Kentekenbewijs: hoe meenemen op de motor?!

Ik had ze altijd in mijn tas zitten (die gaat dan weer in de topkoffer). Maar ik heb em de laatste tijd in de zak achterop mijn motorjas zitten. Heb ik ze altijd bij me en kan ik ook zonder tas weg.
 
In al mijn pakken zit een zakje (napoleonzakje is inderdaad een mooie omschrijving ) met extra "waterdichte"laag .
Lijkt erop dat de industrie deze vraag ook onderkend heeft .
 
Ik wil niemand beledigen maar vind dit een héél domme vraag !
Heb je dan ook geen geld bij je ? Geen legitimatie, geen bankpasje enz. !?
Je hebt toch broekzakken of een zak in een shirt en hopelijk draag je wel textiel
of leren motorjack en daar zitten toch ook zakken in !
Ik vraag me serieus af of dit forum voor dit soort onnozele vragen bestemd is, sorry hoor
maar ik kan er met mijn pet niet bij.
 
Nou ik wil wel iemand beledigen hoor, vermeulen77 stond niet vooraan bij het uitdelen van hersencellen. B|
 
Ik heb alleen bankpasje sleutels en telefoon mee verder niets dat "napoleons" zakje in mijn leren combi is het enige wat ik qua zakken heb. Mijn buddy vertrouw ik niet.
 
Ik ook niet hoor, als je me voor het niet dragen van kentekenpapieren op de motor op de bon zet vind ik je zielig, en de volgende keer heb ik de papieren weer niet bij me. Komt zo zelden voor, betaal liever 1x per 5 jaar de boete (doe het nu al 5 jaar zonder, dus de komende jaren zijn buitengewoon boven verwachting :+ ) . Heb verschillende jassen, leer textiel en "oud textiel" die ik nog allemaal gebruik, ga niet elke keer overpakken van die papieren.

Living on the edge *D
 
Ik ken een scooter leasebedrijf, die hebben de papieren geplastificeerd en vervolgens bevestigd aan de onderkant van de klep van de buddy. Ik weet niet of dit een optie is voor je motor maar ik vond het altijd redelijk goed bedacht :)
 
Ik wil niemand beledigen maar vind dit een héél domme vraag !
Heb je dan ook geen geld bij je ? Geen legitimatie, geen bankpasje enz. !?
Je hebt toch broekzakken of een zak in een shirt en hopelijk draag je wel textiel
of leren motorjack en daar zitten toch ook zakken in !
Ik vraag me serieus af of dit forum voor dit soort onnozele vragen bestemd is, sorry hoor
maar ik kan er met mijn pet niet bij.


dat idee had ik dus zelf ook ja.
Volgens profiel technische bestuurskunde gestudeerd en niet weten waar je je papieren moet opbergen :N
Kom op zeg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal,

Net een motor gekocht (sv650s) en de kentekenpapieren erbij natuurlijk. Maar....waar laat ik die nou op de motor met de zekerheid dat ze niet nat/vies worden? Iemand een slimme tip?

Dank!
Een geheimpje; het maakt niet uit hoe je ze meeneemt. Je mag ze laten waar je wilt :Y

Het enige waar je rekening mee hoeft te houden; als een agent vraagt om ze in te mogen zien, moet je ze kunnen overhandigen.
 
Gewoon in het mapje in de binnenzak van mijn jas. Daar laat ik ze gewoon zitten en net als hiervoor al een keer gezegd: ik vergeet mijn jas nooit en dus ook mijn papieren nooit.

Meeste jassen (ik heb zelf een leren) hebben toch wel een binnenzak?
 
20080216_104731_BarbotGenco3.jpg


past je portemonnee en je mobiel er ook nog bij!! ;)
 
kopietje meenemen in het tasje waar m'n gereedschapset inzit.

Geloof dat je verplicht bent om het origineel mee te nemen maar daar hebben ze bij mij nooit moeilijk over gedaan.
 
dat idee had ik dus zelf ook ja.
Volgens profiel technische bestuurskunde gestudeerd en niet weten waar je je papieren moet opbergen :N
Kom op zeg.

Vermeulen77Gebruikers nummer:144152Echte naam:Emile VermeulenGeboortedatum:dinsdag 12 april 1977Woonplaats:Amersfoort
opleiding:Technische bestuurskunde TU Delft
Waar we het al vaker over gehad hebben: alles weten over 1 bepaald onderwerp, maar voor de rest totaal wereldvreemd. Het zou mij niks verbazen als lieden als deze zelfs een forum nodig hebben om zich voort te planten. Door alle mogelijke media tegenwoordig worden de mensen steeds dommer.

Valt me ook op dat dit forum de laatste tijd vervuild wordt met nutteloze onderwerpen.
Bij de vragen die af en toe gesteld worden denk ik vaak: "waar zijn mensen mee bezig?" Wij hadden geen forum toen wij begonnen met rijden. Iedere beleving was een eigen beleving. Iedere ervaring was een eigen ervaring. Wat boeit het of "men" hoge laarzen mooier vindt dan lage? Wat maakt het uit dat "men" een blauwe motor mooier vindt dan een rode? Wat boeit het mij dat "men" een BMW een ouwe-lullen-fiets vindt? Iedereen moet gewoon rijden op en met wat hij/zij zelf het prettigste vindt. Niet wat anderen ervan vinden. Of zouden de vraagstellers misschien bang zijn dat anderen vinden dat zij voor l*l lopen/rijden?
 
Laatst bewerkt:
kopietje meenemen in het tasje waar m'n gereedschapset inzit.

Geloof dat je verplicht bent om het origineel mee te nemen maar daar hebben ze bij mij nooit moeilijk over gedaan.
Kopie is niet geldig, kan je net zo goed niks meenemen.... Ik heb wel eens stevig moeten lullen om geen boete te krijgen omdat wagenpark beheerder de originele niet mee gaf...
Ik heb ze de eerste paar ritten gewoon meegenomen in binnenzak, toen heel lang gewoon niet meegenomen, tegenwoordig zitten ze in tasje samen met bandenspanningsmeter en nog andere kleine grut in bak onder passagierzit. Ik ben iig op de motor nog nooit aangehouden, mocht dat gebeuren en ik heb ze niet bij me dan krijg ik zonder mopperen wel de boete. Ik neem bewust de risico's.
 
Hallo allemaal,

Net een motor gekocht (sv650s) en de kentekenpapieren erbij natuurlijk. Maar....waar laat ik die nou op de motor met de zekerheid dat ze niet nat/vies worden? Iemand een slimme tip?

Dank!

In mijn motortas in een binnenzak..dus vergeet ze nooit. Tenzij ik mijn tas vergeet O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan