Kenteken verbergen bij uploaden pic's van je motor?

Ik hoor tot op heden alleen argumenten of jezelf zo anoniem mogelijk te houden.

Als je mij door google trekt kom je een hele hoop te weten (al bekend met www.pipl.com ?). Als iemand hier zijn voordeel mee wil maken prima. boeiend dan jatten ze mijn motor, het is maar een object en kan me uiteindelijk aan mijn reet roesten.
Ik heb totaal geen zin in om gestresst / argwanend door het leven te moeten gaan omdat eventueel, misschien iemand er wat mee doet. Dan blijf ik me zorgen maken. Dan ga ik liever zorgeloos door het leven met een kans die misschien 1% groter is dat mijn motor (oid) gejat wordt.

Relax, en dan iets met mailbu ofzo ;) :Z
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor tot op heden alleen argumenten of jezelf zo anoniem mogelijk te houden.

Als je mij door google trekt kom je een hele hoop te weten (al bekend met www.pipl.com ?). Als iemand hier zijn voordeel mee wil maken prima. boeiend dan jatten ze mijn motor, het is maar een object en kan me uiteindelijk aan mijn reet roesten.
Ik heb totaal geen zin in om gestresst / argwanend door het leven te moeten gaan omdat eventueel, misschien iemand er wat mee doet. Dan blijf ik me zorgen maken. Dan ga ik liever zorgeloos door het leven met een kans die misschien 1% groter is dat mijn motor (oid) gejat wordt.

Relax, en dan iets met mailbu ofzo ;) :Z


leuk... ik ben daar totaal onbekend.. _O-
 
Iemand kan toch ook onderweg zonder dat jij het merkt je motor met kenteken (missch. per ongeluk) fotgraferen, verspreiden en/of op internet plaatsen ? Dan is ook het kenteken niet weggepoetst.
Dus wat heb je te verbergen ?
Is toch alleen maar mooi als een eventueel nieuwe koper kan zien dat je motor lekker op vakantie mee is geweest ?


;)
 
Kijk... op de RDW site kan je via het kenteken niet meer gegevens achterhalen dan alleen wanneer hij is gekocht, hoeveel kw ie heeft etc etc....

Maar er is een database waarin ook de persoonlijke gegevens staan vermeld. Je adres (dus meestal ook uiteraard meteen het adres waar ie s'nachts staat) je naam, etc.
De politie beschikt over die database, sommige autobedrijven ook. Je kan mij niet vertellen dat dat systeem 100% waterdicht is. Er is altijd een corrupt persoon tussen waardoor die database ooit is doorverkocht aan iemand in het criminele circuit.
Volgens mij zijn er idd vaak gevallen van motoren die worden gejat op bestelling. Als er via het kenteken makkelijk is te achterhalen waar ie staat... slaap je toch minder makkelijk.

Het is leuk om foto's online te plaatsen van je motor, maar kleine moeite om ff je kenteken weg te painten.
Doe ik iig wel altijd :W ook al is het misschien ''te voorzichtig/totaal niet nodig/lomp'' etc, better safe then sorry!
 
Kijk... op de RDW site kan je via het kenteken niet meer gegevens achterhalen dan alleen wanneer hij is gekocht, hoeveel kw ie heeft etc etc....

Maar er is een database waarin ook de persoonlijke gegevens staan vermeld. Je adres (dus meestal ook uiteraard meteen het adres waar ie s'nachts staat) je naam, etc.
De politie beschikt over die database, sommige autobedrijven ook. Je kan mij niet vertellen dat dat systeem 100% waterdicht is. Er is altijd een corrupt persoon tussen waardoor die database ooit is doorverkocht aan iemand in het criminele circuit.
Volgens mij zijn er idd vaak gevallen van motoren die worden gejat op bestelling. Als er via het kenteken makkelijk is te achterhalen waar ie staat... slaap je toch minder makkelijk.

Het is leuk om foto's online te plaatsen van je motor, maar kleine moeite om ff je kenteken weg te painten.
Doe ik iig wel altijd :W ook al is het misschien ''te voorzichtig/totaal niet nodig/lomp'' etc, better safe then sorry!


en ik denk dat je behoorlijk naief bent als je denkt dat iemand die echt een motor op bestelling levert mf na gaat kijken naar foto's en kentekens..
iemand die er zo mee bezig is, zoekt op type motor en vindt op die manier alle benodigde gegevens erbij.. via datzelfde rdw.. nogmaals.. voor iemand die dit als beroep ziet is dat (vermoed ik) een fluitje van een cent..
 
het verbergen van je nummerplaat heeft maar half met 'diefstal' te maken.

Bij verkoop van auto's is het met name verstandig.

Stel; iemand besluit om met zijn/haar auto iets uit te vreten wat illegaal is. Die kan vervolgens op marktplaats (of waar dan ook) een gelijksoortige auto opzoeken en een nummerplaat met dat nummer op zijn/haar auto plakken.

Zie jij dan maar eens te bewijzen dat jij daar niet was...
Je hebt dan de verplichting om je te verantwoorden.

Al met al is het gewoon verstandiger om het op de foto's weg te halen. geinteresseerde mensen mailen je dan wel. Heb je in ieder geval enigzins info over die persoon (e-mail adres).
 
Ik hoor tot op heden alleen argumenten of jezelf zo anoniem mogelijk te houden.

Als je mij door google trekt kom je een hele hoop te weten (al bekend met www.pipl.com ?). Als iemand hier zijn voordeel mee wil maken prima. boeiend dan jatten ze mijn motor, het is maar een object en kan me uiteindelijk aan mijn reet roesten.
Ik heb totaal geen zin in om gestresst / argwanend door het leven te moeten gaan omdat eventueel, misschien iemand er wat mee doet. Dan blijf ik me zorgen maken. Dan ga ik liever zorgeloos door het leven met een kans die misschien 1% groter is dat mijn motor (oid) gejat wordt.

Relax, en dan iets met mailbu ofzo ;) :Z


Het is uiteraard aan jou om te bepalen welke risico's je al dan niet neemt.
Maar je redeneert denk ik nogal 'simpel'. Het kwijtraken van een motorfiets is op zich geen ramp, zeker niet als je hiervoor verzekerd bent. Mensen die meegemaakt hebben dat er bij hen is ingebroken zullen je echter waarschijnlijk kunnen vertellen dat daarna de zorgeloosheid in ieder geval verdwenen is en plaats heeft gemaakt voor angst. En dan hebben we het nog niet over de gevolgen van persoonlijke confrontaties met het tuig. Beter voorkomen dan genezen zou ik zeggen, te meer omdat dat over het algemeen niet zo veel moeite kost.

Het type mensen dat roept dat ze geen zin hebben om over dit soort zaken na te denken zie je m.i. later terug in TV programma's als Radar, Opgelicht, Rijdende Rechter, enzovoort, waarbij ik me dan weer verbaas over de naiviteit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan