Kenteken wel/niet meegeven bij verkoop ? (België)

Yen

MF'er
14 mei 2014
208
64
DIEPENBEEK
Ondanks het gebruiken van de zoekfunctie en google , zie ik nu het bos niet meer door de bomen!:?
Veel verschil met oude platen, belgie/nederland enz..

Dus, ik wil men motor die ik nu momenteel nog heb verkopen. Alles nog in orde verzekering enz..
Ik ben verliefd geworden op de mt-07 :9~ dus dat wordt de nieuwe motor.. alleen wil ik eerst de mijne verkopen en binnen X aantal maanden de mt 07 gaan bestellen.

Ik heb het roze formulier, en 2x kentekenbewijs ( 1 voor thuis, 1 om mee te nemen). Is normaal prima zo.
Op de foto zie je ook de tekst ' de 2 exemplaren meegeven aan de koper' , hier is dus ook geen verwarring over en duidelijk:Y
Weet enkel niet wat ik nu moet doen met de nummerplaat zelf eenmaal de motor daadwerkelijk hier verkocht word..

Haal ik de plaat ervan af, maar wel het kentekenbewijs (2x) meegeven met mijn plaatnummer: 1 MNB XXX opgedrukt? het roze formulier is ook sowieso voor de koper..
En dan mijn plaat naar de verzekeringsagent brengen om ze uit te schrijven?

Als ik eerst de nieuwe motor al had kon ik mijn plaat gewoon overnemen, ik zal denk/vrees ik eerst mijn plaat moeten uitschrijven? en binnen X aantal maanden bij de koop van mijn nieuwe motor een nieuwe plaat aanvragen. ( ik heb iets gelezen dat er max 4 maanden mag tussenzitten, misschien kan ik ze gewoon bijhouden tot dan.. nog niet echt duidelijk)

Ik bel sowieso even naar mijn verzekering komende dagen, maar nu in het weekend kan ik ze niet bereiken..
Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • papieren moto.jpg
    papieren moto.jpg
    1 MB · Weergaven: 13
Alleen roze (vroeger waren die roze) papieren en COC .
Plaat is België op persoon, niet op voertuig. Bijhouden dus. Voor schrapping naar de post en dan is het onmiddellijk gebeurd (+-10€). Je krijgt er bewijs van. Dat bewijs kan je aan de verzekeraar bezorgen als je verzekering ook wil stopzetten.
 
Alle papieren meegeven aan koper.
De plaat mag je normaal inderdaad een aantal maanden bijhouden als je ze wil gebruiken op je volgende moto.
Maar aangezien je nog een plaat hebt die met een 1 begint mag je die niet houden,je gaat er nu 1 krijgen die met een M begint en die mag je bij de volgende overstap dan normaal wel houden.
Dus met je plaat naar de post en dan met het schrappingsbewijs dat je daar ontvangt naar de verzekering.
 
Thx heren :} :t

Dus de nieuwe platen zijn eigenlijk terug korter geworden? gewoon MNB-123 nu dan i.p.v. 1-MNB-123 ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan