Fred95
MF'er
- 3 apr 2020
- 30
- 10
Dag allen,
ik ben in het bezit van een super toffe Yamaha wr450f.
Deze motor komt uit 2008/2009. Hij is opgebouwd door Rallybike center. Daarna is die verhuurd geweest door stichting rally assist aan een Tsjech. (Martin Macek dakar Argentinië -ik denk in 2010) wat er in die tijd met de motor is gebeurd weet ik weinig van. De motor is na het overlijden van de eigenaar van Stichting rally assist verkocht aan Offroad center. Daar heb ik hem in 2018 van overgenomen.
Voor ik hem kocht heb ik het RDW gebeld met de vraag wat er naar boven kwam bij dit framenummer. Daar werd gezegd dat hij aangemerkt stond voor export maar dat dat nooit was gebeurd. En dat hij een Nederlands kenteken gehad heeft. Als ik kon aantonen dat ik de motor legaal in bezit had, kon ik er een nieuw kenteken voor krijgen (met een eentje ,omdat de papieren dus kwijt waren).
Afgelopen zomer naar het RDW gegaan om het kenteken aan te vragen. Het eerste probleem was dat het plaatje op het balhoofd slecht leesbaar was. Dus dat vonden ze een probleem (het nummer op de zijkant maakte ze niets uit) Alleen het plaatje geldt. Daarvoor hebben ze een identiteit check uitgezet bij Yamaha. (Ik wacht nu nog op antwoord van Yamaha, maar denk dat dat ook niet veel opschiet). Verder kwamen ze er mee dat er in Duitsland ook een kenteken geregistreerd staat op dit framenummer. Dat maakt het hele verhaal nog lastiger. Iemand in Duitsland heeft dus het kenteken die bij mijn frame hoort. Mijn motor is niet gestolen geweest dus het kenteken wat mij mijn frame hoort is denk ik met een ander frame verkocht.
Ik probeer dus nog om de TUV een mail te laten sturen naar de persoon in Duitsland. Iemand bij de TUV heeft mij verteld dat de persoon 26 is en de motor in 2018 geschorst heeft. Ik verwacht dat hij ook weet dat zijn kenteken niet bij het frame klopt dat hij had. Maar dit zijn aannames.
Nu is een nieuw frame met kenteken kopen natuurlijk een oplossing. maar aan mijn balhoofd zit een mount gelast die er officieel niet opzit. Dit is om de navigatie tower vast te maken. Dit zou ik op een nieuw frame kunnen laten lassen. Maar ergens vind ik dat jammer van mijn frame. Nu dacht ik: kan ik niet het plaatje met frame nummer van een ander frame op mijn frame plakken? Ondanks dat er op de zijkant van mijn frame een leesbaar nummer staat keken ze bij het RDW alleen naar het bal hoofd. Als ik zorg dat het andere frame dan niet meer in gebruik is zou dat toch een prima oplossing zijn? Met deze oplossing zou ik ook een WR frame die krom is kunnen gebruiken omdat ik alleen het kenteken nodig heb. Wat denken jullie van deze oplossing? hebben jullie ideeën of ervaringen met iets soortgelijks? Ik ben benieuwd!
Even voor het idee van de motor:
ik ben in het bezit van een super toffe Yamaha wr450f.
Deze motor komt uit 2008/2009. Hij is opgebouwd door Rallybike center. Daarna is die verhuurd geweest door stichting rally assist aan een Tsjech. (Martin Macek dakar Argentinië -ik denk in 2010) wat er in die tijd met de motor is gebeurd weet ik weinig van. De motor is na het overlijden van de eigenaar van Stichting rally assist verkocht aan Offroad center. Daar heb ik hem in 2018 van overgenomen.
Voor ik hem kocht heb ik het RDW gebeld met de vraag wat er naar boven kwam bij dit framenummer. Daar werd gezegd dat hij aangemerkt stond voor export maar dat dat nooit was gebeurd. En dat hij een Nederlands kenteken gehad heeft. Als ik kon aantonen dat ik de motor legaal in bezit had, kon ik er een nieuw kenteken voor krijgen (met een eentje ,omdat de papieren dus kwijt waren).
Afgelopen zomer naar het RDW gegaan om het kenteken aan te vragen. Het eerste probleem was dat het plaatje op het balhoofd slecht leesbaar was. Dus dat vonden ze een probleem (het nummer op de zijkant maakte ze niets uit) Alleen het plaatje geldt. Daarvoor hebben ze een identiteit check uitgezet bij Yamaha. (Ik wacht nu nog op antwoord van Yamaha, maar denk dat dat ook niet veel opschiet). Verder kwamen ze er mee dat er in Duitsland ook een kenteken geregistreerd staat op dit framenummer. Dat maakt het hele verhaal nog lastiger. Iemand in Duitsland heeft dus het kenteken die bij mijn frame hoort. Mijn motor is niet gestolen geweest dus het kenteken wat mij mijn frame hoort is denk ik met een ander frame verkocht.
Ik probeer dus nog om de TUV een mail te laten sturen naar de persoon in Duitsland. Iemand bij de TUV heeft mij verteld dat de persoon 26 is en de motor in 2018 geschorst heeft. Ik verwacht dat hij ook weet dat zijn kenteken niet bij het frame klopt dat hij had. Maar dit zijn aannames.
Nu is een nieuw frame met kenteken kopen natuurlijk een oplossing. maar aan mijn balhoofd zit een mount gelast die er officieel niet opzit. Dit is om de navigatie tower vast te maken. Dit zou ik op een nieuw frame kunnen laten lassen. Maar ergens vind ik dat jammer van mijn frame. Nu dacht ik: kan ik niet het plaatje met frame nummer van een ander frame op mijn frame plakken? Ondanks dat er op de zijkant van mijn frame een leesbaar nummer staat keken ze bij het RDW alleen naar het bal hoofd. Als ik zorg dat het andere frame dan niet meer in gebruik is zou dat toch een prima oplossing zijn? Met deze oplossing zou ik ook een WR frame die krom is kunnen gebruiken omdat ik alleen het kenteken nodig heb. Wat denken jullie van deze oplossing? hebben jullie ideeën of ervaringen met iets soortgelijks? Ik ben benieuwd!
Even voor het idee van de motor: