Kenteken of eigendomsbewijs voor zac

GSXDANI

MF'er
22 mei 2007
104
0
Winterswijk
Hallo

Vroeg mij af of je kenteken of eigendomsbewijs nodig hebt om aan de zac te kunnen deelnemen?
Heb een circuitfiets gekocht zonder deze papieren.
Als je deze papieren nodig heb zijn er dan ook andere mogelijkheden om toch te kunnen deelnemen?

Alvast bedankt.
 
Nee, zover ik weet niet, alleen als je naar het buitenland gaat en je wordt aangehouden, kun je eventueel wel problemen krijg.
 
Hallo

Vroeg mij af of je kenteken of eigendomsbewijs nodig hebt om aan de zac te kunnen deelnemen?
Heb een circuitfiets gekocht zonder deze papieren.
Als je deze papieren nodig heb zijn er dan ook andere mogelijkheden om toch te kunnen deelnemen?

Alvast bedankt.
Eigendomsbewijs kun je zelf maken, is gewoon een koopcontractje met de vorige eigenaar. Ik heb eventueel wel een voorbeeld voor je.
 
Bedankt voor de reacties.
Het is nie zo dat het een gejatte motor is of zo, maar rij nu alleen circuitdagen en wil volgend jaar zac proberen te rijden.
Weten jullie ook waar je het beste die c-licentie kunt halen?

Tapey heb wel interesse in het voorbeeldje.

Alvast bedankt. d.elsinghorst@kpnplanet.nl
 
Je kunt de C-licentie (ook wel TOMS cursus genoemd) o.a. bij MotorXtra doen, daar heb ik hem ook gehaald.
Was dit jaar zeer goed van opzet als ik de verhalen zo hoor (beetje moeilijk vergelijken, heb hem maar 1 keer gedaan).
motorxtra.nl kopje Circuitdagen en daarna Data en Prijzen

Ook MSL heeft een vergelijkbare cursus. Homepage - Motorsportlifestyle | Circuit rijden voor iedereen

Bij beide zijn de kosten voor de cursus €245.
Je moet daarna nog wel het DNRT lidmaatschap betalen die ca. €40/€45 is. (Dutch National Racing Team - DNRT - Nieuws kopje linksonder Motoren)
En de C-licentie zelf, die kost je dit jaar €153.

Succes *D
 
Nee, zover ik weet niet, alleen als je naar het buitenland gaat en je wordt aangehouden, kun je eventueel wel problemen krijg.

De ZAC organisatie kan iedere rijder om een eigendoms bewijs / kenteken vragen staat ook ergens in de regelementen.
Daar staat ook geschreven dat zij op deze wijze willen voorkomen dat er met gestolen matriaal word gereden.
Nu heb ik al wel begrepen dat zij dit pas zullen doen als daar aanleiding voor is.

Naar het buiten land gaan met een fiets zonder papieren is een risico.
Zorg gewoon dat je een koop akte bij je hebt die door bijde partijen is getekend.
Je loopt anders het risico dat je hem kunt laten staan bij de bewuste controle.
Kun je je nog af vragen hoe groot de kans is dat je gecontroleerd word.

Hier staat een belgies voorbeeld dat ik zelf ook heb;
http://users.skynet.be/beertje.colargol/_private/particuliercontract.doc
 
Zijn er ook mensen die de TOMS cursus bij motorsportlifestyle hebben gedaan?

Is er verschil tussen motorsportlifestyle en motorxtra?
 
Ik heb begin vorig jaar de Toms cursus bij MXtra gedaan, was leuk en ook leerzaam.
Het was voor mij trouwens wel de 1e keer op een circuit.
Als je al behoorlijk wat circuitervaring hebt, kan ik me voorstellen dat je het wat te langzaam vindt gaan :+

MXtra heeft dit jaar een hele nieuwe opzet gemaakt met de Toms cursus, het heet nu ook C-licentie cursus o.i.d.
Schijnt een soort mengelmoes te zijn van de oude Toms en de California race cursus.
Wat ik ervan heb gehoord en gelezen schijnt dit toch ook wel een verbetering te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan