kenteken?

tasmanie

Rookie
30 sep 2002
3
0
Tilburg
hoi als je motor in belgie koopt moet je ook Ned kenteken op zetten? Moet je extra voor betalen of zo.
iemand idee.
Ik ga kijken als ik eentje in belgie kan kopen en wat zijn mijn voordelen. goedkoper en wat nog meer?
 
zal het zoveel schelen in belgie?

en hoe zit het dan met invoerrechten?

geen idee eigenlijk, maar prijzen liggen volgens mij niet zo ver van elkaar af...
 
Motoren zijn wel iets goedkoper in belgië, maar vergeet niet dat je BPM betaalt als je de motor in Nederland invoert. Is voor een nieuwe motor 21,7%. Hoe ouder de motor hoe lager dit percentage. Kun je terugvinden op de internetsite van de RDW. Daarnaast m,oet de motor een RDW keuring ondergaan om hem op kenteken te zetten. Kosten voor zo'n keuring liggen net boven de honderd euro schat ik (voor auto in ieder geval wel). Het duurt overigens wel een paar weken voor je terecht kunt bij de RDW. Invoerbelasting hoef je niet te betalen sinds het één worden van de EU :] .

Zelf heb ik ook in belgië naar een motor gezocht. Kwam uiteindelijk niet echt voordeliger uit. Vooral als je bij een motorzaak een fiets koopt heb je ook te maken met garantie etc. waar je dan steeds voor naar belgie moet

Succes met de aanschaf van een fiets
 
Ik heb een Bandit 1200 uit Duitsland gehaald. Net zoiets.

Je moet rekening houden met de RDW keuring a 70,30 E, Kentekenpapieren a 9,75 E, een plaat a 11 E en natuurlijk de BPM. Die laatste kun je berekenen op http://www.vwe.nl
 
Oh ja... en het loont de moeite om even rond te bellen naar de diverse RDW keuringsstations. De wachttijden verschillen nogal.

En denk eraan dat de motor minimaal 6mnd oud moet zijn en 6000 km op de teller heeft anders moet je BTW betalen!
 
Nou we het toch over kentekens hebben: waar kan ik eigenlijk een kentekenplaat kopen? Ik heb nog een oude en zal dit jaar toch een nieuwe moeten hebben...
 
Terug
Bovenaan Onderaan