Kenteken +flits = boete not me!

BuGs_BuNnY

Die hard MF'er
9 feb 2002
893
0
Drenthe
Oke, ik ga binnenkort motor rijden.
Nu heb ik geen zin in boetes
En iedereen rijd wel eens te hard met zijn motor bike.
De boetes zijn belachelijk hoog en het kan zelfs je motor kosten.
Nu wil ik een effectieve manier bedenken om mijn kenteken plaat zo te krijgen dat ik geen post thuis krijg van de uitzuigers.
dus dubbelvouwen en dat soort dingen begin ik niet aan.
Heb wel eens gehoord van een plastic plaat die je over je kenteken heen doet.
Flits en het kenteken is vaag en onherkenbaar.
Ik weet dat ze in amerika te koop zijn maar dat is mij tever.
Iemand ideeen?
En hoef geen idee te horen van aan mijn snelheid houden want die had ik zelf al bedacht :)
 
heb ik al helemaal gelezen die forum.
maar er staat niet echt een effectieve manier bij.
bijvoorbeeld iemand die zei dat je er een blaadje erop kan plakken alsof die er zomaar op zit.
en wat voor boom moet je wel niet hebben met een reuze blad?
een goed en origineel idee of een hint waar ik die doorzichtige platen kan krijgen, soort folie achtig iets,
 
bijvoorbeeld iemand die zei dat je er een blaadje erop kan plakken alsof die er zomaar op zit.
en wat voor boom moet je wel niet hebben met een reuze blad?
een goed en origineel idee of een hint waar ik die doorzichtige platen kan krijgen, soort folie achtig iets,

Dat was ik ja, maar ik zei er ook bij dat die agenten niet zo stom zijn dat ze daar in trappen.

En reuze blad is echt niet nodig hoor! een (halve)letter of cijfer moet al genoeg zijn! dan zijn er meer combinaties mogenlijk en hebben ze geen bewijs dat jij het bent!
 
Heb je eigenlijk wel gelijk in.

Moet eerst maar eens motor ervaring opdoen.
Alleen die boetes zijn zo hoog dat ik daar geen zin in heb.

Maar een good point.
Mijn nieuwe uitgangspunt: dit seizoen lekker rijden.
 
Dat folie wat je over je kenteken doet zie je er goed zitten, dus dat valt nogal op als er een agent achter je rijdt.
Je kenteken inspuiten met blanke lak of haarspray is een fabeltje, zal heus wel minder scherp worden, maar niet genoeg om niet meer te lezen.
 
En reuze blad is echt niet nodig hoor! een (halve)letter of cijfer moet al genoeg zijn! dan zijn er meer combinaties mogenlijk en hebben ze geen bewijs dat jij het bent!

Stel je kenteken is: AB-12-CD en je hebt de 2 onherkenbaar gemaakt. Dan heb je dus de volgende cobinaties nog: AB-10-CD AB-11-CD AB-13-CD AB-14-CD AB-15-CD AB-16-CD AB-17-CD AB-18-CD AB-19-CD Als je hier iets mee wilt bereiken moet je er wel zeker van zijn dat ten minste één van de andere mogelijke kentekens aan een motor van het zelfde type als de jouwe behoort. Zo niet, dan krijg je als nog een boete op je deurmat...
 
Hier is al ergens een topic over

Althans ik hier al eeens een heel verhaal over verteld. MOet je die maar even zoeken

kan alvast wel een simpele vertellen

Een blaadje om je kenteken plakken als je dan eens word aangehouden voor slechtafleesbaar kenteken zeg je ow sorry is er denk op gewaaid.
en achter je kentekene is er toch geen wind dus afwaaien zou niet kunnen.
 
heb ik al helemaal gelezen die forum.
maar er staat niet echt een effectieve manier bij.
bijvoorbeeld iemand die zei dat je er een blaadje erop kan plakken alsof die er zomaar op zit.
en wat voor boom moet je wel niet hebben met een reuze blad?
een goed en origineel idee of een hint waar ik die doorzichtige platen kan krijgen, soort folie achtig iets,

Kastanje
Amerikaanse Esdoorn
Amerikaanse eik
zijn allemaal redelijk grote bladeren...
Desnoods plak je er 2 op.
 
Op Zondag 10 februari 2002 02:13 schreef Ruben het volgende:
Heb wel eens gehoord van een plastic plaat die je over je kenteken heen doet.
Flits en het kenteken is vaag en onherkenbaar.
Iemand ideeen?
En hoef geen idee te horen van aan mijn snelheid houden want die had ik zelf al bedacht :)
[/q]

Een hele dikke laag blanke lak over je keteken, en deze schuin monteren. ;)
Je kenteken zal niet minder leesbaar worden. Maar het gaat om de reflectie van de flitz ...

