Kenteken plaat luxe model

Nance4025

MF'er
22 jun 2019
48
30
Ik zou graag een luxe kenteken plaat aanschaffen maar krijg je er dan een dublicaat code op of is dat alleen als je een deel kwijt bent? Is er iemand die dit weet?
 
Als je de oude plaat in kan leveren krijg je geen duplicaat code.
Ben je die kwijt, dan helaas wel.
 
Ik zou graag een luxe kenteken plaat aanschaffen maar krijg je er dan een dublicaat code op of is dat alleen als je een deel kwijt bent? Is er iemand die dit weet?

Gewoon oude inleveren, nieuwe monteren en gaan, wel kenteken en id ff meenemen voor controle, heb er zelf ook 1 op de motor en bij de auto ook, net ff mooier
 
De motor is een week oud dus de geen gaten gelukkig. Kan hem zeker inleveren vind het gewoon mooier staan. Thanks voor de Info.
 
Is dit een pre-vrijdag topic?

Want wat is een luxe kentekenplaat?
Zitten er gouden letters op of zijn er glimmertjs op aangebracht?.

De maten en uitvoering zijn m.i. van rechtswege bepaald.
 
Oké, dan is dat ook weer voor elkaar.
Maar een plaat opleuken vindt ik wel ver gaan.🤔
Gelukkig heeft iedereen een mening en ik wens de Nance heel veel mooie kilometers toe.
 
Oké, dan is dat ook weer voor elkaar.
Maar een plaat opleuken vindt ik wel ver gaan.🤔
Gelukkig heeft iedereen een mening en ik wens de Nance heel veel mooie kilometers toe.
:^
Persoonlijk vind ik de gewone plaat dan weer net mooier. Ik vind die opliggende letters er juist goedkoop uitzien.

In B is een plaat opleuken best leuk, in de zin dat je er een gepersonaliseerde plaat van kan maken.
Ik had graag volgende plaat op mijn motor gehad! :9~
full

als die combinatie al niet bezet is natuurlijk, anders zou ik wel iets anders verzinennen en dan mijn username hier aanpassen.
Kost alleen effe 1.000€ |( dus nee, niets voor mijn budget :+

Edit: een plaat met opgelegde letters is luxe? Zou niet weten waarom, maar zoals je al zei, meningen verschillen :t
Maar een gepersonaliseerde plaat, DÁT is luxe!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:^
Persoonlijk vind ik de gewone plaat dan weer net mooier. Ik vind die opliggende letters er juist goedkoop uitzien.

In B is een plaat opleuken best leuk, in de zin dat je er een gepersonaliseerde plaat van kan maken.
Ik had graag volgende plaat op mijn motor gehad! :9~
full

als die combinatie al niet bezet is natuurlijk, anders zou ik wel iets anders verzinennen en dan mijn username hier aanpassen.
Kost alleen effe 1.000€ |( dus nee, niets voor mijn budget :+

Edit: een plaat met opgelegde letters is luxe? Zou niet weten waarom, maar zoals je al zei, meningen verschillen :t
Maar een gepersonaliseerde plaat, DÁT is luxe!
Het is luxe in de vorm dat er meer werk in is gaan zitten om te produceren? De normale plaat is stansen en klaar, de luxe plaat is met losse letters, die gaat met uitsteeksels door de plaat en zitten daar vast. Het ziet er wat netter uit en er is wat meer moeite voor gedaan. Een normale plaat kost iets van 12 euro en een luxe het dubbele, de kosten zijn het ook niet (Edit: €14,71 en €25,00 bij Harry Banis respectievelijk). Ik vind de luxe platen wel mooier dan gestanst.

En heel luxe voelt het niet als je het op de goedkoopste auto's ook aan treft hoor. En rijdend zie je het amper. Het is vooral stilstaand en dan moet je er nog op letten / van weten ook. Ik heb op mijn leasebak volgens mij gestanst, maar ik weet het niet eens zo zeker, zo belangrijk vind ik het. Mijn vriend heeft wel luxe met zijn zakelijke Renault lease Zoë.

De gepersonaliseerde platen in België, die zijn nog altijd voertuig gebonden of persoonsgeboden? Zou je de plaat mee kunnen nemen naar een volgend voertuig? Als dat kan dan vind ik de prijs nog wel meevallen, je kan er namelijk tientallen jaren plezier van hebben. Als het voertuiggebonden is en blijft dan is het te duur en zonde.
 
Laatst bewerkt:
Het is luxe in de vorm dat er meer werk in is gaan zitten om te produceren? De normale plaat is stansen en klaar, de luxe plaat is met losse letters, die gaat met uitsteeksels door de plaat en zitten daar vast. Het ziet er wat netter uit en er is wat meer moeite voor gedaan. Een normale plaat kost iets van 12 euro en een luxe het dubbele, de kosten zijn het ook niet. Ik vind de luxe platen wel mooier dan gestanst.

En heel luxe voelt het niet als je het op de goedkoopste auto's ook aan treft hoor. En rijdend zie je het amper. Het is vooral stilstaand en dan moet je er nog op letten / van weten ook. Ik heb op mijn leasebak volgens mij gestanst, maar ik weet het niet eens zo zeker, zo belangrijk vind ik het. Mijn vriend heeft wel luxe met zijn zakelijke Renault lease Zoë.

De gepersonaliseerde platen in België, die zijn nog altijd voertuig gebonden of persoonsgeboden? Zou je de plaat mee kunnen nemen naar een volgend voertuig? Als dat kan dan vind ik de prijs nog wel meevallen, je kan er namelijk tientallen jaren plezier van hebben. Als het voertuiggebonden is en blijft dan is het te duur en zonde.
Gepersonaliseerde platen zijn in B uiteraard persoons gebonden, maar dat is ook zo met de gewone platen, die zijn ook persoons gebonden.

Vroeger kon je op de duplicaat plaat voor vooraan (die moet je in B nog steeds zelf laten maken), ook zo opgezette plastiek letter nemen, idd staken die door de plaat met pinnetjes, die aan de achterkant met warmte hetzelfde effect kregen als een popnagel.

Het is dus idd kwestie van smaak, want ik vind de gewone gestanste platen dus mooier. Met de invoering van de EU plaat in B mag die voorste niet anders zijn dan de achterste, met het enige verschil dat er dan geen watermerk inzit, en geen DIV stempel.

Vroeger spaarde je redelijk wat geld uit door je plaat dus mee te nemen naar je volgend voertuig, nu niet meer. De inschrijvingspapieren kosten (bovenop de inschrijvingstaks dus) 26€ bij herbruik van je plaat, bij een nieuwe plaat betaal je dan 30€. Voor een deftig duplicaat betaal je nog eens 15 tot 25€.
 
Terug
Bovenaan Onderaan