kenteken

sjorsdebruijn

Rookie
10 mrt 2005
21
0
Naaldwijk
Hallo mijn motorfiets is zwaar op kenteken maar ik heb een vermogentest gedaan daaruit bleek dat het een lichte motorfiets was mag ik gewoon gaan rijden met een zwaar kenteken bewijs met de vermogentest bij mijn kenteken als bwijs dat het een lichte is of mag dat niet gr sjors
 
Officieel zou het ook op kenteken moeten staan. Als jij gewoon een fiets rij die 25 kw is, omdat jij klein rijbewijs hebt hou je je gewoon netjes aan de regels. Tenminste je beperkt A rijbewijs-plicht. Maar omdat kenteken niet overkomt met daadwerkelijk vermogen zou je weleens een probleem kunnen bij een evt. ongeval. Stel bij wijze van je motor doet het niet meer kapot, TL, of wat anders. Bewijs jij maar voor de verzekering (?) eens dat je motor WEL 25 kw (indien je dus A-beperkt rijbewijs hebt) was, om dus maar van een voorbeeld te spreken. Maargoed overal zitten haken en ogen aan, stel je zou groot rijbewijs hebben en op kenteken een 25 kw terwijl je motor ook vol vermogen is, dan zou het officieel nog niet goed zijn omdat kenteken niet goed is, maar aan de andere kant maakt het niet uit, want jij rijdt hoe dan ook toch op een motor die jij wel mag besturen. Je zal er niet door benadeeld worden. Maar hoe het ECHT in elkaar steekt dat gedoe met kenteken bewijzen weet ik niet. Mijn eigen kenteken bewijs bijvoorbeeld heeft helemaal geen Kw opgave. Staat gewoon een streepje. Raar maar waar... :+ (Dus onbeperkt vermogen ofzo? :+ Helaas... :P ) Nee maar kan te maken hebben met de ouderdom misschien. Is uit 1993. Maar goed boeit me niet echt. Zit toch al een ander blok onder. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er vanuit gegaan dat hij A-beperkt heeft. Anders maakt het feitelijk niet uit wat ik al zei. Officieel zouden de papieren altijd moeten kloppen van het voertuig. Maar er moet wel meer officieel.

Nou je ziet wel vaker het omgekeerde.
Dus Licht op kenteken en zwaar in het echt maar zwaar op kenteken en licht in het echt vind ik maar zinloos.
Ze controleren altijd eerst het kenteken dus dan ben je gewoon meteen de l*l. -O-
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp is jouw motor dus geknepen door een vorige bestuurder zonder dat hij de motor toen opnieuw heeft laten keuren.

Indien je zwaar mag rijden (wat wel zo zal zijn anders had je hem vast niet gekocht denk ik :? :? ) dan zou ik hem gewoon weer om laten bouwen.

garantie??

Ik zou hem in ieder geval niet opnieuw laten keuren tenzij je zelf maar 25 kw mag rijden

:] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan