kenteken papieren en 25kw

timmey

MF'er
8 mei 2007
44
0
winterswijk
mijn motor is (volgens de dealer) een volvermogen maar op het kentekenpapiertje staat dat het een 25kw motor is. dit mag toch niet.
 
dit mag niet nee

zelfde als met een opgevoerde brommer rijden

ik denk trouwens dat als je zwaar rijbewijs hebt dat het dan wel mag

nee mag het ook niet,

je mag met een zwaar rijbewijs op een lichte motor rijden. Maar in dit geval zijn de papieren niet kloppend in combinatie met de motor dus de motor mag op dit moment de weg helemaal niet op.

Oftewel, officieel op papieren juiste aantal kw laten zetten, of terugvoeren naar 25 kw.
 
mijn motor is (volgens de dealer) een volvermogen maar op het kentekenpapiertje staat dat het een 25kw motor is. dit mag toch niet.

Tuurlijk mag dit, daar is de hele motor ook voor gemaakt, het is niet zo dat ze bij een R1 die op 25 KW staat daar ook de remmen van een rd 125 oid op gooien....


Wat niet mag en dat zul jij waarschijnlijk bedoelen, is dat je met een 25KW rijbewijs op een motor mag rijden die 25 KW op kenteken heeft staan, maar gewoon open is...
Nu zal dat bij een cb400 geen probleem zijn, maar een 25KW gixxer 1000 das natuurlijk andere koek...
 
Ik liep hier pas geleden ook tegen aan en heb toen met de RDW gebeld.
Het zit zo:
Wanneer je motor volvermogen heeft, maar op het kenteken staat nogsteeds dat deze een 25kW vermogen heeft, dan moet je via de importeur een comformiteitsverklaring aanvragen. Deze kun je dan opsturen naar de RDW met je orginele kenteken papieren en zij sturen dan nieuwe aangepaste papieren terug. Wat de importeur wel vraagt is een document vanaf de dealer zodat je kan aantonen dat de motor volvermogen heeft.

Suc6 en laat even weten hoe het afgelopen is.
 
Ik liep hier pas geleden ook tegen aan en heb toen met de RDW gebeld.
Het zit zo:
Wanneer je motor volvermogen heeft, maar op het kenteken staat nogsteeds dat deze een 25kW vermogen heeft, dan moet je via de importeur een comformiteitsverklaring aanvragen. Deze kun je dan opsturen naar de RDW met je orginele kenteken papieren en zij sturen dan nieuwe aangepaste papieren terug. Wat de importeur wel vraagt is een document vanaf de dealer zodat je kan aantonen dat de motor volvermogen heeft.

Suc6 en laat even weten hoe het afgelopen is.

Dat is alleen nodig als je de motor weer met vol vermogen op kenteken wilt hebben.
voor de wet is het niet nodig, en blijft zo makkelijker verkoopbaar, eventuele 25KW klant kan dan kiezen om hem zonder een hoop gezever terug te brengen naar 25 KW.
Je kunt het de verzekering melden, maar dat hoeft ook niet als jij je auto/motor opvoert.
tenminste niet bij mijn verzekering (ex Z1R met 155 pk)
 
Terug
Bovenaan Onderaan