Als het om flitzen gaat, kun je kenteken ook effe aanpassen. Maak van een P een R ofzo ...

Gewoon accepteren als je de l.. bent ???
Zorg er liever voor dat je ze niet staande houden, ben ben je pas de l..
 
Laatst bewerkt:
Of laat die CBR knijpen naar 25kw, dan raak je in elk geval niet je motor kwijt. Krijg je nog wel een boete als je 150 rijd ;) Als je geen hoge boetes wilt ontvangen moet je gewoon NIET motorrijden, of een radardetector kopen voor je motor. Niet dat remmen van 200 naar 120 zin heeft, maar je kan er zo wel voor zorgen dat je nog wel je motor en je roze papiertje in je zak houd.

Wat ik niet snap is 'ik wil wel hard rijden maar geen boetes krijgen'. Nee dat wil niemand, maar het een hoort bij het ander (als je pech hebt). Dus als jij je gas iets verder open wilt doen dan is toegestaan, dan moet je ook voor de consequenties staan...

Leer gewoon bij de bekende snelwegen (en provinciale wegen) waar de vaste controles en de mobiele controles staan. Dat scheelt een hoop boetes.

En anders ga je maar bij de politie soliciteren, dan mag je tijdens werktijd zonder boete dik 200km/u over de snelweg rijden.
 
Ruben:
Oke, ik ga binnenkort motor rijden.

Misschien onterecht, maar ik maar hier uit op dat je beginner bent,

Ruben:
Nu heb ik geen zin in boetes. En iedereen rijd wel eens te hard met zijn motor bike.

Wel eens, ja...

Ruben:De boetes zijn belachelijk hoog en het kan zelfs je motor kosten.

Definieer belachelijk hoog... Zo verschikkelijk hoog zijn de boetes in NL niet, in verhouding tot een paar omringende landen. Daarbij komt dan ook nog eens dat voor het tot inbeslagname van de fiets en/of rijbewijs komt, je het erg bont gemaakt moet hebben.

Ruben:Heb wel eens gehoord van een plastic plaat die je over je kenteken heen doet.
Flits en het kenteken is vaag en onherkenbaar.

Werkt niet. Er zijn twee methodes om te zorgen dat je geen prent krijgt: zorgen dat je niet op de foto gezet wordt, of zorgen dat je kenteken niet traceerbaar is (bv vals kenteken).

Hoewel je dat niet wilde horen, je hebt het zelf in de hand. Hou je aan de snelheid, of accepteer de consequenties. Niet alleen de prenten, maar ook de mogelijke andere consequenties, zoals schade aan jezelf, or erger, anderen.
 
Ik heb een poos geleden bij safe motors(nog even geduld, ze zijn bijna weer open) een flesje Photo fog gehaald, het is een groene vloeistof die je op je kentekenplaat spuit, het helpt goed, we hebben het zelf geprobeerd met een fotocamera met flits erop, de foto was compleet overbelicht, een grote gele vlek op de plek waar je plaat hoorde te zitten. En het mooiste is dat je er als je rijd niks van ziet. (tenzij er politie achter je zit als je aan het knallen bent op de openbare weg) Maar helaas is ook dit spul bijna niet te krijgen.
Er staat een adres op het flesje:

On Track manufacturing corp.
White rock, BC Canada V4A 4W6
Tel: (604) 538-7362
Fax: (604) 538-7350

Het is een eindje weg en ik weet ook niet of het in nederland nog ergens te krijgen is, bij safe werd het later ook problematisch om dit goedje te kunnen krijgen...
Misschien heb je er wat aan, of weet iemand toevallig een dealer die dit spul onder de toonbank heeft... (je kunt ook een radardetector op je fiets bouwen, heeft als nadeel dat je als je regen krijgt onderweg je detector als de wiedeweerga in je xak moet doen, anders is ie al kapot).
 
Na veel zoeken gevonden. Ik denk dat iedereen het nu gaat halen

Hiet kan je het bestellen
http://members.tripod.lycos.nl/DWL/

En nu maar een heel voorraad inslaan want als het echt zo goed werkt wordt het binnen no time verboden !!

Joho, heeft iemand dit spul ook nog besteld? En werkt het? Als er nog niemand is geweest wil ik het wel bestellen en verslag doen, maar als iemand het al geprobeerd/t heeft en het werkt niet bespaar ik me de moeite. Let me know!
 
Terug
Bovenaan Onderaan