting tussen 1970 en 1980. Ik ben nu bang, dat als ik hem aanbied aan de RDW voor een kentekenkeuring ik geen kenteken krijg. Voor een typegoedkeuring moet ik te veel geld betalen. Heeft iemand hier ervaring mee, hoe moeilijk of makkelijk de RDW is. Ik hem als bijlage hierbij gevoegd.

Waarom ben je daar bang voor ? In het ergste geval ga je er nooit een kenteken op krijgen ( lijkt me sterk ) maar dat heb je nu ook niet.

Eerste vraag die je zou moeten stellen: Heeft de motor ooit een kenteken gehad, hier of in het buitenland ?
Als dat zo is, dan kon het nog wel eens meevallen om je kenteken te regelen.

Is er een VIN te vinden op de motor ? "Framenummer" ... mag ook.
 
Ik denk dat je motor recenter is.
Heb je een plaatje van de andere zijde voor ons? Van het klepsteldekseltje en de carburateur o.a?

Voor info de RDW mailen of bellen.. ze bijten niet..
 
een typegoedkeuring is alleen interessant als je van plan bent om er heel veel op kenteken te gaan zetten. ;)
Er is voor dit type al een goedkeuring. Er zijn best veel bullets, van verschillende bouwjaren, op kenteken.

En verder wat de gemene blauwe man zegt......
Heeft de motor een kenteken gehad dan krijg je hem hier ook wel op kenteken.

Ik heb in het verleden wel een motor zonder papieren, ook zonder buitenlands kenteken, op een nl kenteken gekregen.
Er is best veel mogelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan