Kenteken plaat kwijt

arieheeftgelijk

Die hard MF'er
19 dec 2010
372
167
Hilversum
Ik heb vanavond een rondje vanuit Hilversum naar Utrecht, Maarssen, Breukelen, Loosdrecht, Bussum gereden.
Ergens onderweg mijn plaat kwijt geraakt...
Mocht iemand deze gevonden hebben, dan hoor ik dat graag!
 
Laatst bewerkt:
Redelijk simpel om weer aan een nieuwe plaat te komen... Voor de werkwijze. .. kijk ff op RDW.nl.
 
Volgens mij is dat niet meer.. (dat 1 tje dus). De hele procedure van een nieuwe plaat kopen is eenvoudiger gemaakt.
 
dat had ik ook het hele spullutje er af ook een 1-O-
 

Bijlagen

  • DSC04182.JPG
    DSC04182.JPG
    163,8 KB · Weergaven: 23
Ik heb het gehoord van iemand waarvan ik verwacht dat die het zou moeten weten. Nu zit ik net te Googlen en op RDW site te kijken maar kan het nergens terugvinden 🤔
 
Bij vermissing of diefstal van de plaat (en schade aan de plaat waarbij het ingestanste GAIK-serienummer niet meer leesbaar is) krijg je wel degelijk nog een duplicaatcode.

De verwarring komt doordat het is afgeschaft dat je ook een duplicaatcode krijgt als je je kentekenpapieren kwijt bent. Bij vermissing van je kentekenbewijs kreeg je voorheen ook een duplicaatcode, en moest je dus ook een nieuwe plaat aanvragen. Op je plaat kreeg je dan dus ook die extra duplicaatcode. Voor alleen de vermissing van het kentekenbewijs is dat een aantal jaar geleden afgeschaft, dan hou je dus gewoon je oude plaat. Ben je echter zoals TS je plaat kwijt, dan krijg je nog wel een duplicaatcode.
 
Frazer heeft gelijk! Even het hele platen verhaal goed doorgelezen bij de RDW en inderdaad, je krijgt een 1 tje ( of 2tje, 3tje) bij verlies van een kentekenplaat.
 
Het maximum schijnt 19 te zijn las ik bij de RDW, bij de 20ste keer krijg je een nieuw kenteken.
Sounds like a challenge. Wie gaat er voor? :+

Maar je verhaal klopt als een bus, bij verlies/diefstal nog wel want hoe kun je de gestolen plaat en de goede plaat anders uit elkaar halen?

In het beste geval komt iemand de plaat nog tegen maar ik zou niet te lang wachten. Zonder plaat mag je namelijk niet rijden en om nou alleen niet te gaan rijden vanwege een cijfertje op je plaat...
 
Sounds like a challenge. Wie gaat er voor? :+

Maar je verhaal klopt als een bus, bij verlies/diefstal nog wel want hoe kun je de gestolen plaat en de goede plaat anders uit elkaar halen?

In het beste geval komt iemand de plaat nog tegen maar ik zou niet te lang wachten. Zonder plaat mag je namelijk niet rijden en om nou alleen niet te gaan rijden vanwege een cijfertje op je plaat...

En in het slechtste geval gebruikt iemand de gevonden kentekenplaat om te verkeershufteren, tanken zonder te betalen of een overval te plegen en kan de kentekenhouder zien te bewijzen dat hij er niks mee te maken heeft ;)
 
darom
En in het slechtste geval gebruikt iemand de gevonden kentekenplaat om te verkeershufteren, tanken zonder te betalen of een overval te plegen en kan de kentekenhouder zien te bewijzen dat hij er niks mee te maken heeft ;)
:Y daarom had ik de volgende dag gelijk een anderen plaat geregeld
alleen een 1tje en dat vond ik een beetje minder
maar ja het is niet anders:X
 
Heb het rondje nog eens gereden, maar helaas..
Ik wacht nog een paar dagen in de hoop dat deze gevonden wordt, zit niet te wachten op een 1 erbij.

Bedankt voor het mee denken!
 
En in het slechtste geval gebruikt iemand de gevonden kentekenplaat om te verkeershufteren, tanken zonder te betalen of een overval te plegen en kan de kentekenhouder zien te bewijzen dat hij er niks mee te maken heeft ;)

Gratis tanken bij een motor lijkt mij niet echt interessant, voor een overval wordt ook de motor mee genomen om daarna in de fik te steken.
( Heb dit topic toch als bewijs:+)
 
Terug
Bovenaan Onderaan