Kenteken verbergen bij uploaden pic's van je motor?

Gekopwielen

MF'er
9 nov 2008
249
0
Rotterdam
Misschien kan iemand hier eens wat licht op laten schijnen. Waarom is het verstandig om het kenteken van je motor door te halen (of onzichtbaar te maken) voordat je de foto op dit forum of elders op internet post? En als je motor gejat wordt, moet je het kenteken dan juist wél of juist niét op dit forum posten?
 
Een kenteken behoort tot je persoonlijke gegevens, dus daar ben ik net zo voorzichtig mee als met mijn telefoonnummer.
 
stukje prive houding.. er zijn maar een paar van je gegevens nodig om de rest te vinden.. via een kenteken kan je achter veel dingen komen zoals woonplaats, adres, bankgegevens (moet je wel weten waar je moet zoeken...)

ik zeg, niet zichtbaar maken, waarom zou je het risico nemen
 
Altijd doen.
Denk aan je prive gegevens, en het dievengilde.
Immers de meesten worden weg gehaald op bestelling.
en het web is een prima plaats om te shoppen.
 
stukje prive houding.. er zijn maar een paar van je gegevens nodig om de rest te vinden.. via een kenteken kan je achter veel dingen komen zoals woonplaats, adres, bankgegevens (moet je wel weten waar je moet zoeken...)

ik zeg, niet zichtbaar maken, waarom zou je het risico nemen

:^

Je kan zó makkelijk van alles achterhalen.. iedereen zet al zoveel info online.. en 't enige wat vaak mist is een adres.

Nou genoeg mensen bij de politie en andere instellingen die 't niet erg vinden om even te kijken op welk adres een voertuig is geregistreerd hoor :r

Helemaal op online communities is het bijna: Pick your bike.. 't enige wat je moet doen is 'm ophalen...
 
Ik ben een paar weken geleden nog net niet in een internet zwendel gestonken.
De advertentie op Marktplaats leek zo betrouwbaar, maar ze hadden het kenteken van een andere advertentie overgenomen waardoor het voertuig (acht jaar oud) van eerste eigenaar leek. Alleen hij stond nu even in het buitenland. B|
 
Persoonlijk vind ik dat een beetje kolder,je rijdt toch op de weg ook niet met een afgeplakte plaat.

maar ieder mag/moet het natuurlijk voor zich zelf weten wat hij of zij doet.
 
Mijn motor staat op straat, dus het kenteken kan je al zo zien als je dat wilt. Maar goed, mijn motor is dan ook niet zo veel waard.
 
:Y Als ik ga rijden plak ik mijn plaat altijd af, je weet maar nooit.
Juist....

Ik vind het ook dikke onzin.
Op straat is je kenteken ook zichtbaar en wat dacht je van bvb de MM?
Leuk om kentekens te kijken.
Kijkt niemand er raar van op als je alle mooie motoren met kenteken en al fotograveerd.... :N


full
 
stukje prive houding.. er zijn maar een paar van je gegevens nodig om de rest te vinden.. via een kenteken kan je achter veel dingen komen zoals woonplaats, adres, bankgegevens (moet je wel weten waar je moet zoeken...)

ik zeg, niet zichtbaar maken, waarom zou je het risico nemen
Aan de andere kant weet iedereen hier dat je een Kawasaki ninja250r '09 hebt.. en als de rest van je gegevens gemakkelijk te vinden is, hebben ze daar ook zo het kenteken bij (plus de motor natuurlijk :X ) ... dus misschien moet je dat ook maar niet zo opzichtig hier zetten :?
 
Persoonlijk vind ik dat een beetje kolder,je rijdt toch op de weg ook niet met een afgeplakte plaat.

Nee maar op straat is maar net een tref om je tegen te komen, en dan? Moeten mensen je naar je huis volgen? (gebeurt ook wel trouwens :X ) Maar dat is nog altijd anders dan vanuit je luie bureaustoel wat klikken en typen (en daarna ophalen).
 
Zolang je niets te verbergen hebt...

Kijk, als je nou gaat stunten met je bike op de openbare weg, daar foto's van maakt en deze vervolgens uploadt, dan snap ik het wel weer. Potentiele problemen met de politie/verzekeraar zit je ook niet op te wachten. Maar verder? Waarom zou je?
 
Zolang je niets te verbergen hebt...

Het meest gebruikte misbruikte argument om een politiestaat in te voeren.

Ik ben zo paranoide als maar kan. Ik ga ervanuit dat iedere mail wordt gecontroleerd en ieder telefoontje wordt afgeluisterd.
Met dank aan "echelon" en aanverwante instellingen.
 
Persoonlijk vind ik dat een beetje kolder,je rijdt toch op de weg ook niet met een afgeplakte plaat.

maar ieder mag/moet het natuurlijk voor zich zelf weten wat hij of zij doet.
Klopt, maar on-line is eea wat sneller met elkaar te matchen. Geen zin in dat mijn motor op bestelling wordt gejat :N ja paranoïa misschien Better safe than sorry ;)
 
IMHO is het ook bullshit, als ze je fiets willen jatten doen ze het toch wel en als ze mijn gegevens willen hebben vinden ze die ook.

Ik zie het altijd als je pincode. Als iemand naar je toekomt en vraag naar je pincode en je gaat moeilijk doen / niet vertellen, dan zal deze persoon, zodra hij je pincode weet deze niet snel vergeten.
Als je het hem meteen verteld is hij hem een paar uur later kwijt (tenzij ie hem op schrijft natuurlijk).

Als mensen kwaad willen krijgen ze het wel. Ik zou, voor de paranoide mensen onder ons, als de ghostrider door het leven gaan, of als the Stig...
 
Hmm.. gisteren tanken bij de Shell Feyenoord stadion in Rotterdam..
Alle plekken naast me vrij, maar achter me gaat een getunde golf met petjes erin staan wachten op een halve meter afstand. :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
Misschien wel goed dat ik direct pinde bij de pomp. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan