Kenteken plaat verloren in duitsland

MrUfip

MF veteraan
27 sep 2002
3.731
0
Zwolle (Overijssel)
Zonet terug van vakantie, maar in duitsland, ergens bij Regensburg, ligt nu de kentekenplaat v/d motor van mijn vriendin in de berm.
Hebben het opgelost met een kartonnetje, wilt ook prima, maar, kan ik zo naar de brezan toe om een nieuwe te laten maken? Of moet het aangevraagd worden enzo?
 
Nee dat moet opnieuw aangevraagd worden en dan krijg je een nieuw kenteken met zo'n 1tje erop geloof ik.

Dacht dat je zelfs nog aangifte moest doen :?

Correct me if i'm wrong hoor
 
Eerst aangifte doen bij de politie. Hoop niet voor je dat dat in dit geval in Duitsland zelf moet, zul je even voor moeten informeren. Je kan het ook via internet doen hier in Nederland, maar omdat het ding in Duitsland is verloren kan het zijn dat je daar al aangifte had moeten doen. Dat zul je even moeten checken.
Vervolgens kun je dan met je aangifte bij de RDW een nieuw kentekenbewijs aanvragen, en dan krijg je idd duplicaatcode 1. (of 2 als er nu een 1 opstaat)
Dan kun je met dat nieuwe kentekenbewijs een nieuwe plaat halen bij een automaterialenzaak. Je kan niet zomaar een nieuwe plaat bestellen iig.

grz Thijs
 
Jep, geregistreerd kenteken he. Dus aangifte doen van vermissing. Vervolgens aanvraag nieuwe plaat en regelen tijdelijke platen (wit met maandaanduiding). Met kartonnetje mag je niet rijden.

Duurt ff, kost wat, maar dan heb je ook weer een schone plaat met een extra cijfer erop.
 
Thanks voor de info!
Pff, wat een gedoe zeg, ik d8 daar haal je zo een nieuwe voor op,
dan maar straks ff langs het politie buro
 
vreemd :? toen ik bij de auto***** een nieuwe plaat ging halen voor me CB (er zat nog een antieke op zonder NL plaatje) kreeg ik gewoon een plaat zonder extra cijfer, is dat dan omdat ik de oude plaat meehad en ffies liet zien? of hebbe ze dan gewoon een vergissing gemaakt?
 
Ik zou voor alle zekerheid bij je aangifte melden dat je er hier pas achter bent gekomen, maar dat hij waarschijnlijk in Dld eraf is gevallen. Kan me niet voor stellen dat je in Dld aangifte moet doen, maar is toch lullig. Alhoewel...een mooi tripje over de Autobahn is natuurlijk ook leuk.
 
vreemd :? toen ik bij de auto***** een nieuwe plaat ging halen voor me CB (er zat nog een antieke op zonder NL plaatje) kreeg ik gewoon een plaat zonder extra cijfer, is dat dan omdat ik de oude plaat meehad en ffies liet zien? of hebbe ze dan gewoon een vergissing gemaakt?
Dan zal er in je papieren nog geen GAIK reliefstempel gestaan hebben. Als die er wel in staat moet je een nieuw kentekenbewijs (met duplicaatcode) overleggen of de oude GAIK-plaat inleveren.
 
als je verstandig bent meld je gewoon dat je hem waarschijnlijk in nl bent kwijtgeraakt, stel dat je eerst naar duitsland moet om aangifte te doen -O-

kwijt is kwijt toch?

succes
 
Eerst aangifte doen bij de politie. Hoop niet voor je dat dat in dit geval in Duitsland zelf moet, zul je even voor moeten informeren. Je kan het ook via internet doen hier in Nederland, maar omdat het ding in Duitsland is verloren kan het zijn dat je daar al aangifte had moeten doen. Dat zul je even moeten checken.
Vervolgens kun je dan met je aangifte bij de RDW een nieuw kentekenbewijs aanvragen, en dan krijg je idd duplicaatcode 1. (of 2 als er nu een 1 opstaat)
Dan kun je met dat nieuwe kentekenbewijs een nieuwe plaat halen bij een automaterialenzaak. Je kan niet zomaar een nieuwe plaat bestellen iig.

grz Thijs
Lijkt me stug dat je daarvoor in Duitsland moet zijn. Je kunt een plaat overal verliezen en vervolgens niet meer weten waar je 'm verloren bent. Dus om op de plaats delict aangifte te moeten doen, lijkt me onwaarschijnlijk.
 
Okidoki, ik doe dan wel hier aangifte, en dan zien we het wel, anders maar een keer een tripje duitsland, maar dat zou wel heel erg v/d zotte zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan