kentekenbewijs

ruben GS500E

MF'er
21 sep 2004
52
0
Santpoort
Kijk net wegmisbruikers en er komen mijn een paar vraagtekens mbt mijn kentekenbewijs....

ik heb duplicaatcode 01 ivm nieuwe kentekenpapieren.. heb echter geen kenteken plaat met een 1tje erop is die nodig of niet?

bvd


ruben
 
bij auto's zowiezo, lijkt me overigens dat dit bij motoren precies zo is, maar durf het niet 100% zeker te zeggen.
 
Is toch alleen als je plaat kwijt bent of gestolen is :?

Niks te vinden op rdw.nl?
 
kenteken papieren waren door vorige eigenaar meegewassen ofzo.. dus alles is opnieuw opgevraagd omdat het niet meer leesbaar was ;-)
 
Hoi

Het is zo dat als er op het kenteken bewijs als
duplicaatcode 01 staat dan moet het ook op de plaat staan.
Tenzij duplicaatcode 01 al op het kentekenbewijs stond VOOR
de invoering van de nieuwe platen.
Overigens is de regel voor auto's en motoren hetzelfde.

groet Zeldzame
 
Sluit me aan bij bovenstaande.

Bij vermissing of diefstal van één of beide kentekenplaten of (een deel van) het kentekenbewijs vraagt de eigenaar/houder middels het RDW-formulier 345 (verkrijgbaar bij postkantoor) een vervangend kentekenbewijs aan. Na enige tijd ontvangt de eigenaar/houder een nieuw kentekenbewijs met hetzelfde kenteken waarop een duplicaatcode is geprint. Met dit nieuwe kentekenbewijs mag de eigenaar/houder vervangende kentekenplaten aanschaffen. Tot 1 februari 2003 had de eigenaar/houder de keuze om het cijfer van de duplicaatcode in te laten slaan.
Na 1 februari 2003 is het inslaan van de duplicaatcode verplicht. Dit geldt ook voor de witte kentekenplaat op de voortbewogen lichte aanhangwagen of de fietsendrager op de trekhaak (artikel 12 tiende lid van de Regeling eisen goedkeuring kentekenplaten 2000).

Je kentekenbewijs is dus waarschijnlijk voor 1 februari 2003 vernieuwd, en dus hoef je niet met een ingeslagen 1-tje te rijden.
 
Hallo Ruben,

Ik ben mijn kentekenplaat een tijdje terug kwijt geraakt, kwam op het TT-circuit na een blokje om gereden te hebben van ca. 200 km, merkte ik ineens dat ik geen kentekenplaat meer had. Heel gedoe, aangifte doen etc.., formulier invullen RDW t.b.v. nieuwe kentekenplaat etc...

Ik heb dus ook een 01 als duplicaatcode op mijn nieuwe kentekenbewijs + het 1-tje op mijn nieuwe kentekenplaat.
Dat zal jij dan ook moeten hebben als het goed is.

Groetjes,
Wim.
 
dan heb ik nog een vraagje...
als je frame-nummer niet goed leesbaar is op je kentekenbewijs, moet je deze vervangen lijkt mij?
maar krijg je dan ook een 1tje op je kenteken of hoe werkt dit?
 
Sluit me aan bij bovenstaande.

Bij vermissing of diefstal van één of beide kentekenplaten of (een deel van) het kentekenbewijs vraagt de eigenaar/houder middels het RDW-formulier 345 (verkrijgbaar bij postkantoor) een vervangend kentekenbewijs aan. Na enige tijd ontvangt de eigenaar/houder een nieuw kentekenbewijs met hetzelfde kenteken waarop een duplicaatcode is geprint. Met dit nieuwe kentekenbewijs mag de eigenaar/houder vervangende kentekenplaten aanschaffen. Tot 1 februari 2003 had de eigenaar/houder de keuze om het cijfer van de duplicaatcode in te laten slaan.
Na 1 februari 2003 is het inslaan van de duplicaatcode verplicht. Dit geldt ook voor de witte kentekenplaat op de voortbewogen lichte aanhangwagen of de fietsendrager op de trekhaak (artikel 12 tiende lid van de Regeling eisen goedkeuring kentekenplaten 2000).

Je kentekenbewijs is dus waarschijnlijk voor 1 februari 2003 vernieuwd, en dus hoef je niet met een ingeslagen 1-tje te rijden.

Dit wist ik dus niet :) , dan zal die van jou idd voor 1 februari 2003 vernieuwd zijn geweest.
 
yep



Het is inderdaad zo dat als je het kentekenbewijs vernieuwd (om wat
voor reden ook) je altijd een duplicaatcode krijgt

groet
 
was idd hoogts waarschijnlijk voor die tijd.. heb namelijk wel een bon gehad... ;-) zonder 1tje. denk dat kenteken zonder 1tje dan niet op mijn naam had gestaan ofwel?

want als je een 1tje hebt en krijgt een bon van een auto/motor zonder het 1tje krijg je die bon toch niet of wel?
 
Kijk net wegmisbruikers en er komen mijn een paar vraagtekens mbt mijn kentekenbewijs....

ik heb duplicaatcode 01 ivm nieuwe kentekenpapieren.. heb echter geen kenteken plaat met een 1tje erop is die nodig of niet?

bvd


ruben

De hamvraag is of je kentekenplaat van voor februari 2003 (invoering GAIK) of daarna is.

Kijk ook even bij de RDW inzake afkeur van niet kloppend kenteken!

In de praktijk is het al één grote puinhoop!
 
Laatst bewerkt:
was idd hoogts waarschijnlijk voor die tijd.. heb namelijk wel een bon gehad... ;-) zonder 1tje. denk dat kenteken zonder 1tje dan niet op mijn naam had gestaan ofwel?

want als je een 1tje hebt en krijgt een bon van een auto/motor zonder het 1tje krijg je die bon toch niet of wel?

Das het verneukeratieve...je krijgt de bon waarschijnlijk wel als je geflitsts en zal bezwaar moeten maken. Op de foto is dan te zien of het wel of niet je kenteken is of de verloren/gestolen plaat (of de oude plaat die je zelf op je motor hebt gedaan omdat je dan in beroep kan....)
 
weet je wat ik denk dat ik na het terug tunen naar 25kw een 1tje had moeten hebben .... ik durf te wedden dat ik nu een 1tje moet hebben aangezien het kentekenbewijs centraal is geprint door RDW op 25-5-04... wat denken jullie

btw waar laat ik zo'n plaat maken????

en waarom krijg ik een bon?? als ik een 1tje moet hebben terwijl ik die nog niet heb????
 
Je krijgt geen 1-tje, maar gewoon een nieuwe print van het kentekendeel als je de oude beschadigde opstuurt. Het 1-tje is alleen van toepassing als het kentekenbewijs (of een deel ervan) of de pla(a)t(en) "zoek" zijn.
 
Je krijgt geen 1-tje, maar gewoon een nieuwe print van het kentekendeel als je de oude beschadigde opstuurt. Het 1-tje is alleen van toepassing als het kentekenbewijs (of een deel ervan) of de pla(a)t(en) "zoek" zijn.
oke thnx! ;)
 
Hm...dan weet ik het ook niet. Maar goed, 1 belletje met het RDW en je weet het zeker!

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan